recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny forstærker, denon eller Marantz eller NAD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny forstærker, denon eller Marantz eller NAD

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2022 kl. 14:00
Oprindeligt skrevet af Snippermanden Snippermanden skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Wacko

Prøv at google Zipser challenge. Eller du kan fortsætte med at bilde dig selv ind at du kan høre forskel på en Denon, NAD eller en Marentz forstærker. Sorry for at spoile din dag


Selvfølgelig kan man høre forskel! Måske mindre mellem Denon og Marantz (samme boards, strømforsyniger o.s.v.), men man kan til NAD, ONKYO, Yamaha eller andet...
Til top
Snippermanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-April-2007
Status: Offline
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snippermanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2022 kl. 20:12
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:



Selvfølgelig kan man høre forskel! Måske mindre mellem Denon og Marantz (samme boards, strømforsyniger o.s.v.), men man kan til NAD, ONKYO, Yamaha eller andet...

Nej du kan ej. I en kontrolleret blindtest vil du med 100% sikkerhed ikke være i stand til at identificere dem
Parasound Halo A2 + C2
M&K Surround
Monitor Audio FB212
BenQ W10000
Sony PS3
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2022 kl. 23:53
Oprindeligt skrevet af Snippermanden Snippermanden skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:



Selvfølgelig kan man høre forskel! Måske mindre mellem Denon og Marantz (samme boards, strømforsyniger o.s.v.), men man kan til NAD, ONKYO, Yamaha eller andet...

Nej du kan ej. I en kontrolleret blindtest vil du med 100% sikkerhed ikke være i stand til at identificere dem

LOLLOLLOLLOLLOL
Til top
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2022 kl. 01:08
Kan godt lide den varme lyd i Marantz til musik, men processoren i min NAD 778 er bare så meget bedre til film end denon/Marantz.



Redigeret af KevinL - 21-Oktober-2022 kl. 01:09
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2022 kl. 13:40
Oprindeligt skrevet af Snippermanden Snippermanden skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Wacko

Prøv at google Zipser challenge. Eller du kan fortsætte med at bilde dig selv ind at du kan høre forskel på en Denon, NAD eller en Marentz forstærker. Sorry for at spoile din dag

Prøvede at google. Har du et link?

Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2022 kl. 13:42
Oprindeligt skrevet af Snippermanden Snippermanden skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:



Selvfølgelig kan man høre forskel! Måske mindre mellem Denon og Marantz (samme boards, strømforsyniger o.s.v.), men man kan til NAD, ONKYO, Yamaha eller andet...

Nej du kan ej. I en kontrolleret blindtest vil du med 100% sikkerhed ikke være i stand til at identificere dem

Tænker du de specifike modeler eller generelt? 

I øvrigt lækkert med Parasound om du stadig har den - Det spiller
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2022 kl. 19:31
Virkelig en lam "debat", men uanset om man kan eller ikke kan -høre- forskel, er der 100% sikkert objektiv forskel på de forskellige auto EQ systemer. Det sagt er jeg overbevist om at op spilde sime penge med en dyr side-gadering vs en op-gradering. Køb noget akustikforbedring i stedet.
Til top
Snippermanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-April-2007
Status: Offline
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snippermanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2022 kl. 12:26
Beklager det manglende link - kan ikke finde det. Prøv eventuelt her https://www.matrixhifi.com/ENG_contenedor_ppec.htm

Eller her for en samling af links til blandt andet ABX test af forstærkere https://www.head-fi.org/threads/testing-audiophile-claims-and-myths-the-original-compilation.769887/

Og ja, jeg har selv brugt mange penge på Hi-Fi og er vild med bløde VU-metre, som vugger i takt til musikken, men jeg ved at jeg narrer mig selv med hensyn til den faktiske reproduktion af lyden. Lige som jeg godt ved at naboens Tesla kan accellerere hurtigere til 100 end min SL500. Men jeg ved godt hvilken jeg ville vælge.
Parasound Halo A2 + C2
M&K Surround
Monitor Audio FB212
BenQ W10000
Sony PS3
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2022 kl. 14:17

Så du mener at alle forstærkere lyder identisk eller at ingen reproducerer “ægte” lyd uanset?
Til top
Morten HL Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-December-2019
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten HL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2022 kl. 09:42
Jeg vil give Snippermanden ret. Jeg skiftede selv fra en NAD T778 til en Denon X6700H for ca. et halvt år siden. Jeg syntes at lyden i NAD T778, men skiftede dels fordi jeg blev genereret af blæserstøjen og fordi jeg var nysgerrig efter at afprøve de lydformater, som NAD ikke har (f.eks. Auro 3D). 

Jeg har ellers altid været skeptisk overfor Denon, da de har ry for ikke at være så musikalske som de andre mærker. Men den eneste forskel jeg hørte var, at bassen var lidt mere dominerende i Denon. Hvilket beror på deres EQ opsætning. Men bortset fra det, så hørte jeg ikke nogen forskel hverken i forhold til detaljer, musikalitet etc. Hvilket faktisk overraskede mig, da jeg havde forventet en forskel. 

Så gå med den, som du synes ser mest lækker ud :). Og vælg den med det antal kanaler, som du har brug for. Jeg er meget glad for min Denon og kommer til at beholde den i mange år. Men jeg er ikke sikker på, at jeg ville betale forskellen i dag til f.eks. Denon X3800, for at gå fra 9 til 11 kanaler (næsten 14K forskel i pris), men den viden jeg har nu. 
LG CX 65"
Denon X6700 H
Dali Rubicon 6 JE
Dali Rubicon Center
Dali Menuet
Dali Fazon Sat (6 stk.)
Dali Sub P10-DSS (2 stk.)
ATV4 2022
Shield TV 2019
X BOX X
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2022 kl. 10:52
Som én skriver, er der dels EQ-systemet, som giver en forskel, men derudover er der også kæmpe forskel på lyden i f.eks. stereoforstærkere. Alene forskellen i strømforsyning giver en forskel.
At påstå andet vidner om både manglende erfaring, men også manglende indsigt. Wacko 
Snippermandens påstand er jo, at der ikke er lydmæssig forskel, på en forstærker på 20 watt, og en på 200 watt... ClapLOL

Redigeret af Flippo - 24-Oktober-2022 kl. 10:52
Til top
Morten HL Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-December-2019
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten HL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2022 kl. 11:13
Der er forskel på f.eks. en receiver i budget klassen og en receiver i high end klassen. Det har jeg selv konstateret. Gik fra en receiver i 4-5000 kr. klassen og til en i 20-25000 kr. Men spørgsmålet er vel mere om der er en reel forskel i lyden for de forskellige mærker i samme prisklasse? Udover at EQ "ud af boksen" er forskellig for de forskellige mærker. Hvilket man selv kan ændre på efterfølgende
LG CX 65"
Denon X6700 H
Dali Rubicon 6 JE
Dali Rubicon Center
Dali Menuet
Dali Fazon Sat (6 stk.)
Dali Sub P10-DSS (2 stk.)
ATV4 2022
Shield TV 2019
X BOX X
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu