recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spørgsmål til ASUS AiMesh
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Spørgsmål til ASUS AiMesh

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Kimosabe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kimosabe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Spørgsmål til ASUS AiMesh
    Sendt: 23-August-2022 kl. 12:12
Nå, lige som en opfølgning hvis andre sidder med samme spørgsmål i fremtiden. Jeg fik muligheden for at købe en brugt GT-AX11000 til en god pris. Satte den op som main router i mit mesh, og har fjernet min rt-ac68u helt, så mit MESH nu består af en GT-AX11000, og to stk. rt-ac86u. Jeg har ikke siden haft skyggen af lag eller netværksproblemer. 

Det er sikkert overkill, men det virkede for mig, og jeg er meget tilfreds med beslutningen, omend jeg nok havde opnået det samme med kabling af mine vigtigste enheder samt mesh noderne.

Tak for alle jeres inputs.
Marantz SR7012, NAD 902, DLS R55, DLS RC55, XTZ 99 W12 DSP, BEOVOX 5000, JAMO A510, BenQ TK800, Rega Planar 3
Til top
Kimosabe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kimosabe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2022 kl. 14:31
Oprindeligt skrevet af Jonas_R Jonas_R skrev:

I øvrigt er dine ASUS routeren opdateret til seneste firmware?

Eller hvilken udgave kører du af firmwaren?

Yes, opdaterer løbende firmware for at sikre mig de er up-to-date. App siger de alle er helt opdaterede, så det burde ikke være et problem.
Marantz SR7012, NAD 902, DLS R55, DLS RC55, XTZ 99 W12 DSP, BEOVOX 5000, JAMO A510, BenQ TK800, Rega Planar 3
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2022 kl. 14:30
I øvrigt er dine ASUS routeren opdateret til seneste firmware?

Eller hvilken udgave kører du af firmwaren?
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2022 kl. 14:29
Ja eller træk et kabel til gamer pc'erne fra hoved routeren og prøv det i en uges tid og se om problemerne forsvinder.

Er med på at WAF'en er lav med kabler over det hele :)
Til top
Kimosabe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kimosabe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2022 kl. 14:28
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Kimosabe Kimosabe skrev:

Det var egentlig også min opfattelse at jeg var rimeligt klædt på med en AC68U, men vi har efterhånden ret mange enheder på, så det ville måske give god mening med mere "power" i setup.

Du kan da altid prøve at skifte routerne.

Så dyre er de jo heller ikke……..Wink


Igen, fremprovoker situationen og hav 4 stk 20 meter kabel klar, for at se om det hjælper (hvilket jeg tror at det gør).


Klaus

Jeg prøver dit forslag. Gider ikke smide så mange penge afsted for at være i samme situation bagefter Smile
Marantz SR7012, NAD 902, DLS R55, DLS RC55, XTZ 99 W12 DSP, BEOVOX 5000, JAMO A510, BenQ TK800, Rega Planar 3
Til top
Kimosabe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kimosabe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2022 kl. 14:27
Oprindeligt skrevet af Jonas_R Jonas_R skrev:

Oprindeligt skrevet af Kimosabe Kimosabe skrev:

OK, jamen der kan godt være andre faktorer på spil, eller også er det bare den manglende kabling.

Hvor ved du fra at du har betydeligt mere trafik end mig ? Smile

Jeg har et par spil servere til ungerne minecraft mm, noget tv server, streamer det meste tv, home assistant server, diverse smart thing der går på wifi mm. 

Så jeg har til tider et rimeligt træk på min AC86U, når ungerne gamer med deres venner på vores servere, fruen ser tv, svirgermor streamer lidt nede i sommerhuset og sådan.

Tænker det måske var lidt mere end dig, men jeg kan jo tage fejl :)



Det er nok rigtigt, det lyder ihvertfald umiddelbart af en smule mere end herhjemme. Var bare nysgerrig hvordan du konkluderede det Smile

Men tak for dine input, jeg må hjem og lege lidt med det igen, og som Klaus skriver, så måske finde det gamle kabel frem og prøve mig med kablet forbindelse mellem noder når det driller.




Redigeret af Kimosabe - 16-August-2022 kl. 14:27
Marantz SR7012, NAD 902, DLS R55, DLS RC55, XTZ 99 W12 DSP, BEOVOX 5000, JAMO A510, BenQ TK800, Rega Planar 3
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2022 kl. 14:12
Oprindeligt skrevet af Kimosabe Kimosabe skrev:

Det var egentlig også min opfattelse at jeg var rimeligt klædt på med en AC68U, men vi har efterhånden ret mange enheder på, så det ville måske give god mening med mere "power" i setup.

Du kan da altid prøve at skifte routerne.

Så dyre er de jo heller ikke……..Wink


Igen, fremprovoker situationen og hav 4 stk 20 meter kabel klar, for at se om det hjælper (hvilket jeg tror at det gør).


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2022 kl. 14:06
Oprindeligt skrevet af Kimosabe Kimosabe skrev:

OK, jamen der kan godt være andre faktorer på spil, eller også er det bare den manglende kabling.

Hvor ved du fra at du har betydeligt mere trafik end mig ? Smile

Jeg har et par spil servere til ungerne minecraft mm, noget tv server, streamer det meste tv, home assistant server, diverse smart thing der går på wifi mm. 

Så jeg har til tider et rimeligt træk på min AC86U, når ungerne gamer med deres venner på vores servere, fruen ser tv, svirgermor streamer lidt nede i sommerhuset og sådan.

Tænker det måske var lidt mere end dig, men jeg kan jo tage fejl :)


Til top
Kimosabe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kimosabe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2022 kl. 13:48
OK, jamen der kan godt være andre faktorer på spil, eller også er det bare den manglende kabling.

Hvor ved du fra at du har betydeligt mere trafik end mig ? Smile
Marantz SR7012, NAD 902, DLS R55, DLS RC55, XTZ 99 W12 DSP, BEOVOX 5000, JAMO A510, BenQ TK800, Rega Planar 3
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2022 kl. 13:21
Jeg bruger selv 2x AC86U og har betydeligt mere trafik and dig, og jeg har aldrig problemer med lag når jeg gamer. 
Til top
Kimosabe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kimosabe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2022 kl. 12:26
Det var egentlig også min opfattelse at jeg var rimeligt klædt på med en AC68U, men vi har efterhånden ret mange enheder på, så det ville måske give god mening med mere "power" i setup.
Det med at kable noderne er jeg med på vil give et boost i performance. Det er bare en meget besværlig omgang i mit hus med de placeringer jeg har. Men jeg vil helt sikkert se på om det er det jeg skal ud i.

Tak for dine input
Marantz SR7012, NAD 902, DLS R55, DLS RC55, XTZ 99 W12 DSP, BEOVOX 5000, JAMO A510, BenQ TK800, Rega Planar 3
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2022 kl. 11:43
En AC86U er stadigvæk en meget kraftig router og er rigeligt fint.

Et par ting:

Er alle routere opdateret til seneste firmware? Der har været problemer med halvering af hastigheden på AI Mesh nodes, som blev fikset med seneste firmware opdatering.

Jeg er lidt i tvivl om AC68U har en dedikeret 5ghz kanal til mesh, men under alle omstændigheder bør du kable hver af dine to AI mesh nodes.

Så ville jeg i øvrigt bytte om så dem der gamer kommer på din AC86U node.

Alle gamere skal være kablet, du gamer ikke på wifi det duer simpelthen ikke. Og det giver ikke noget videre, at kable dem til en AI Mesh node, som er forbundet via WIFI til hovedrouteren.

Hvis det er umuligt, at kable til ungernes gamer PC'er vil jeg næsten anbefale at du evt. sætter et par gode powerline adaptere op fra din hoved router til hver gamer pc:

At game på Wifi er bare ikke godt.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu