recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny forstærker, denon eller Marantz eller NAD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny forstærker, denon eller Marantz eller NAD

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Snippermanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-April-2007
Status: Offline
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snippermanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2022 kl. 13:05
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Wacko

Prøv at google Zipser challenge. Eller du kan fortsætte med at bilde dig selv ind at du kan høre forskel på en Denon, NAD eller en Marentz forstærker. Sorry for at spoile din dag
Parasound Halo A2 + C2
M&K Surround
Monitor Audio FB212
BenQ W10000
Sony PS3
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2022 kl. 11:35
Oprindeligt skrevet af Snippermanden Snippermanden skrev:

Køb den du synes ser lækrest ud. Du vil elske hvordan den lyder
Wacko
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Snippermanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-April-2007
Status: Offline
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snippermanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2022 kl. 11:08
Køb den du synes ser lækrest ud. Du vil elske hvordan den lyder
Parasound Halo A2 + C2
M&K Surround
Monitor Audio FB212
BenQ W10000
Sony PS3
Til top
CoolMLJ Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2006
Status: Offline
Point: 294
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CoolMLJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2022 kl. 08:55
lige en update :)
Har lige været uden internet i weekenden, lidt familie tid skulle der til.

Jeg har idag en halvgammel DenonX3400 og syntes som sådan at den fint spiller op, i forhold til jer bor i en lejlighed.

jeg kører med CMC som center og CM8 som front samt en 610XP sub, som nærmest intet laver da jeg har måtte skrue den helt ned grundet lejlighed :)

Mine krav er at den kan levere det samme hvis ikke en smule mere end nuværende forstærker, samt at jeg gerne vil sikre at jeg er en smule fremtids sikret ( 8k)

Derudover så det som tiltaler med med NAD og Marantz er klart det flotte design :) :)
Lykkelig ejer af:

Forstærker : Denon X3400
Front: B&W CM8
Back: B&W M1
Center: B&W CMC
SUP: B&W 610XP

LG OLED B7 65"
Til top
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 408
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbond Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2022 kl. 21:28
B&W kræver strøm (Amp), ikke at forveksle med watt, for at performe som ønsket af producenten.... her kommer de foreslået forstærkere nok til kort - en reel og uvildig test ville nok kaste lys over deres formåen i stedet for et "rosen-rødt" data-blad (her sakset fra Tape Connection) som ikke fortæller en s... om .. øhh.. netop det Wink 
Ps. en udsalgspris på kr. 10.000,- for 7 kanaler er, efter fratrukket moms og afgifter, under kr. 1000,- pr. kanal og hertil skal fratrækkes fortjeneste til producent og x-antal sælger/forhandler-led.... og,sååå... er der lige "indpakningen" den er vel heller ikke gratis? LOL

PPs. hvis man kan tillægge en forstærker en "farve" eller "klang" (feks. varm lyd) er den alt andet end neutral og ikke i stand til at gengive et given (lyd)materiale som det oprindeligt er tiltænkt... Wink

Bond Cool

 


Redigeret af bbond - 16-Oktober-2022 kl. 21:36
Til top
jonas47 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Juni-2010
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonas47 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2022 kl. 16:47
Jeg købte en Marantz 7015 for ca. 1/2 år siden. Den erstattede en Onkyo 906. Er stadig imponeret over performance på Marantz, kan kun anbefale den! Lyder bedre end den gamle receiver. Fyldig lyd til musik, og meget dynamisk lyd i surroundsound. Det går længe før jeg igen kigger på ny receiver. Spiller også på cm-serien fra B&W. Kombinationen og måden de farver hinanden på fungerer bare godt (i mine øre). Jeg vil nok overveje 50 serien. CM-serien suger virkelig på strømforsyning 

Redigeret af jonas47 - 16-Oktober-2022 kl. 16:48
Til top
gellert1962 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Juli-2020
Sted: Middelfart
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gellert1962 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2022 kl. 07:14
Jeg kan bedst lide lyden fra Marantz Smile
Men det er selvfølgelig en smag sag.
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2022 kl. 20:26

Har du subwoofer på?
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2022 kl. 13:29
Jeg ville gå med Marantzen, det er en spændende ny konstruktion med class AB forstærkertrin der gir en varm lyd. Selvom du ikke spiller højt, er det nødvendigt med en strømstærk forstærker til dine B&W højttalere, gå ikke under 100 watt. Men så spiller det også kanont.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2022 kl. 12:20
Effekttrinnene i Marantz og Denon er stor set ens.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
CoolMLJ Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2006
Status: Offline
Point: 294
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CoolMLJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2022 kl. 11:17
Hey alle sammen.
Jeg står og kigge på at forkæle mig selv med en julegave.
Mine B&W CM8 højtalere trænger til en god gave og ville give dem en ny forstærker.

Jeg er blevet lidt forelsket i Marantz nye cinama serie og har kigget på deres 60 model ( bor i lejlighed så ved ikke hvor meget power jeg for brug for )

Men.. samtidig er denon også kommet med ny x3800 og jeg har altid elsket NAD 758v3i og hørt den skulle kunne trække mine B&W godt.

Ved at B&W højtalerene kræver lidt power for at lyde godt.. men er der nogle her inde som ved om hvad der ville være bedst til sådanne nogle højtalere? er det Marantz, denon eller NAD der driver sådanne bedst.
Lykkelig ejer af:

Forstærker : Denon X3400
Front: B&W CM8
Back: B&W M1
Center: B&W CMC
SUP: B&W 610XP

LG OLED B7 65"
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu