recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af Iphone i England
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Køb af Iphone i England

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Naim Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-December-2004
Status: Offline
Point: 415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Køb af Iphone i England
    Sendt: 09-September-2022 kl. 15:40
Skal snart til London og da de er omkring 1000 kr.billigere og man får jo ikke længere strømstik med, så der skulle vel ikke være de store problemer?Jeg er godt klar over, at man kan blive snuppet i tolden, men det er jo så den risiko der er.
Naim Nova
Dynaudio Heritage Special
ZEN MK.II STD

http://www.uwsonline.com/index.php
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2022 kl. 15:58
Og så kander være garantien?
Til top
Naim Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-December-2004
Status: Offline
Point: 415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2022 kl. 16:08
Ja jeg ved ikke lige om garantien ryger?
Naim Nova
Dynaudio Heritage Special
ZEN MK.II STD

http://www.uwsonline.com/index.php
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2022 kl. 19:40
Den "ryger" ikke, men du kan risikere, at få problemer med den, da du muligvis skal få den garanti-behandlet i UK, og da UK ikke længere er med i EU, så er der en masse told-problematikker du i så fald skal tage hånd om. Du vil også være underlagt UK garanti-bestemmelser og ikke EUs (men de er muligvis de samme, hvis ikke UK har omstødt de love de vedtog mens de var med i EU og videreførte efter udmeldelsen).

Alternativt kan du jo få den repareret i en Apple Store i DK, men det er ikke sikkert, at de vil gøre det uden beregning, da den er købt udenfor EU.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2022 kl. 23:51
Mig bekendt har Apple "Verdensgaranti". Det er Apple selv, som står for garantien og det er derfor ligegyldigt, hvor den er købt.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2022 kl. 08:07
Apples garanti er på et år.
Reklamationsretten i Danmark er på to år.
Hvad reklamationsretten er i England aner jeg ikke, men den kan man ikke bruge til noget i Danmark. Her skal produktet retur til England.

Jeg ville ikke gøre det.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Online
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2022 kl. 08:18
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Apples garanti er på et år.
Reklamationsretten i Danmark er på to år.
Hvad reklamationsretten er i England aner jeg ikke, men den kan man ikke bruge til noget i Danmark. Her skal produktet retur til England.

Jeg ville ikke gøre det.


Klaus

Et lille tankeeksempel: Hvor ofte er der behov for at bruge reklamationsretten på andet år for en mobiltelefon? 

Vi snakker det tilfælde hvor der er en medfødt defekt som _ikke_ er opdaget efter et års brug. Dertil skal du så også selv bevise at defekten var der på købstidspunktet og ikke er opstået pga brug og slid.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2022 kl. 12:28
Min gamle iPhone 4S fik skam ny højttaler kvit og frit efter 13 mdr Wink
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Naim Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-December-2004
Status: Offline
Point: 415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2022 kl. 17:13
Måske man skulle vente til black friday. Jeg kan sagtens forestille mig, at salget ikke bliver så stort, med de priser.
Naim Nova
Dynaudio Heritage Special
ZEN MK.II STD

http://www.uwsonline.com/index.php
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2022 kl. 14:57
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Apples garanti er på et år.
Reklamationsretten i Danmark er på to år.
Hvad reklamationsretten er i England aner jeg ikke, men den kan man ikke bruge til noget i Danmark. Her skal produktet retur til England.

Jeg ville ikke gøre det.


Klaus

Et lille tankeeksempel: Hvor ofte er der behov for at bruge reklamationsretten på andet år for en mobiltelefon? 

Vi snakker det tilfælde hvor der er en medfødt defekt som _ikke_ er opdaget efter et års brug. Dertil skal du så også selv bevise at defekten var der på købstidspunktet og ikke er opstået pga brug og slid.

Er du sælger der gerne vil fra skrive sig et ansvar.

Elektronik bliver jo ikke slidt på 2 år og skal som sådanne holde.

Min kone havde en iPhone 8, hvor skærmen gik sot efter 1 år og 11 måneder. Den var købt i power, så den blev afl. I power og de sendte den til Apple rep.

De valgte t skifte telefonen ud.

Og fik så en ny mobil og ny kvittering, så nu er der 2 reklamationsret igen.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Online
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2022 kl. 13:20
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:


Er du sælger der gerne vil fra skrive sig et ansvar.

Elektronik bliver jo ikke slidt på 2 år og skal som sådanne holde.

Min kone havde en iPhone 8, hvor skærmen gik sot efter 1 år og 11 måneder. Den var købt i power, så den blev afl. I power og de sendte den til Apple rep.

De valgte t skifte telefonen ud.

Og fik så en ny mobil og ny kvittering, så nu er der 2 reklamationsret igen.
Øhh nej, det er jeg ikke. Jeg svarede trådstarter ift. min vurdering af besparelse vs. risiko for fejl efter 1 år. 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu