recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fjernbetjening problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fjernbetjening problem

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Fjernbetjening problem
    Sendt: 13-September-2022 kl. 01:22
Fjernbetjeningen til min Panasonic DMR-BCT950 virker ikke ordentligt længere. Jeg har haft den adskilt og givet den noget kontaktrens på printet, men det har ikke hjulpet. Tværtimod næsten.
Play-knappen reagerer slet ikke og et par andre knapper skal holdes nede længe og hårdt før den reagerer. Og ja, batterierne er skiftet Wink
Skal man regne med at sådan en remote holder max 4 år ved dagligt brug?

Det er denne model: N2QAYB001046.
500 kr. er sgu lidt i overkanten, især hvis den kan fixes på en eller anden måde. Nogen idéer?
Det ser ikke ud til at der er krakkelerede lodninger.



LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2022 kl. 06:03
Jeg synes nu ikke, 500 Kr. for en ny, er i overkanten - og da slet ikke i denne hysteriske prisstigningstid, vi ligenu lever i. Køb den da, og du er kørende i resten af optagerens måske 4 - 5 år... Da du rensede den, lod du da printet tørre i ca. 15 - 20 minutter?

Og hvad med "gummimåtten", altså bagsiden af knapperne? fik de sig også en tur? Hvis ja til "gummimåtten", så er det nok derfor, det kun er blevet værre. (Bare et vildskud)


Redigeret af mnielsen - 13-September-2022 kl. 06:04
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2022 kl. 06:27
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2022 kl. 11:42
xxx

Redigeret af longjohn2 - 13-September-2022 kl. 11:45
Til top
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2022 kl. 01:52
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Under 100,- plus porto på ebay. 

Interessant. Tak.
Har du nogen erfaringer med de no-name?
Jeg kan se, at der også fås original til omkring 240 kr. på ebay.de

LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2022 kl. 05:24
Oprindeligt skrevet af Steen F. Steen F. skrev:

Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Under 100,- plus porto på ebay. 

Interessant. Tak.
Har du nogen erfaringer med de no-name?
Jeg kan se, at der også fås original til omkring 240 kr. på ebay.de

Den eneste fjernbetjening jeg har købt på ebay, er til mine subwoofere, den ligner min anden jeg har, men er lidt skarpere på kanterne, men fungerer perfekt.
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2022 kl. 07:41
Du må ikke bruge kontaktrens på gummimembran taster, da kontaktrens tit indeholder noget fedtstof til at beskytte mod vand og rust, og vil sikkert bare forvære. Kontaktrens er lavet til metal kontakter, dvs. hvor kontaktfladerene er i metal.
Den korrekte metode er at bruge Isopropylalkohol til at rense af med, men jeg har dog renses et utal af fjernbetjeninger, ved at rense printet af med almindelig sprit, og sørge for at få tøret printet af efterfølgende med et stykke køkkenrulle.
Selve gummimembranen plejer at at smøre ind i opvaskemiddel, og derefter skylle af under vandhanen, og så sørge for at få det helt tørt inden jeg samler det igen.
På et eller andet tidspunkt, for man slidt det elektriske ledende kullag på membranen helt væk, og så er der ikke noget at gøre mere.



Redigeret af Axlon - 14-September-2022 kl. 07:42
Mvh Jesper
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2022 kl. 09:18
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

...
På et eller andet tidspunkt, for man slidt det elektriske ledende kullag på membranen helt væk, og så er der ikke noget at gøre mere.
Her lægger han så alu folie på hvor kullag er slidt for meget:
https://www.youtube.com/watch?v=e31imYkNHLI&ab_channel=mikemanmade

Har tilgode at prøve den metode, måske det skal prøves på min til Denon AVR-X4000. Smile LOL
Mvh. JørgenT
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2022 kl. 21:24
Jeg har oplevet præcis det samme, som tråd starter, og det drejer sig om ALLE de fjernbetjeninger, jeg har/har haft, som ligner den, man ser på billedet, så ja - de holder desværre kun en kortere årrække. Da selve recorderen holder meget længere, har jeg forsøgt at vænne mig til at fjernbetjeningerne skal udskiftes alt for tidligt og alt for tit. Jeg tror priserne ligger på 300 kr. - 350 kr. 
Til top
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2022 kl. 03:18
Tak for alle input.

Forsøget med kontaktrens var dumt. Jeg prøvede også silikonefjerner og sprit, men som I er inde på, så er kullaget nok slidt. Gummimåtten er vasket i sulfo hver gang. Underligt nok så er printpladen altid fugtig omkring play/stop-knapperne når jeg åbner remoten.

Men jeg har bestilt en original til 240 kr. på Ebay. fordi jeg ikke tror den gamle remote står til at redde. Den er også helt flosset i plastiksamlingen efter alle de gange jeg har skilt den ad hehe.

Tak for tippet med Ebay.


PS: Se gerne mit indlæg ang. emhætte, hvor jeg har brug for jeres hjælp:



Redigeret af Steen F. - 15-September-2022 kl. 03:31
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2022 kl. 07:50
Oprindeligt skrevet af Steen F. Steen F. skrev:

Tak for alle input.

 Underligt nok så er printpladen altid fugtig omkring play/stop-knapperne når jeg åbner remoten.



Sidder du meget med fjernbetjeningen i hånden, når du bruger maskinen? Hvis du gør, så lad være, det er altid en dum idé, da der dannes fugt og kondens, fra kroppens varme, i fjernbetjeninger.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu