recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mesh system løsningen?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mesh system løsningen?

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Steen2000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 632
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen2000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mesh system løsningen?
    Sendt: 25-September-2022 kl. 08:56
Hej alle
Jeg tænker dette emne har været dækket mange gange men tillader mig at spørge alligevel

vi har i årevis levet med internet gennem telefonstik. Nu har vi endelig fået Fiber ind og jeg må sige det er pænt skuffende. 
Vi bør i et vinkelhus og de har sat fiberboksen bagerst i den ene ende af huset og sagde router ville dække fint derfra. Det er så ikke tilfældet og vores TV i stuen pauser nu hele tiden når vi streamer en film (og så endda mit i den nye TopGun i går på Bloclbuster Cry )

1) Jeg tænker at placere routeren midt i huset via at trække et kabel over loftet ?
2) et alternativ eller måske tilføjelse kunne være at købe sådan et Mesh system som jeg lige har læst lidt om ?
3) Hvis jeg gr det skal jeg så købe Google Nest eller noget andet? - fordele og ulemper ?

Generelt er jeg skuffet over hvor ustabilt det virker og tænker om der er noget galt med den fiberinstallation

På forhånd tak

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2022 kl. 09:02
jeg ville trække et kabel til midt på huset, hvor du så kan installere et accesspoint.

Mesh tja en ok ide hvis man ikke kan trække et kabel til et seperat accesspoint.
Til top
Steen2000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 632
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen2000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2022 kl. 09:07
. fejl

Redigeret af Steen2000 - 25-September-2022 kl. 09:09
Til top
Steen2000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 632
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen2000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2022 kl. 09:08
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

jeg ville trække et kabel til midt på huset, hvor du så kan installere et accesspoint.

Mesh tja en ok ide hvis man ikke kan trække et kabel til et seperat accesspoint.

Jeg kan trække et kabel over loftet og sætte router et andet sted hvis det er det der er bedste plan?


Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2022 kl. 09:11
Oprindeligt skrevet af Steen2000 Steen2000 skrev:

vi har i årevis levet med internet gennem telefonstik.

Ud over en mangel på hastighed, hvordan virkede det så?

Hvor var routeren monteret?

Hvordan var dækning på wifi?


Oprindeligt skrevet af Steen2000 Steen2000 skrev:

 Nu har vi endelig fået Fiber ind og jeg må sige det er pænt skuffende. 
Vi bør i et vinkelhus og de har sat fiberboksen bagerst i den ene ende af huset og sagde router ville dække fint derfra. Det er så ikke tilfældet og vores TV i stuen pauser nu hele tiden når vi streamer en film (og så endda mit i den nye TopGun i går på Bloclbuster Cry )

Hvad streamer du via (direkte på tv, appletv osv)?

Hvad siger wifi dækningen på det udstyr du streamer med?


Oprindeligt skrevet af Steen2000 Steen2000 skrev:

1) Jeg tænker at placere routeren midt i huset via at trække et kabel over loftet ?


God ide!


Oprindeligt skrevet af Steen2000 Steen2000 skrev:

Generelt er jeg skuffet over hvor ustabilt det virker og tænker om der er noget galt med den fiberinstallation


Træk (midlertidigt) et kabel mellem router og streaming boks/tv, er det så også ustabilt?

Hvad siger dit udstyr til wifi dækningen rundt om i dit hus, er der fuld knald på eller kun "1 streg" i dækning?

Hvad siger speedtest fra din streamer (jeg har speedtest på appletv, det virker fint)?

Hvad siger speedtest på din mobiltelefon forskellige steder i huset?



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Steen2000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 632
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen2000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2022 kl. 10:12
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Steen2000 Steen2000 skrev:

vi har i årevis levet med internet gennem telefonstik.
Ud over en mangel på hastighed, hvordan virkede det så?
Hvor var routeren monteret?
Hvordan var dækning på wifi?
Oprindeligt skrevet af Steen2000 Steen2000 skrev:

 
Det virkede OK i stuen hvor routeren stod. Og der med også OK på TV trådløst. I den anden ende af huset virkede det ikke rigtigt. Jeg har haft køb et trådløst WIFI ved siden af som stod i den ende. Nu ser jeg at jeg måske skulle have brugt noget Mesh i stedet?


Hvad streamer du via (direkte på tv, appletv osv)?
Hvad siger wifi dækningen på det udstyr du streamer med?
Oprindeligt skrevet af Steen2000 Steen2000 skrev:


Vi streamer direkte til TV trådløst. 
TV md den nye forbindelse hvor den står i den anden ende af huset (lige skridtet af til ca 23 meter) er ikke god


1) Jeg tænker at placere routeren midt i huset via at trække et kabel over loftet ?




God ide!


Oprindeligt skrevet af Steen2000 Steen2000 skrev:

Generelt er jeg skuffet over hvor ustabilt det virker og tænker om der er noget galt med den fiberinstallation



Træk (midlertidigt) et kabel mellem router og streaming boks/tv, er det så også ustabilt?
Hvad siger dit udstyr til wifi dækningen rundt om i dit hus, er der fuld knald på eller kun "1 streg" i dækning?
Hvad siger speedtest fra din streamer (jeg har speedtest på appletv, det virker fint)?
Hvad siger speedtest på din mobiltelefon forskellige steder i huset?
Klaus

Kabel. Der er langt - ca 23 meter. 
Fin dækning i den ende router står. Sidder i stuen nu hvor TV er og på in telefon er der kun 1 streg
Lige lavet speed test på telefonen. Den siger downloade 46,56 Mpbs og Indrykker 30,98 Mpbs. Ping 40 ms...aner ikke hvad det betyder ?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2022 kl. 11:11
https://www.harald-nyborg.dk/vandenberg-netvaerkskabel-cat6-30-meter

Så kan du teste - hvis dit tv har et netværksstik.

Virker det fint, kan du bruge kablet til at trække det op over loftet, når du skal flytte router/installere accesspunkt.


Klaus


Redigeret af KlausDM - 25-September-2022 kl. 11:12
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Jespus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2022 kl. 11:49
Ang. Harald Nyborg. Hvor har jeg købt meget lort der, som jeg har været nødt til at smide ud og gør det stadig, fordi det er så billigt. Men at bruge HN som reference, ville jeg personligt være noget betænkelig ved!



Til top
Steen2000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 632
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen2000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2022 kl. 12:28
Oprindeligt skrevet af Jespus Jespus skrev:

Ang. Harald Nyborg. Hvor har jeg købt meget lort der, som jeg har været nødt til at smide ud og gør det stadig, fordi det er så billigt. Men at bruge HN som reference, ville jeg personligt være noget betænkelig ved!




Ha ha sandt de har mange sjove ting og brands. Men et kabel er vel bare et kabel :-)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2022 kl. 14:39
Oprindeligt skrevet af Jespus Jespus skrev:

Ang. Harald Nyborg. Hvor har jeg købt meget lort der, som jeg har været nødt til at smide ud og gør det stadig, fordi det er så billigt. Men at bruge HN som reference, ville jeg personligt være noget betænkelig ved!

Deres netværkskabler og standard hdmi kabler er top til prisen.
Grunden til at jeg bruger dem som reference er at det er en butik der er i nærheden af de fleste, så man ikke skal vente tre dage på et kabel med pakkepost.
Dermed kan man komme i gang med at teste i lænet sf 2 timer.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Jespus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2022 kl. 16:10
Til KlausDM:
HN's hdmi kabler. Har du prøvet dem i forhold til andre eller er du bare overbevist om kvaliteten er underordnet når det gælder et digitalt signal. Alle de forskellige kabler jeg har haft igennem tiderne fra HN har været af så ringe kvalitet, at de er røget til skrot.
Øv, nu kaprede jeg tråden, det var ikke meningen, men at anbefale kabler fra HN, altså deres LED pærer er rigtig gode til prisen og de har meget el halløj som skulle være helt fjong, men deres HiFi inkl. kabler, vorherrebevares.



Redigeret af Jespus - 25-September-2022 kl. 16:23
Til top
Steen2000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 632
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen2000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2022 kl. 16:24
Hvis man køber et Mesh system erstatter Moderdelen så den Zyxel router jeg har fået med? Eller skal den tilsluttes denne?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu