recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ingen subwoofer lyd fra Apple TV 4K via Onkyo
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ingen subwoofer lyd fra Apple TV 4K via Onkyo

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Knymer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-September-2022
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knymer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ingen subwoofer lyd fra Apple TV 4K via Onkyo
    Sendt: 21-September-2022 kl. 08:27
For et stykke tid siden stoppede lyden fra min subwoofer, men kun fra mit Apple Tv (1. Gen 4K)

Jeg har intet ændret i min opsætning inden det startede. 
Andre kilder tilsluttet min Onkyo TX-Rz710 spiller upåklageligt.
Det sker kun via HDMI 2.1 Portene. 
Min UHD BD spiller også fint gennem de samme 2.1 porte.
Tilslutter jeg ATV til en ikke-2.1 port (og mister 4k, hdr etc) kommer subwoofer lyden fint igennem. 

Har skiftet kabler frem og tilbage, de fejler intet.
Jeg har opdateret ATV fra ver. 15.6 til 16 uden resultat. 
Har ledt alle indstillinger igennem på både ATV og Onkyo uden resultat. Det hjælper heller ikke at slå Atmos fra på ATV. 
Det kommer muligvis en mikroskopisk signal igennem- har i hvertfald fornemmelse af at membranen bevæger sig men ikke sikker. 

Jeg er nu løbet tør for ideer - HJÆLP
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2022 kl. 11:21
Jeg skal lige forstå: Er UHD Blu-ray-afspiller og Apple TV forbundet med HDMI direkte til din Onkyo receiver? Eller direkte til TV'et?

Onkyo TX-RZ710 har mig bekendt ikke HDMI 2.1 porte, så jeg er ikke helt med på dette punkt. HDMI 2.0 er i øvrigt rigeligt til 4K, HDR mv.

Der er forskel på, hvordan lydsignalet sendes som udgangspunkt fra hhv. en UHD Blu-ray-afspiller og Apple TV 4K. Skive-afspillere er typisk sat til bitstream (din receiver dekoder lyden), mens Apple TV 4K dekoder lyden på boksen og afsender som PCM. Så hvis du vil krydsteste for at udelukkede fejlkilder, så kan du prøve prøve at bytte rundt på HDMI-portene til hhv. UHD BD og Apple TV 4K i receiveren. Du kan også prøve at sætte din UHD BD til PCM output for at se hvad der sker ovre på receiveren.

Er din receivers 'Bass out' (eller hvad det hedder hos Onkyo) måske sat til 'Front', når input-signalet er PCM? Så fordeles bassen på fronthøjttalerne.
Til top
Knymer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-September-2022
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knymer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2022 kl. 13:48
Du har ret, HDMI er 2.0, HDCP 2.2 På 3 af indgangene.
BD og ATV er begge forbundet til Onkyo reciever, der så er forbundet videre til tv, alt med high speed HDMI kabler. 
Jeg har prøvet at bytte rundt på BD og ATV, og også kabler, og problemet er kun på ATV, så det er ikke HDMI Port på recieveren der er noget galt med, ej heller kabler. 

Det har virket fint indtil for nyligt uden at kunne sige præcist hvornår.
Recieveren har hele tiden stået til 5.1, hvor sub har fungeret fint. 
Surround fungerer også fra ATV så det er ikke kun stereo der kommer ind.

Jeg tænkte om der måske er sket en ændring i ATV ved en opdatering
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2022 kl. 14:11
Hmm, ja det lyder underligt.

Jeg ville nok til at starte med prøve udelukkelsesmetode ift. signaltypen:
- Sæt din UHD BD til PCM output. Sker det samme? Så ligger udfordringen nok i receiverens opsætning.

Jeg følger Apple TV gruppen på reddit, som har over 400.000 medlemmer, og jeg har ikke hørt andre med samme problem, så jeg hælder ikke til, at det relaterer sig til en tvOS opdatering til Apple TV.
Til top
Knymer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-September-2022
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knymer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2022 kl. 14:50
Og frontpanelet på Onkyo siger at det modtager PCM dolby surround
Til top
Knymer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-September-2022
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knymer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2022 kl. 15:05
Godt forslag. UHD BD sat to PCM. Stadig masser af bas fra subben fra BD. 
Til top
Knymer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-September-2022
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knymer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2022 kl. 16:31
Testet bytte rundt lidt mere, og det lader til at den af recieverens tre HDMI 2.0 porte ikke håndterer den digitale lyd korrekt. Har byttet rundt så der nu sidder en gammel Yousee boks. 

Tak for hjælpen 😊
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2022 kl. 06:25
Det var så lidt. Godt at du fik det løst. Så kan det fulde lydbillede nydes igen Smile
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2022 kl. 09:51
Sørgeligt at ONKYO i dag er blevet sådan noget skrald... Wacko
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu