recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stofbeklædning af vægge
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stofbeklædning af vægge

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
BelowZero Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Februar-2021
Status: Offline
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BelowZero Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2022 kl. 09:56
Jeg købte også GoM i USA. Men jeg købte samtidig det akustiske materiale der sidder bag det hos en gut der så samlede det hele og kørte det ned på havnen. Det var 2 ruller Insul-SHIELD+, GoM og 2 stå SVS basser.
Det kostede ikke ret meget med skib, men det er mange år siden.
Til top
FeiMJabba Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 15-December-2020
Sted: Næstved
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FeiMJabba Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2022 kl. 17:38
Svært at finde information omkring de Wallmate lister - har set et billede hvor det ligner fabrikmate.
Hvad skal du have for dem ?
Til top
BelowZero Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Februar-2021
Status: Offline
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BelowZero Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2022 kl. 20:19
Jeg finder lige nogle billeder. De er nemme at bruge.

Mvh Claus
Til top
BelowZero Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Februar-2021
Status: Offline
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BelowZero Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2022 kl. 20:30
Her er et billede af den ene låge til slikboden.



Ideen er at der sidder dobbeltklæbende tape på den een liste. Her strækker man stoffet og klister det lige på listen. Der går man på alle fire lister. Så klipper man stafferet 2 cm længere end tapen og stopper det ind i hullet imellem de to lister. Når man så lukker listerne, bliver stoffet stærkt og man få en udspændt flade med helt lige hjørner.

Jeg var på genbrug med et en model i går. Men jeg kan tage billede af selv listen.

Jeg har selv brugt den de steder hvor det var mega kritisk, f.eks. på låger. Alle andre steder har jeg brugt lister som jeg fik lavet på en liste fabrik. Jeg havde planer om at bruge wallmates mod alle lofter sov, men endte med lister de fleste steder. Nok mest for at spare!

Det akustiske materiale er 2,5 cm tykt. Det samme er det pladevat der sidder over øjenhøjde. Så derfor skal det hele give 2,5 cm i tykkelsen. Så hvis jeg skulle lave en låge er det med 12 mm MDF plade og så er wallmate monteret på denne. Først stof på NDF pladen som så er hæftet på siden ud imod biffen. Derefter er wallmate skruet på lågen og så giver det stor på begge sider af lågen.

Fordelen ved wallmate er at man kan hive stoffet af tapen og rette det. Og man kan åbne wallmate hvis noget skal flyttes igen. Hvis flere flader skal støde sammen, kan man presse wallmates helt tæt sammen.



Her er et frisk taget billede af en låge med MDF og wallmate.


Redigeret af BelowZero - 14-December-2022 kl. 20:53
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu