recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stofbeklædning af vægge
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stofbeklædning af vægge

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
FeiMJabba Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 15-December-2020
Sted: Næstved
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FeiMJabba Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Stofbeklædning af vægge
    Sendt: 29-August-2022 kl. 19:26
Hej Alle
Håber der er nogle derud med en erfaring jeg kunne drage nytte af.
Er ved at indrette hjemmebio i kælder og i den forbindelse, drømmer jeg om at gemme højtalere samt akustik behandling bag stof sat uden på væggen.
Kan se aixfoam har et skinne system man kan skære til, men måske er der andre systemer, folk har erfaring med?

Mvh
Jacob
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2022 kl. 10:21
Fedt at du vil skjule højttalere og akustik! Jeg kender til to måder du kan løse det på (kan ikke finde det du linker til)
Jeg benyttede mig af sidstnævnte hvor jeg bestilte alle rammer hos Jysk Rammefabrik (https://www.jydskramme.dk/Udregn-og-bestil/Blindrammer-k66-i1141.html). Her vælger man dimensioner, og får dem leveret til at blive klikket sammen uden selv at skulle måle, skære eller skrue. Meget nemt.

Synes resultatet er blevet fint. Grunden til at jeg valgte rammeløsning var, at det er nemt at afmontere dem. Stofskinner er det ikke ligefrem nemt at afmontere og montere igen.

Her er de bare placeret løst op ad væggen. (Se rammer uden stof på gulvet)

Færdigt resultat (eller næsten færdigt!) hvor rammerne er monteret fast med enten velcro eller en enkelt skrue.


Redigeret af Jonas_h - 09-November-2022 kl. 21:48
Til top
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 488
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomnico Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2022 kl. 17:51
Hvilken stof bruger i?
Projektor: Benq w1070+
Lærred: 100" Elite screen motoriseret ELECTRIC100H-A1080
Center: XTZ Spririt 6
Front: XTZ Spririt 6
Bag og side: XTZ Spirit 2
Sub: B&W AW610
Receiver: Marantz SR7008
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2022 kl. 20:14
Oprindeligt skrevet af thomnico thomnico skrev:

Hvilken stof bruger i?
Eksempler:
Det vigtigste er, at det er så akustisk transparent som muligt. Kan man ikke finde denne info hos producenten, så er det forholdsvis nemt at teste det selv hvis man har en mikrofon og en PC.
Til top
FeiMJabba Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 15-December-2020
Sted: Næstved
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FeiMJabba Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2022 kl. 07:05
tak for alle svarene - de hjalp mig godt videre 👍👍
Til top
BelowZero Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Februar-2021
Status: Offline
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BelowZero Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2022 kl. 12:38
Hej Jacob

Undskyld at det nok er for sent at svare, men jeg har et læs af lister liggende til at montere akustisk stof på væggene. Jeg må nok siges at have en del erfaring i at sætte stof op. Ud over disse skinner har jeg også skudt 20.000 klammer i :-)

Sig til hvis du har brug for mere information.

Mvh Claus
Til top
FeiMJabba Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 15-December-2020
Sted: Næstved
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FeiMJabba Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2022 kl. 12:40
Sort bælte i klammer kan jeg høre 👍
Jeg er stadig ved at bygge rummet faktisk. 
Når det stod færdigt med skelet ville jeg finde løsningen med filt.
Hvilke slags lister har du liggende?
Til top
BelowZero Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Februar-2021
Status: Offline
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BelowZero Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2022 kl. 15:39
Det er Wallmate. Jeg ville bruge dem alle de svære steder, men endte med kun at bruge dem få steder. Men man bliver altid klogere undervejs.


Og jeg brugte dette akustiske stof:

Til top
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 488
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomnico Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2022 kl. 17:43
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Oprindeligt skrevet af thomnico thomnico skrev:

Hvilken stof bruger i?
Eksempler:
Det vigtigste er, at det er så akustisk transparent som muligt. Kan man ikke finde denne info hos producenten, så er det forholdsvis nemt at teste det selv hvis man har en mikrofon og en PC.

Tak for linkene, jeg havde ledt længe efter en europæisk forhandler af guilford. Desværre kan jeg ikke finde deres lyd transperante stoffer på den tyske side?
Projektor: Benq w1070+
Lærred: 100" Elite screen motoriseret ELECTRIC100H-A1080
Center: XTZ Spririt 6
Front: XTZ Spririt 6
Bag og side: XTZ Spirit 2
Sub: B&W AW610
Receiver: Marantz SR7008
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2022 kl. 17:48
Jeg fik tilsendt prøver direkte fra USA. Kan du ikke bare købe dem derfra?
Til top
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 488
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomnico Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2022 kl. 19:07
Det kan man jo godt, men synes bare fragt mm for det endelige produkt var temmeligt peberet at sende afsted fra US
Projektor: Benq w1070+
Lærred: 100" Elite screen motoriseret ELECTRIC100H-A1080
Center: XTZ Spririt 6
Front: XTZ Spririt 6
Bag og side: XTZ Spirit 2
Sub: B&W AW610
Receiver: Marantz SR7008
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2022 kl. 09:53
Oprindeligt skrevet af thomnico thomnico skrev:

Det kan man jo godt, men synes bare fragt mm for det endelige produkt var temmeligt peberet at sende afsted fra US
Du kan bruge ShopUSA hvis du vil have 100% forudsigelighed. Men stoffet er dyrt uanset om du bor i USA eller DK.  Jeg var heldig at den farve jeg bedst kunne lide var Deko Molton fra Tyskland. Tror jeg gav 3000 for stof og GoM ville have kostet mig ca. 4 gange så meget.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu