recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fjerne ben på TV - kan jeg lægge det ned imens?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fjerne ben på TV - kan jeg lægge det ned imens?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jbl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-November-2013
Sted: København
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jbl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Fjerne ben på TV - kan jeg lægge det ned imens?
    Sendt: 15-September-2022 kl. 17:37
Hej!

Jeg skal have benene af mit TV mhp. at få det monteret på andre ben.
Mens jeg arbejder med det, kan jeg så lægge det ned på et tæppe e.l? 
Og hvis jeg kan; skal jeg så lægge det med skærmen eller bagsiden nedad?
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2022 kl. 18:07
Jeg har selv gjort det flere gange, lagt det med skærmen nedad på en madras.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
javilha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-April-2012
Sted: kbh
Status: Offline
Point: 454
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér javilha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2022 kl. 18:15
Du kan fx sagtens lægge tv'et ned på skærmen på en fodskammel eller på en dyne i sengen....Smile
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2022 kl. 18:28
Oprindeligt skrevet af jbl jbl skrev:

Jeg skal have benene af mit TV mhp. at få det monteret på andre ben.
Mens jeg arbejder med det, kan jeg så lægge det ned på et tæppe e.l? 
Og hvis jeg kan; skal jeg så lægge det med skærmen eller bagsiden nedad?

Det helt store spørgsmål er, hvad brugsanvisningen til det givne tv siger.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2022 kl. 18:36
Lægger altid mit 65” Oled TV på et uldtæppe på spisebordet og med skærmen nedad. Man skal være to til det. Og man skal som regel arbejde med skruer og bolte på bagsiden, der holder ophæng eller fod.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2009
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2022 kl. 22:30
Oprindeligt skrevet af javilha javilha skrev:

Du kan fx sagtens lægge tv'et ned på skærmen på en fodskammel eller på en dyne i sengen....Smile
Lyder som 2 meget dårlige måder at gøre det på, håber ikke du mener det seriøst.
Til top
javilha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-April-2012
Sted: kbh
Status: Offline
Point: 454
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér javilha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2022 kl. 00:01
Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:

Oprindeligt skrevet af javilha javilha skrev:

Du kan fx sagtens lægge tv'et ned på skærmen på en fodskammel eller på en dyne i sengen....Smile
Lyder som 2 meget dårlige måder at gøre det på, håber ikke du mener det seriøst.
mener det selvfølgelig.....et lcd tv eller oled er ikke særligt tunge og man skader derfor ikke skærmen med mindre man presser på bagpanelet. Mens man skruer ben på, holder man på underkanten lige under foden, der skal på, så man tager noget af det pres af, man laver, når man drejer skruerne i .
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2022 kl. 09:37
Oprindeligt skrevet af javilha javilha skrev:

Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:

Oprindeligt skrevet af javilha javilha skrev:

Du kan fx sagtens lægge tv'et ned på skærmen på en fodskammel eller på en dyne i sengen....Smile
Lyder som 2 meget dårlige måder at gøre det på, håber ikke du mener det seriøst.
mener det selvfølgelig.....et lcd tv eller oled er ikke særligt tunge og man skader derfor ikke skærmen med mindre man presser på bagpanelet. Mens man skruer ben på, holder man på underkanten lige under foden, der skal på, så man tager noget af det pres af, man laver, når man drejer skruerne i .
Det er seriøst meget risikabelt at lægge et Oled TV ned på det du beskriver, skærmen kan knække!!! Shocked
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
javilha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-April-2012
Sted: kbh
Status: Offline
Point: 454
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér javilha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2022 kl. 09:53
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af javilha javilha skrev:

Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:

Oprindeligt skrevet af javilha javilha skrev:

Du kan fx sagtens lægge tv'et ned på skærmen på en fodskammel eller på en dyne i sengen....Smile
Lyder som 2 meget dårlige måder at gøre det på, håber ikke du mener det seriøst.
mener det selvfølgelig.....et lcd tv eller oled er ikke særligt tunge og man skader derfor ikke skærmen med mindre man presser på bagpanelet. Mens man skruer ben på, holder man på underkanten lige under foden, der skal på, så man tager noget af det pres af, man laver, når man drejer skruerne i .
Det er seriøst meget risikabelt at lægge et Oled TV ned på det du beskriver, skærmen kan knække!!! Shocked
et Oled tv er godt nok tyndt, men man skal være et vildt fjols, hvis man skader det under monteringen 
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2022 kl. 10:09
Jeg tror det der hentydes til er at lægge det ned på en skammel, da overfladen på en skammel typisk er mindre end tv skærmen.

Det er vigtigst at læse, hvad fjernsynets brugsanvisning siger.

Klaus (der har brugt sofabordet med et tæppe på til sådanne operationer)
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2022 kl. 10:26
Oprindeligt skrevet af javilha javilha skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af javilha javilha skrev:

Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:

Oprindeligt skrevet af javilha javilha skrev:

Du kan fx sagtens lægge tv'et ned på skærmen på en fodskammel eller på en dyne i sengen....Smile
Lyder som 2 meget dårlige måder at gøre det på, håber ikke du mener det seriøst.
mener det selvfølgelig.....et lcd tv eller oled er ikke særligt tunge og man skader derfor ikke skærmen med mindre man presser på bagpanelet. Mens man skruer ben på, holder man på underkanten lige under foden, der skal på, så man tager noget af det pres af, man laver, når man drejer skruerne i .
Det er seriøst meget risikabelt at lægge et Oled TV ned på det du beskriver, skærmen kan knække!!! Shocked
et Oled tv er godt nok tyndt, men man skal være et vildt fjols, hvis man skader det under monteringen 
Hvorfor dog løbe risikoen, når et bord kan understøtte hele TV’et. 
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
javilha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-April-2012
Sted: kbh
Status: Offline
Point: 454
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér javilha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2022 kl. 10:28
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Jeg tror det der hentydes til er at lægge det ned på en skammel, da overfladen på en skammel typisk er mindre end tv skærmen.

Det er vigtigst at læse, hvad fjernsynets brugsanvisning siger.

Klaus (der har brugt sofabordet med et tæppe på til sådanne operationer)
nu vejer et Oled tv jo ikke noget særligt og har da selv to gange hjulpet med at sætte fod på disse tv, det ene på en skammel, der målte 50*50cm og det andet på en dyne. Tv'et havde det fint efter operationen. Må lige sige, at en skammel må ikke være af den krumme type, den skal støtte på hele dens flade 🙂
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu