recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Projektor til lys stue
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Projektor til lys stue

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Michael Skov Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michael Skov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Projektor til lys stue
    Sendt: 18-September-2022 kl. 10:57
Hvilken brugt projektor vil i anbefale til en lys stue

Vi har ikke mulighed at at få et tv op, da der er et stort vinduesparti hvor billedet skal være

Har for mange år siden ser regnbuer på dlp, så jeg tænker det er udelukket. Tænker i omegnen af 5000kr for lige at prøve det af
Sony AF8 - BAT - Focus Audio Master
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2022 kl. 11:11
Glem alt om projektor i en lys stue
Projektor kræver mørklægning hver gang, du vil se noget
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2022 kl. 12:48
Ja, man kan ikke få en projektor der kan bruges i en lys stue. Det findes ikke.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
Michael Skov Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michael Skov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2022 kl. 13:13
Når jeg skriver jeg ikke har mulighed for at sætte tv op, så er der kun en vej og det er at prøve med projektor. 

Jeg forventer jo slet ikke et perfekt billede. Bare det er ok til lidt Ramasjang i dagstimerne. Om aftenen kan der mørkelægges
Sony AF8 - BAT - Focus Audio Master
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2022 kl. 13:55
Med 5000 på budgettet bør du nok kigge på DBA. Husk at undgå dataprojektorer, som slet ikke er egnet til video, selvom de er mere lysstærke.

Hvad vil du gøre mht. lærred?
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Online
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2022 kl. 15:26
Bare køb hvad du finder. 

Projektor i lys stue bliver ikke godt.  Billedet bliver på ingen måde værd at se på 
Til top
Michael Skov Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michael Skov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2022 kl. 15:29
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Med 5000 på budgettet bør du nok kigge på DBA. Husk at undgå dataprojektorer, som slet ikke er egnet til video, selvom de er mere lysstærke.

Hvad vil du gøre mht. lærred?

Jeg skal være ærlig i jeg ikke har gjort det store forarbejde. Vi er lige igang med indflytningen i nyt hus. Og kan se det ikke går med tv

Men det er nok mere om nogen kan pege mig i den rigtige retning af Epson tw9000/9200 eller jvc x3 - 35 eller noget helt andet jeg ikke lige har i tankerne. 

Lærred 110" eller større. Noget med gain ville måske ikke være tosset?
Sony AF8 - BAT - Focus Audio Master
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2022 kl. 16:27
Det der kan du slet ikke få for det budget…

JVC’erne er (eller var, dengang de ikke gik i stykker for et godt ord) gode projektorer, men de har overhovedet ikke nok lys.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2022 kl. 16:29
Hvis du vil hænge lærredet op over vinduet, skal du være sikker på, at det kan blokere for sollys bagfra
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2022 kl. 16:38
Alternativ løsning: Indret et stort værelse som permanent bat cave Wink 
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2022 kl. 22:25
Som [endnu en projektormand] er mit råd også: Drop projektor i en lys stue. Det er en svært misforstået vedderstygelig og pervateret tanke at koble de 2 ting sammen - Det går i spænd som ild og vand, hund og kat og du vil kun fortryde den kombination.

Skab mulighed for at bruge et TV i stuen i stedet (evt. via væg eller loftbeslag hvor TV'et kan skubbes frem og tilbage eller op og ned hvis det er nødvendigt - EDIT: Eller bare via et gulvstativ som forslået på næste side) og køb så stort og godt et TV som budgettet tillader i stedet for. Det vil du blive langt gladere for i sådan en setting. Skal du lege med projektor, så skal det i hvert fald ikke være i en lys stue, med mindre du en komplet lige glad med resultatet og kvaliteten eller planlægger udelukkende at bruge det om aftenen og natten, når der er blevet mørkt udenfor og lyset er slukket indenfor.

Redigeret af TBC1 - 19-September-2022 kl. 19:22
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2009
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2022 kl. 00:41
Oprindeligt skrevet af Michael Skov Michael Skov skrev:

Når jeg skriver jeg ikke har mulighed for at sætte tv op, så er der kun en vej og det er at prøve med projektor. 

Jeg forventer jo slet ikke et perfekt billede. Bare det er ok til lidt Ramasjang i dagstimerne. Om aftenen kan der mørkelægges
Ud fra dine forventninger kan det sagtens lade sig gøre, jeg har gjort det i 15 år indtil nu og brugt den meget i dagslys, så at skrive det er umuligt passer simpelthen ikke. Har de sidste 7 år brugt en Sony HW55ES.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu