recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken ledningsfri støvsuger?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken ledningsfri støvsuger?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
A.M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Maj-2017
Sted: Aarhus C
Status: Offline
Point: 180
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.M. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken ledningsfri støvsuger?
    Sendt: 05-September-2022 kl. 17:14
Hej Recorder-brugere

Jeg ved denne tråd er lidt udenfor kategori, men eftersom Recorder.dk er et tech-forum med garvede brugere, tænker jeg, at det egentlig er det rette sted at spørge. 

Vi står og skal have en ny støvsuger i husholdningen, og det er et krav, at den skal være ledningsfri. Desværre går det ikke an med en robot støvsuger. Dørtrinene i vores ældre Aarhus-lejlighed er desværre for høje (40-50mm), og derudover har vi to katte. 

Vi har kigget lidt på Samsung Jet, Philips, Dyson og Shark, men det er jo lidt en jungle. 
Er der nogen herinde som har gode erfaringer med bestemte mærker/modeller?
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2022 kl. 19:14
Jeg tænkte straks på Dyson, men googlede lige en test.

https://test-støvsuger.dk/ledningsfri-stoevsuger-test/

https://forbrugerhjælpen.dk/lp/stovsuger-v2?wickedsource=google&wickedid=EAIaIQobChMI4pOKw5L--QIVAc53Ch2GmQh9EAAYASAAEgJ4bPD_BwE&wickedid=526354857570&wcid=13433498295&wv=4&gclid=EAIaIQobChMI4pOKw5L--QIVAc53Ch2GmQh9EAAYASAAEgJ4bPD_BwE



Redigeret af Munch - 05-September-2022 kl. 19:21
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2022 kl. 21:54
.

Redigeret af Flippo - 05-September-2022 kl. 21:55
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2022 kl. 01:06
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Jeg tænkte straks på Dyson, men googlede lige en test.

https://test-støvsuger.dk/ledningsfri-stoevsuger-test/


Samsung Jet vinder på grundlag af 15 anmeldelser, mens Dyson V8 bliver nr. 2 på grundlag af 11.761 anmeldelser. Auto Buddy bliver nr. 4 ("Bedst til bilen") på grundlag af _nul_ anmeldelser. OBH har også nul anmeldelser, men ender sidst. Lyder ikke voldsomt troværdigt. 

Gad ikke tjekke de andre, men ligesom ovenstående skal man huske på, at det er affiliate-sites, der lever af flest mulig henvisninger. Og ikke af at være troværdige testsites. Så de vurderinger skal nok tages med et gran salt


Redigeret af longjohn2 - 06-September-2022 kl. 01:06
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2022 kl. 10:38
Oprindeligt skrevet af longjohn2 longjohn2 skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Jeg tænkte straks på Dyson, men googlede lige en test.

https://test-støvsuger.dk/ledningsfri-stoevsuger-test/


Samsung Jet vinder på grundlag af 15 anmeldelser, mens Dyson V8 bliver nr. 2 på grundlag af 11.761 anmeldelser. Auto Buddy bliver nr. 4 ("Bedst til bilen") på grundlag af _nul_ anmeldelser. OBH har også nul anmeldelser, men ender sidst. Lyder ikke voldsomt troværdigt. 

Gad ikke tjekke de andre, men ligesom ovenstående skal man huske på, at det er affiliate-sites, der lever af flest mulig henvisninger. Og ikke af at være troværdige testsites. Så de vurderinger skal nok tages med et gran salt
Præcis! Synes bare at Dyson er hyped meget, de er tunge og uhandy, og de er absolut ikke billige.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
MortenP Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2022 kl. 15:22
Jeg har en Dyson V8. 
Jeg er ikke specielt imponeret. Den er fin til lige at rende en hurtig gang over gulvet, eller hvis man har spildt nogle krummer osv. men i forhold til vores "almindelige" Dyson, så er den langt fra ligeså effektiv. 
Og så er den ret genial til bilen pga. den manglende ledning. 

Jeg ville ikke nøjes med den som eneste støvsuger. Jeg bruger sammen med en Roborock S5 robot, så det er primært til hjørner og så de rum robotten ikke kører i. 

Til top
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2007
Sted: vestjylland
Status: Offline
Point: 1182
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tyros1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2022 kl. 09:32
borch batteri 18v støvsuger kr 499 plus batteri super let
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2022 kl. 09:43
Vi har haft en del ledningsfrie støvsugere gennem tiden og er endt på Dyson V11. Den er vi tilfreds med. De andre var fine nok til at starte med, men mistede hurtigt effekt og batterikapacitet – eller overophedede. Dyson kan også miste sugeeffekt, men det er nemt at rense den. Som udgangspunkt skal den bare tømmes, men hvis man har støvsuget f.eks. fint støv fra boring i væg, så kan det kræve, at man også åbner kabinettet og renser det efterfølgende.

Som med så meget andet elektronik, så må jeg bare konkludere, at fejlkøb bliver dyre. Man ender ofte alligevel med at købe den dyre, bedre model. Og så er pengene til de andre billige modeller jo til dels spildt.
Til top
renep Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Marts-2008
Sted: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 229
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér renep Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2022 kl. 10:20
Har haft et par Dyson, og de virker fint i starten, men efter 2 år og 1 måned døde det indbyggede batteri på dem begge. Det KAN skiftes, men det er en reservedel.
Nu er jeg endt med en Bosch, primært fordi den bruger eksterne værktøjsbatterier, så der er “uendelig” driftstid, så længe der er friske batterier tilgængelige.
Hvis støvsugeren må være med slange, kan du se på en af de nye Festool batteristøvsugere - det dur (og koster kassen)
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2022 kl. 14:04
En af de foregående vi havde var en Bosch, dog med indbygget batteri og så en lille håndstøvsuger i en holder på stangen. Den store var ikke god, hverken i starten eller senere, og håndstøvsugeren kunne knap nok suge brødkrummer op. Der er tre piger herhjemme og efter få minutters støvsugning havde hår nærmest blokeret indsugningen. Det oplever vi ikke med Dyson. Vores Bosch var givet i gave fra familie i udlandet og holdt omkring 1 år, hvorefter vi smed den ud.

Uanset hvilket mærke støvsuger, man vælger, så tror jeg man skal forberede sig på, at batteriet skal udskiftes på et eller andet tidspunkt. Dyrt hos Dyson, men vores batteris kapacitet er efter snart 3 år stadig mere end rigelig til at støvesuge 2 etager.
Til top
eyvind Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér eyvind Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2022 kl. 20:51
Vi er ret glade for vår RoboRock H7 til det daglige. Før den helt store tur bruger vi med ledning.
Til top
Steffen32 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2006
Sted: Hadsten Denmark
Status: Offline
Point: 771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steffen32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2022 kl. 09:47
Jeg har en BOSCH 8 ledningsfri støvsuger. Den er meget effektiv og nem at bruge i dagligdagen.

Jeg kender flere, der har BOSCH 6, som ofte kan købes til 1500 kr. Den er også ok. Kører lige knapt så lang tid på Turbo mode.


Datteren har en Dyson 7, hvilket også er en fin støvsuger som hun er glad for. Den virker lidt meres spinkel, men vejer jo så tilsvarende lidt mindre.


Held og lykke med købet.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu