recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er der nogle som kan hjælpe mig med køb af ny pc
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er der nogle som kan hjælpe mig med køb af ny pc

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
pomse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2014
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pomse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Er der nogle som kan hjælpe mig med køb af ny pc
    Sendt: 04-Oktober-2022 kl. 17:18
Hej jeg vil gerne have en ny pc og skal bruge lidt hjælp igen. Når jeg skriver igen er fordi jeg for flere år siden fik hjælp til at købe den pc som jeg har nu som har været mit bedste pc køb nogensinde. Aldrig har jeg haft en pc som har kunne det jeg har haft behov for i så mange år og til en så lav pris. Så jeg tænker at jeg prøve dette igen.

Jeg har brug for at få samlet en PC hos Komplett til mine behov, en pc som kan holde i mange år og helst til en lav pris. Jeg ved ikke helt hvad i skal vide. Men her her er noget af det jeg kan komme i tanke om.

Tower kabinet.

windows 11 hvis i kan anbefale det da jeg kun selv har prøvet windows 10 som det nyeste.

Jeg spiller lidt men ældre spil som der stadig bliver lavet mods til som Total War Rome, Total War Napoleon og Total War Empire. Men den må gerne være klar til at der kommer et nyt Total war spil som måske kan fange min interesse.

Blu-Ray drev.

stik helst foran på kabinet til hovedtelefoner er dette ikke muligt så bag på.

Mindst 2 usb porte foran 3.0 ved egentlig ikke om der er noget bedre end 3.0 ?

mindst 8 usb porte bag på med 3.0

stik bag på til skærm og tastatur, overvejer dog at købe et trådløst et, men vil gerne ha et stik alligevel for en sikkerhedsskyld.

Jeg arbejder meget med at konventere video filer til andre formater, klippe og redigere i video filer.

Jeg streamer ofte film på min pc.

Jeg har et nvidia geforce gtx kort i min pc som jeg har været glad for så tænker at det vil jeg gerne ha igen bare et nyt og bedre kort. Jeg aner ikke om gtx bliver lavet mere og hvad det står for men ellers bare et nvidia geforce kort.

Jeg aner ikke om jeg skal ha et lydkort eller om det er indbygget i det der grafik kort ?

jeg ved ikke lige med cpu køler, men jeg er lidt træt af at gøre min cpu blæser ren med vatpinde ned mellem bladene. Jeg har hørt nogle snakker om vandkøling er det bedre og hvad er nemmest at gøre rent ?

Harddisk 500 gb

Ram ingen ide men der må godt være plads til at sætte flere ram i på et senere tidspunkt

Hvis i mener at jeg kan lave et bedre køb hos andre leverandøre så må i gerne komme med 2 bud som så jeg har lidt at holde op mod hinanden :-)

Glemte lige at jeg nogle gange også roder med roms hvor jeg downloader gamle Amiga spil og overfører via ledning fra min pc til min amiga så det må der også gerne være en port til bag på min pc.

og et netværks kort til internet.

Jeg behøver ingen ny skærm, mus eller tastatur.

Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6068
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2022 kl. 17:58
Om tre år er det slut med sikkerhedsopdateringer til Windows 10, så køb en med Win 11
Eller en med Win 10, der opfylder kravene til Win 11
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6971
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2022 kl. 06:12
Dine krav opfyldes nemt 

Men hvad er budget ?
Til top
pomse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2014
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pomse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2022 kl. 16:49
Jeg ved ikke helt hvad mit budget er. Nogle skriver at man selv kan bygge en for 3.000 men det tør jeg ikke selv gå i gang med, jeg kan kun lige finde ud af at skifte ram, grafik kort og sætte drev i. Men tænker selv 6.000 plus minus jo billigere destro bedre. Men vil hellere betale lidt mere og så jeg kan måske ha den i 10 år i forhold til de krav jeg stiller end en som skal skiftes om 3 år.

Til top
pomse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2014
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pomse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2022 kl. 16:49
Tak det er også planen at bruge windows 11
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2022 kl. 17:17
Oprindeligt skrevet af pomse pomse skrev:

Blu-Ray drev.

mindst 8 usb porte bag på med 3.0

Glemte lige at jeg nogle gange også roder med roms hvor jeg downloader gamle Amiga spil og overfører via ledning fra min pc til min amiga så det må der også gerne være en port til bag på min pc.

Tre spørgsmål:
Hvor ofte bruger du et blu-ray drev?

8 usb porte, hvad skal du bruge så mange til?

Hvilken port bruger du til download af ROMs?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2022 kl. 23:35
Oprindeligt skrevet af pomse pomse skrev:


Jeg har brug for at få samlet en PC hos Komplett til mine behov,


Hvad med at få Komplett til at samle en efter dine ønsker?

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
pomse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2014
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pomse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2022 kl. 11:51
Det er lidt forskelligt hvor ofte jeg bruger mit bluray drev. Nogle gange et par gange om ugen andre gange et par gange om måneden.

Jeg har 4 USB harddiske så der går 4 porte til dem. Så bruger jeg 1 USB port til min mus og hvis jeg skal ha trådløst keybord så skal jeg vel også bruge 1 usb port. Nogle gange har jeg flere usb nøgler i min pc på samme tid eller så tømmer jeg kamera eller tlf. af via usb til min pc. Så jeg har brug for lidt mange porte da jeg ikke gider at koble mine usb Harddisk fra når jeg ikke bruger dem. I den pc jeg har nu der har jeg 8 usb porte bag på og 2 usb porte foran. Så det vil jeg helst ikke gå ned på.

Ingen problemer med port til download af roms fra pc til amiga, man kan bruge usb port i dag har jeg fundet ud af.
Til top
pomse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2014
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pomse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2022 kl. 11:54
Det er også planen af Komplett skal samle den for mig. Men jeg vil ikke i første omgang høre dem hvad de mener der skal i. Tænker at en butik vil helst altid af med gamle dele først og helst ha så meget for det som muligt. Så derfor forhører jeg mig om hvad andre anbefaler mig hvad der skal i den. Så har jeg lidt at holde op mod hinanden og så vil jeg vælge det som er det bedste bud.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2022 kl. 13:33
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
pomse Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2014
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pomse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2022 kl. 12:05
Tak, men har haft HP før i tiden og skal aldrig ha HP igen. Noget andet bud ?
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1935
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2022 kl. 12:11
Oprindeligt skrevet af pomse pomse skrev:

Tak, men har haft HP før i tiden og skal aldrig ha HP igen. Noget andet bud ?

En "flagrende" musemarkør? Ikke nemt at undgå, da der kom en vigtig musedriver-opdatering, som man ikke kan slippe af med... Så det forstår jeg godt.
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu