recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - REC.DK - hvor skal vi hen du?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

REC.DK - hvor skal vi hen du?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 408
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbond Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: REC.DK - hvor skal vi hen du?
    Sendt: 26-August-2022 kl. 17:20
Faldt lige over forsidens "forum top 10"

50% omhandler alt andet (mobiler, printere, taps og håndteringen af disse - herunder rep.) end billede & lyd ?
Selvfølgelig bidrager mobiler og taps til at formidle lyd & billede....men det er ikke issuet i de 5 (50%) indlæg her..... 

Så, hvad vil man?
  • have et seriøst forum, omhandlende billede & lyd ? (det oprindelige formål)
  • eller et bredt forum som findes på alle andre (nyheds)sites, som EB, BT, etc. ?
Bond Cool


Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2022 kl. 17:27
For mig er det store problem med siden at det er mega bøvlet at lave gode indlæg direkte fra en iPhone.
Har bygget hjemmebiografen om 5-6 gange de sidste år men at tage billeder, få dem ned i størrelse, over på pc, bøvle med oplade det fejler og til sidst have et indlæg er ofte for meget til at jeg orker/gider det. 

Er ikke aktiv på Facebook som så er alternativet
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2022 kl. 17:58
Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

For mig er det store problem med siden at det er mega bøvlet at lave gode indlæg direkte fra en iPhone.
Har bygget hjemmebiografen om 5-6 gange de sidste år men at tage billeder, få dem ned i størrelse, over på pc, bøvle med oplade det fejler og til sidst have et indlæg er ofte for meget til at jeg orker/gider det. 

Er ikke aktiv på Facebook som så er alternativet

Det, med billeder, er nemt: Brug:

Eller:

Og, derefter kopiér billedet til et nyt indlæg.

Og, i det hele taget, brug computeren, hvilket er nemmere end med en bette telefon... Haves der et kamera, så er det endnu nemmere end at bøvle med at få billederne ud af en telefon. Og med et kamera, så undgår vi også de elendige højkantsbilleder!!!





Redigeret af mnielsen - 26-August-2022 kl. 18:11
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2022 kl. 18:03
EB og BT... Findes der noget, som er ligeså godt, som dette site? Jeg synes det ikke!

Og angående billede og lyd. Langt de fleste bruger vel tablets, computere eller mobil til dette, og lyd - der bruger rigtigt mange vel diverse mobiler og tablets til streaming. 

Det er nok kun et fåtal der som mig, er "gammeldags"

Hvor mange bruger FM og DAB for lyd / musik - i hjemmet? DVB T2, for TV?

Og, at være gammeldags. Jeg spiller da en gang imellem........ Hold nu fast! En 78'er!!!LOL

Recordere er vel nødt til at følge med?


Redigeret af mnielsen - 26-August-2022 kl. 18:16
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2022 kl. 19:00
Nu bruges der ikke mange recordere mere.   

Så fint vi følger med tiden.  
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2022 kl. 19:06
Bruger recorder hver dag, den harddisk jeg har koblet på TV’et. Flow TV blir optaget på denne recorder og set når det passer os. Så slipper vi også for reklamerne Tongue
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2022 kl. 19:38
Ind imellem, så går forummet H E L T i stå....... Pga. at der går markedsplads i den. Det er der jo nok ikke så meget at gøre noget ved.
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2022 kl. 21:38
Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

For mig er det store problem med siden at det er mega bøvlet at lave gode indlæg direkte fra en iPhone.
Har bygget hjemmebiografen om 5-6 gange de sidste år men at tage billeder, få dem ned i størrelse, over på pc, bøvle med oplade det fejler og til sidst have et indlæg er ofte for meget til at jeg orker/gider det. 

Er ikke aktiv på Facebook som så er alternativet
Er der virkelig ikke en mulighed for at redigere et billede på en iPhone og når man vil gemme redigeringen, så vælge billede størrelse? Det kan man på min gamle Samsung galaxy s9+ og den er da efterhånden temmelig gammel. 

Frank 


Redigeret af Frank13 - 26-August-2022 kl. 21:40
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2022 kl. 22:53
Hvis tænker på at lave et udsnit/ beskæring, så er det lige til. Du kan vælge en fri, eller benytte de faste som 16:9 - 5:4 - 7:5 - 4:3 - 5:3 og 3:2 beskæring under redigering


4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2022 kl. 07:24
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Hvis tænker på at lave et udsnit/ beskæring, så er det lige til. Du kan vælge en fri, eller benytte de faste som 16:9 - 5:4 - 7:5 - 4:3 - 5:3 og 3:2 beskæring under redigering


Jeg tænker denne mulighed...

Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2022 kl. 08:53
Det kan du godt, jeg kender 2 måder uden brug af tredje parts app. Hvis du sender et billede f.eks. i en mail for du muligheden for lille - medium - stor eller faktiske størrelse.

Mere hvis du benytter, og eller opretter genveje med appen Genveje som er en del af iOS så kan du lave alle de billede størrelse du ønsker etc.

Jeg skyder billeder i 3:2 forhold, som jeg f.eks.sender som "lille" måler det 320x213



Genveje appen er en ret fed feature f.eks til ovenstående formål at have genveje til præcis de størrelser du ønsker at benytte. 


Redigeret af Potter - 27-August-2022 kl. 08:56
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2022 kl. 10:02

Tænker at alle eksempler med at sende til mails, oploade til andre sider etc fortæller fint hvorfor det ikke spiller maks 😂

Sender i dag en mail med billeder så de reduceres men burde jo ikke ske i 2022 på et Forum. Og opload delen er stadig mega skidt fra mobil efter reducering:)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu