recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Brug telefons 4G data på ethernet netværk(er løst)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Brug telefons 4G data på ethernet netværk(er løst)

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2022 kl. 06:06
Oprindeligt skrevet af yahooboy yahooboy skrev:

Hug
Iphone ->wifi -> router -> Ethernet -> Ta Daaah
Ja din iPhone er koblet på dit wifi, og har adgang til hvad du har der på, inkl. din internetforbindelse.
Hvis den faste internetforbindelsen skulle forsvinde, så hopper din iPhone over på dens mobildata.
Dette er jo ganske normalt for alle mobiltelefoner.
Mvh Jesper
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2022 kl. 07:35
Slet.

Redigeret af Mufti - 18-August-2022 kl. 08:33
Til top
yahooboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2017
Sted: -
Status: Offline
Point: 185
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér yahooboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2022 kl. 18:56
Min hovedcomputer er en Mac som er koblet til router både via ethernet og Wi-Fi



Som det fremgår af billed ser Mac'en iphone'en (de er på samme Apple ID). Sådan ser det altid ud såfremt iPhone og Mac kan "se" hinanden, det være sig på Wi-Fi eller Bluetooth, er der flere fra Familiegruppen ses de også her.

Skulle enten Ethernet eller Wi-Fi falde ud skifter alle enheder, det kan være andre Mac's, iPad's, iPod's eller AppleTV. Såfremt enhederne er på samme Apple ID (eller samme Familiegruppe) over til iPhone/iPhones ingen omstilling nødvendig.

@NikolajDS

Citat: Du er godt faktaresistent.. Indrøm nu din fejl/vrøvl i stedet for at udstille dig selv sådan her..

Jeg ved ikke hvem der er udstillet her, fakta er at i et hjem med Apple enheder føres al datatrafik automatisk over på en enhed med netforbindelse. Såfremt de er indstillet til det. Se herunder hvordan.



@NikolajDS

Hvis du endelig vil prøve at få det her drejet over på en Apple måde (hvilket er tåbeligt, og tenderende fanboyisme, når trådstarter ikke har apple), ja så gav det mere mening at du foreslog at tilslutte Iphone til Mac, som derefter kunne dele internet videre til router via ethernet..

Som Du kan se her i tråden var der faktisk Apple brugere som ikke havde kendskab til muligheden, fra min side havde det intet med at fremhæve noget system over andet. Blot information om hvad mulighed man har i Apple's øko system.

Der er iøvrigt ingen grund til at have telefonen koblet til via USB da det fungerer ligeså godt uden.

@Axion

Jeg har måske forklaret det lidt utydeligt. Men alle Apple enhederne skifter automatisk til en Apple enhed med netforbindelse. F.eks. kan man benytte en iPad som mister forbindelsen via det ordinære Wi-Fi. Såfremt iPad'en kan se en anden Apple enhed (Eks. en iPhone eller anden iPad med simkort)  med netforbindelse skifter den over og benytter denne forbindelse. Det sker så smidigt at jeg flere gange kun har opdaget det grundet hastigheden.

Findes der også forklaringer på dette:


Håber dette forklarer det til Apple brugere og til dem som havde fået et æble galt i halsenWink
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2022 kl. 19:29
Oprindeligt skrevet af yahooboy yahooboy skrev:

Skulle enten Ethernet eller Wi-Fi falde ud skifter alle enheder, det kan være andre Mac's, iPad's, iPod's eller AppleTV. Såfremt enhederne er på samme Apple ID (eller samme Familiegruppe) over til iPhone/iPhones ingen omstilling nødvendig.

Okay, det kan jeg så ikke rigtigt bruge til noget.

Hverken vore computere, nas eller kamera er fra Apple.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2022 kl. 19:59
Oprindeligt skrevet af yahooboy yahooboy skrev:

Min hovedcomputer er en Mac som er koblet til router både via ethernet og Wi-Fi



Som det fremgår af billed ser Mac'en iphone'en (de er på samme Apple ID). Sådan ser det altid ud såfremt iPhone og Mac kan "se" hinanden, det være sig på Wi-Fi eller Bluetooth, er der flere fra Familiegruppen ses de også her.

Skulle enten Ethernet eller Wi-Fi falde ud skifter alle enheder, det kan være andre Mac's, iPad's, iPod's eller AppleTV. Såfremt enhederne er på samme Apple ID (eller samme Familiegruppe) over til iPhone/iPhones ingen omstilling nødvendig.

@NikolajDS

Citat: Du er godt faktaresistent.. Indrøm nu din fejl/vrøvl i stedet for at udstille dig selv sådan her..

Jeg ved ikke hvem der er udstillet her, fakta er at i et hjem med Apple enheder føres al datatrafik automatisk over på en enhed med netforbindelse. Såfremt de er indstillet til det. Se herunder hvordan.



@NikolajDS

Hvis du endelig vil prøve at få det her drejet over på en Apple måde (hvilket er tåbeligt, og tenderende fanboyisme, når trådstarter ikke har apple), ja så gav det mere mening at du foreslog at tilslutte Iphone til Mac, som derefter kunne dele internet videre til router via ethernet..

Som Du kan se her i tråden var der faktisk Apple brugere som ikke havde kendskab til muligheden, fra min side havde det intet med at fremhæve noget system over andet. Blot information om hvad mulighed man har i Apple's øko system.

Der er iøvrigt ingen grund til at have telefonen koblet til via USB da det fungerer ligeså godt uden.

@Axion

Jeg har måske forklaret det lidt utydeligt. Men alle Apple enhederne skifter automatisk til en Apple enhed med netforbindelse. F.eks. kan man benytte en iPad som mister forbindelsen via det ordinære Wi-Fi. Såfremt iPad'en kan se en anden Apple enhed (Eks. en iPhone eller anden iPad med simkort)  med netforbindelse skifter den over og benytter denne forbindelse. Det sker så smidigt at jeg flere gange kun har opdaget det grundet hastigheden.

Findes der også forklaringer på dette:


Håber dette forklarer det til Apple brugere og til dem som havde fået et æble galt i halsenWink


Du er tydeligvis faktaresistent..

Fordi du læser ikke, hvad folk skriver til dig..

Du har lige forklaret en masse, som vi andre allerede vidste..

Problemet er så bare, at dine lange forklaring ikke løser problemet for topic starter..

Så tillykke med at udstille dig selv igen igen..

Redigeret af NikolajDS - 19-August-2022 kl. 19:59
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2022 kl. 20:00
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af yahooboy yahooboy skrev:

Skulle enten Ethernet eller Wi-Fi falde ud skifter alle enheder, det kan være andre Mac's, iPad's, iPod's eller AppleTV. Såfremt enhederne er på samme Apple ID (eller samme Familiegruppe) over til iPhone/iPhones ingen omstilling nødvendig.

Okay, det kan jeg så ikke rigtigt bruge til noget.

Hverken vore computere, nas eller kamera er fra Apple.


Klaus


Præcis..

Det er et gennemført udueligt svar, som kun virker for folk, som ikke har andre ting på internet end Iphone, ipad og Mac..
Til top
yahooboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2017
Sted: -
Status: Offline
Point: 185
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér yahooboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2022 kl. 20:08
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af yahooboy yahooboy skrev:

Skulle enten Ethernet eller Wi-Fi falde ud skifter alle enheder, det kan være andre Mac's, iPad's, iPod's eller AppleTV. Såfremt enhederne er på samme Apple ID (eller samme Familiegruppe) over til iPhone/iPhones ingen omstilling nødvendig.

Okay, det kan jeg så ikke rigtigt bruge til noget.

Hverken vore computere, nas eller kamera er fra Apple.


Klaus

Klaus

Hvis Du kigger det sidste link findes løsningen her da alt så fortsat kører via Din sædvanlige router Smile
Til top
yahooboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2017
Sted: -
Status: Offline
Point: 185
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér yahooboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2022 kl. 20:13
@NikolajDS

Har Du set (og forstået) ?
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2022 kl. 22:10
Oprindeligt skrevet af yahooboy yahooboy skrev:

@NikolajDS

Har Du set (og forstået) ?


Har du ikke fattet at dit sidste link bruger en ASUS (!!!) router som mellemled til din rigtige router..

Vel og mærke ikke en hvilket som helst router, men kun nogle få ASUS modeller..

Og hov, så var det altså ikke bare et rent Apple setup, som løste dit problem..

Og din løsning (vel og mærke en som du har søgt frem her utallige indlæg senere, fordi du indså at du havde dummet dig) kræver altså dyr anskaffelse af hardware..
Og du skrev vel og mærke efter at topic starter selv havde skrevet, at problemet var løst med en 50 kroners dongle..
Og dét vel og mærke fordi han IKKE har en iphone


Har DU forstået det nu?

Redigeret af NikolajDS - 19-August-2022 kl. 22:10
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2022 kl. 22:55
Hvis yahooboy havde læst mit spørgsmål helt fra starten, ville han kunne have læst at mit spørgsmål gik på om det er muligt med en eller anden USB-Ethernet adaptor, at koble min telefon på routerens WAN inpup

Har svært ved at se at svaret på dette spørgsmål skulle være at købe en iPhone og en iMac, og så ellers smide alle mine andre netværktilsluttede enheder udConfusedConfusedConfusedConfused

En 3. mulighed er jo også at droppe mit netværk og internetforbindelse helt, og gå på biblioteket i stedet.
Det er ihverfald billigere end at skulle købe en iPhone og en iMacLOLLOLLOL

Mvh Jesper
Til top
yahooboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2017
Sted: -
Status: Offline
Point: 185
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér yahooboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2022 kl. 13:14
Din stakkel, Du er da udenfor rækkevidde, dit had til Apple slører dit verdenssyn fuldstændigt.

Selvfølgelig kræver det andet end Apple produkter, såvidt jeg ved har Apple ikke lavet routere siden 2012. Airport Extreme skulle enddog have hjælp til at "oversætte" LAN forbindelsen i væggen.

Til Din orientering kræver det ikke en bestemt ASUS router, jeg benytter Yousee's standard Sagem router her i huset.

Men det glæder mig at Du inden Du tævede tastaturet denne gang søgte lidt oplysninger.

Trods at Du ikke synes om at nogen nævner Apple, så har tråden jo vist at der faktisk var nogen som havde interesse i en løsning centreret omkring Apple's produkter. Man kunne enddog forestille sig nogen havde haft glæde af det uden at skrive i tråden......

Eller......Shocked
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2022 kl. 14:23
Ja jeg hader de 6 iPads og to iPhones samt vores ATV som vi har her hjemme.LOLLOLLOLLOLLOL

Og ja, jeg er nok uden for rækkevidde, når jeg vælger at bruge en usb ethernetadaptor som jeg har liggende i skuffen, i stedet for at bruge +20.000 kr, for at købe mig en iPhone og en iMac, som iøvrigt ikke ville opfylde det ønske jeg havde.LOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOL


Redigeret af Axlon - 20-August-2022 kl. 14:29
Mvh Jesper
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu