recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spørgsmål til ASUS AiMesh
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Spørgsmål til ASUS AiMesh

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Kimosabe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kimosabe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Spørgsmål til ASUS AiMesh
    Sendt: 15-August-2022 kl. 10:54
Hej

Jeg har et AiMesh bestående af 2 stk. RT-AC86U og en enkelt RT-AC68U. Forbindelsen til nettet foregår direkte fra RT-AC86U i stuen til TDC fiberboks.

Da begge børn er begyndt at game, og mine gadgetvaner ikke bliver færre, er netværket indimellem udfordret (i form af f.eks. lag) når det hele kører og forældrene streamer.

Jeg har gevaldigt overvejet at anskaffe mig en ASUS ROG Rapture GT-AX11000 og indsætte i mit Mesh, så der kommer mere processor og ram til at håndtere når mange har behov for at netværket kører optimalt. Jeg har allerede defineret en QoS hvor de skulle prioritere de enheder (ps5, PC osv.) når der er tryk på.

Min udfordring er at ASUS ROG Rapture GT-AX11000 er ualmindeligt grim, og den har en WAF faktor på lig 0 ift. at komme i stuen. Derfor overvejer jeg at indsætte den andetsteds, men spørgsmålet er om idéen så lidt forsvinder, når det stadig er en RT-AC86U der håndterer forbindelsen til fibernettet ?

Alle svar eller input til min problemstilling er meget velkomne Smile
Marantz SR7012, NAD 902, DLS R55, DLS RC55, XTZ 99 W12 DSP, BEOVOX 5000, JAMO A510, BenQ TK800, Rega Planar 3
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2022 kl. 11:42
Har du mulighed for at kable dit udstyr ?
Til top
Kimosabe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kimosabe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2022 kl. 12:02
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Har du mulighed for at kable dit udstyr ?
Jeg har kablet de ting der kan til de routere der er i Mesh. Jeg har knægtens PC kablet til RT-AC68U som er en trådløs node på Mesh, og PS5 er kablet til RT-AC86U som også er en trådløs node på mesh'et. 

Jeg har desværre ikke lige mulighed for at kable mellem routerne. 
Marantz SR7012, NAD 902, DLS R55, DLS RC55, XTZ 99 W12 DSP, BEOVOX 5000, JAMO A510, BenQ TK800, Rega Planar 3
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2022 kl. 12:12
jeg opgradere mine Asus ac til ax modeller.
Det gav en del højere båndbredde mellem AiMesh enhederne.

Dog oplevede jeg meget ustabilitet så droppede Asus til sidst.
Til top
Kimosabe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kimosabe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2022 kl. 12:43
Har egentlig været godt tilfreds længe med mit AiMesh, og tilføjede med tiden RT-AC86U. Om det er en generel ASUS fejl at jeg oplever lag ved belastning er jeg i tvivl om, men det er da muligt.

Hvad skiftede du til ?
Marantz SR7012, NAD 902, DLS R55, DLS RC55, XTZ 99 W12 DSP, BEOVOX 5000, JAMO A510, BenQ TK800, Rega Planar 3
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2022 kl. 12:57
Oprindeligt skrevet af Kimosabe Kimosabe skrev:

Jeg har desværre ikke lige mulighed for at kable mellem routerne. 


Jeg ville finde et scenarie, hvor det går galt og så trække kabler midlertidigt for at se om det løser noget.

Mit bud er at det aldrig bliver godt med Mesh.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3777
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2022 kl. 15:30
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Kimosabe Kimosabe skrev:

Jeg har desværre ikke lige mulighed for at kable mellem routerne. 


Jeg ville finde et scenarie, hvor det går galt og så trække kabler midlertidigt for at se om det løser noget.

Mit bud er at det aldrig bliver godt med Mesh.



Klaus

Jeg har langt om længe fået skiftet mine gamle routere ud med ax88. Så mit mesh består nu af 4 ac88 kablet og det har gjort en kæmpe forskel.
(De har altid været kablet, men opgraderingen fra ac68 til ax88 er dag og nat i mit meshværk ihvertfald
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2022 kl. 19:30
Oprindeligt skrevet af Kimosabe Kimosabe skrev:

Har egentlig været godt tilfreds længe med mit AiMesh, og tilføjede med tiden RT-AC86U. Om det er en generel ASUS fejl at jeg oplever lag ved belastning er jeg i tvivl om, men det er da muligt.

Hvad skiftede du til ?
hoved router blev en ax88 og AiMesh noderne var ax92.
Super hurtigt, dog meget ustabilt.
Så skiftede det hele med et ubiquiti setup.
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2022 kl. 11:43
En AC86U er stadigvæk en meget kraftig router og er rigeligt fint.

Et par ting:

Er alle routere opdateret til seneste firmware? Der har været problemer med halvering af hastigheden på AI Mesh nodes, som blev fikset med seneste firmware opdatering.

Jeg er lidt i tvivl om AC68U har en dedikeret 5ghz kanal til mesh, men under alle omstændigheder bør du kable hver af dine to AI mesh nodes.

Så ville jeg i øvrigt bytte om så dem der gamer kommer på din AC86U node.

Alle gamere skal være kablet, du gamer ikke på wifi det duer simpelthen ikke. Og det giver ikke noget videre, at kable dem til en AI Mesh node, som er forbundet via WIFI til hovedrouteren.

Hvis det er umuligt, at kable til ungernes gamer PC'er vil jeg næsten anbefale at du evt. sætter et par gode powerline adaptere op fra din hoved router til hver gamer pc:

At game på Wifi er bare ikke godt.
Til top
Kimosabe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kimosabe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2022 kl. 12:26
Det var egentlig også min opfattelse at jeg var rimeligt klædt på med en AC68U, men vi har efterhånden ret mange enheder på, så det ville måske give god mening med mere "power" i setup.
Det med at kable noderne er jeg med på vil give et boost i performance. Det er bare en meget besværlig omgang i mit hus med de placeringer jeg har. Men jeg vil helt sikkert se på om det er det jeg skal ud i.

Tak for dine input
Marantz SR7012, NAD 902, DLS R55, DLS RC55, XTZ 99 W12 DSP, BEOVOX 5000, JAMO A510, BenQ TK800, Rega Planar 3
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2022 kl. 13:21
Jeg bruger selv 2x AC86U og har betydeligt mere trafik and dig, og jeg har aldrig problemer med lag når jeg gamer. 
Til top
Kimosabe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kimosabe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2022 kl. 13:48
OK, jamen der kan godt være andre faktorer på spil, eller også er det bare den manglende kabling.

Hvor ved du fra at du har betydeligt mere trafik end mig ? Smile
Marantz SR7012, NAD 902, DLS R55, DLS RC55, XTZ 99 W12 DSP, BEOVOX 5000, JAMO A510, BenQ TK800, Rega Planar 3
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu