recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mest oplagte alternativ til YouTV?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mest oplagte alternativ til YouTV?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jbl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-November-2013
Sted: København
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jbl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mest oplagte alternativ til YouTV?
    Sendt: 16-Oktober-2022 kl. 10:31
Hej,

For alle jer der har YouTV tænkte jeg at jeg lige ville rykke diskussionen fra nyheden om YouTV’s lukning herind.
Har I tænkt over hvilket alternativ l vil gå med når YouTV lukker?
Jeg ser en del sport og som jeg ser det, er der tre muligheder at vælge mellem:

Yousee: Den nemme løsning. Jeg skal så til gengæld vælge mellem at gå ned i antal sportskanaler eller gå op i pris. For mit vedkommende ville det nok blive det første, da jeg synes at deres nye prissætning er skæv.

Norlys: Det fleksible løsning. Norlys’ løsning med betaling pr. kanal er enormt fleksibelt, men de er reelt lige så dyre som Yousee og de mangler en AndroidTV/GoogleTV app, hvilket er lidt en dealbreaker for mig (gider ikke at caste).

TV2 Play: Den billige løsning. Selv TV2’s store pakke med MEGET sport (landsholdet, La Liga, Serie A, Europa League, Cykling, NFL) er væsentligt billigere end de andre løsninger. Jeg vil bare savne 3+ med Champions League, Superliga og Formel 1.

Er der en fjerde mulighed jeg overser? Og hvad planlægger I selv at gøre?


Redigeret af jbl - 16-Oktober-2022 kl. 10:34
Til top
pmk69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pmk69 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2022 kl. 11:13
Hej

Jeg er selv meget i tvivl. Syntes jeg læste at Norlys Play understøtter Google TV (den er vist i Beta).
Vi er enige om, at Norlys Play kan tilmeldes bare man har internet forbindelse (og at forbindelsen ikke behøver at være fra Norlys) - right?

Der er en mulighed mere.

Viaplay har også TV-streaming via internet.
Hvis man tilføjer 11 tv kanaler får man det til 219 kr inkl. deres film og serier.
Vil du have alle deres sport oveni ryger du op på 449 kr.

Mvh Per
Til top
jbl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-November-2013
Sted: København
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jbl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2022 kl. 14:46
449 kr. er for meget for mig. Ikke økonomisk, det er bare blevet lidt en principsag at jeg ikke vil hælde så meget efter ét abonnement hver måned. Smile
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2022 kl. 09:56
Hvis man vil have blandet sport, så er det stadig svært at komme uden tv-kanaler og tv-pakken. Nogle sportgrene såsom F1 har jo lanceret egen tjeneste, men det er endnu ikke tilfældet for Champions League m.fl. Der kommer nye træk på denne front, men rettighederne er bundet op eksklusivt per land i en periode endnu.

Alternativet er at gå med TV 2 Play og Viaplay (og så DRTV oven i puljen til fodbold, håndbold, OL osv.), men så afmelde tjenesterne i perioder (eller nedgradere pakke), når der ikke er interessant sport. Jeg har ikke regnet på, om det kan betale sig.
Til top
Brian E Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Februar-2006
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brian E Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2022 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af jbl jbl skrev:

449 kr. er for meget for mig. Ikke økonomisk, det er bare blevet lidt en principsag at jeg ikke vil hælde så meget efter ét abonnement hver måned. Smile

Hvis alle tænkte på denne måde, ville vi måske kunne få de hysterisk høje priser på sport ned på et mere tåleligt niveau.

Desværre vinder min sportsinteresse over min økonomi, så jeg én af dem, der reelt er med til at skabe problemet.
Til top
harder31 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Oktober-2022
Sted: Ølstykke
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér harder31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2022 kl. 09:47
Jeg går med Norlys og 8 valgfri kanaler. Norlys har også kanaler fra Discovery, og 6'eren viser andet valget i runden fra superligaen. Hvis man holder med BIF, FCK eller FCM og samtidigt vælger Viasat kanaler giver det stort set alle kampene for ens favorithold.

Jeg vælger TV2, TV2 News, TV2 Sport, TV2 SportX, 6'eren, TV3+, TV3 Sport og TV3 Max. 

Det giver næsten alle kampe i PL og SL, og alt på TV2's sportskanaler. Samtidigt kan Discovery udelades til kr. 119 om måneden, da jeg kun har den for at følge mit hold i SL.

Til kr. 439 har jeg ikke fundet noget billigere i min søgning.


Redigeret af harder31 - 18-Oktober-2022 kl. 09:59
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2022 kl. 10:03
Oprindeligt skrevet af harder31 harder31 skrev:

6'eren viser andet valget i runden fra superligaen.


Kan du forklare en udenforstående hvad det er?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2022 kl. 10:36
Superligaen sælger senderettighederne til kampe fra hver runde på førstevalg, andenvalg, tredjevalg osv. Viaplay har bl.a. førstevalg mens Discovery har andetvalg. Det er en af årsagerne til, at kampene sendes på forskellige kanaler/tjenester. Naturligvis meget forbrugerfjendtligt, men det handler om pengene.
Til top
harder31 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Oktober-2022
Sted: Ølstykke
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér harder31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2022 kl. 11:15
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af harder31 harder31 skrev:

6'eren viser andet valget i runden fra superligaen.


Kan du forklare en udenforstående hvad det er?

Flemming

Rasmus har forklaret det, men har lige en detalje.

Førstevalget er TV3+, andet valget 6'eren, tredje valget 3 Sport - mener næste Discovery valg er som nummer 5, og den vises på Canal 9. Her er min pointe, at FCK, FCM og BIF næsten altid vælges som en af de første fire kampe, og derfor kan mange undvære Canal 9, medmindre man holder med et hold der ikke altid vælges som en af de første.

Det er lidt som at dele hold i skolegården Wink 
Til top
fl71 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-September-2014
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fl71 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2022 kl. 21:38
jeg tænker allente stream basic
Til top
Colombus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Oktober-2022
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Colombus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2022 kl. 09:08
Oprindeligt skrevet af jbl jbl skrev:

Hej,

For alle jer der har YouTV tænkte jeg at jeg lige ville rykke diskussionen fra nyheden om YouTV’s lukning herind.
Har I tænkt over hvilket alternativ l vil gå med når YouTV lukker?
Jeg ser en del sport og som jeg ser det, er der tre muligheder at vælge mellem:

Yousee: Den nemme løsning. Jeg skal så til gengæld vælge mellem at gå ned i antal sportskanaler eller gå op i pris. For mit vedkommende ville det nok blive det første, da jeg synes at deres nye prissætning er skæv.

Norlys: Det fleksible løsning. Norlys’ løsning med betaling pr. kanal er enormt fleksibelt, men de er reelt lige så dyre som Yousee og de mangler en AndroidTV/GoogleTV app, hvilket er lidt en dealbreaker for mig (gider ikke at caste).

TV2 Play: Den billige løsning. Selv TV2’s store pakke med MEGET sport (landsholdet, La Liga, Serie A, Europa League, Cykling, NFL) er væsentligt billigere end de andre løsninger. Jeg vil bare savne 3+ med Champions League, Superliga og Formel 1.

Er der en fjerde mulighed jeg overser? Og hvad planlægger I selv at gøre?

Norlys' fleksible løsning kan også ses via antenne. Jeg har selv overvejet den - man kan jo udskifte kanalerne, så f.eks. behøver man i december og januar ikke de kanaler, der viser Champions League, for der er ingen CL i de måneder. 

Der findes også mange andre løsninger, bl.a. via VPN, hvis man kan leve med udenlandske kommentatorer.
Til top
jbl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-November-2013
Sted: København
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jbl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2022 kl. 17:07
Oprindeligt skrevet af fl71 fl71 skrev:

jeg tænker allente stream basic

429 kr. for en løsning der mangler fire af de største sportskanaler. No way.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu