recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Købshjælp: forte a4 vs ex spektor1 inkl. lille a
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Købshjælp: forte a4 vs ex spektor1 inkl. lille a

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Købshjælp: forte a4 vs ex spektor1 inkl. lille a
    Sendt: 19-November-2022 kl. 09:14
Hej

Her har jeg to Beoplay S3 stående, som jeg bruger engang imellem.

I forhold til størrelsen lyder de af mere, og der er bas nok, synes jeg, i forhold til størrelsen.

Når de opsættes til stereo, kan der godt være nogle lydudfald i begyndelsen, til de ligesom har fundet melodien. Det ændrer dog ikke på, at jeg er glade for dem.

Mvh. Jørgensen
Til top
Lyhne1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-November-2022
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lyhne1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2022 kl. 12:47
jeg faldt lige over B&Os Beoplay s3.. er der nogen af jer der har en holdning til dem?
Til top
Lyhne1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-November-2022
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lyhne1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2022 kl. 12:31
aah  det havde jeg misset, tak for lige at gøre mig opmærksom på det
Til top
itjf Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 149
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér itjf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2022 kl. 12:13
Glem Argon Forte A4 til din hylde, - for at de lyder rigtigt godt skal de placeres et stykke fra væggen, helst minimum 15 cm, pga bas refleks porten.
Så enten ny hylde eller en anden højttaler Wink

Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1309
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2022 kl. 07:31
Brug 1.500,- mere, og find et par brugte Dynaudio Xeo 2! De er 15,5 i dybden, og aktive. D.v.s. du slipper for forstærkeren og får til gengæld væsentlig bedre lyd, end med din Forte løsning.
Til top
Lyhne1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-November-2022
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lyhne1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2022 kl. 19:57
Jeg faldt lige over SA Saxo3, på dba.. (som dog lige er 1 cm. For dybe!🤨)
Er der nogen af jer, der har erfaring med hvordan de er i forhold til f.eks. Forte A4
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2022 kl. 13:28
Oprindeligt skrevet af torbenan torbenan skrev:

Jeg har et sæt Argon Forte 4 i køkkenet som jeg er meget glade for. De har en BT forbindelse til Apple TV og den er 100% stabil. ATV er udelukkende til TV brug - når jeg skal høre musik er optisk forbundet til en Chomecast Audio (for at kunne lave multirum lyd).

Det lyder helt ok til køkkenbrug, når der laves mad samtidigt.


@OP undskylder på forhånd en kort off-topic Smile

@torbenan - det lyder som et interessant setup jeg godt kunne tænke mig at prøve til TV.
Oplever du 0 problemer med udfald, og hvad med delay på lyden? Og fungerer autoswitching ml chromecast og Bluetooth (el omvendt) problemløst? 
Til top
torbenan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Maj-2014
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér torbenan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2022 kl. 22:42
Jeg har et sæt Argon Forte 4 i køkkenet som jeg er meget glade for. De har en BT forbindelse til Apple TV og den er 100% stabil. ATV er udelukkende til TV brug - når jeg skal høre musik er optisk forbundet til en Chomecast Audio (for at kunne lave multirum lyd).

Det lyder helt ok til køkkenbrug, når der laves mad samtidigt.

Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2022 kl. 22:26
Jeg synes Bluetooth er fint til hovedtelefoner, men til streaming synes jeg at det er for ustabilt og at lydkvaliteten er for ringe. Derfor bruger jeg en dedikeret streamer. 
Til top
Lyhne1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-November-2022
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lyhne1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2022 kl. 20:09
tak Klaus
Det lyder måske også for godt til at være sandt? 

@Moremusic:
Fedt. Jeg hælder også til dem. Jeg vil jo netop gerne slippe for den separate forstærker. 
Det skal være så simpelt, at både ungerne og Fruen kan betjene det🙂
Den separate streamer giver bedre lyd? Eller? (Dér udstillet jeg min manglende viden 🙂)


Redigeret af Lyhne1 - 13-November-2022 kl. 20:12
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2022 kl. 13:00
Jeg har et sæt Argon Forte A4 der spiller i et rum på ca 20m2. De lyder faktisk godt. Købte dem dsom en midlertidig løsning for et par år siden, men har ikke skiftet dem - endnu. 
Bevares - lydbilledet er ikke så stort som mit primære setup og de har selvfølgelig heller ikke samme opløsning, lydtryk mv, men til prisen er de rigtig gode. Med en placering ca 10-15cm fra væggen får du også godt spark i bassen. Jeg mangler ikke en sub. 

De har Bluetooth, men jeg vil anbefale en seperat streamer til. 

Fjernbetjeningen er til gengæld noget fanden har skabt i vrede, og du er nødt til at dække den hidsige rød/blå diode til med elektriker tape, hvis ikke din stuen skal ligne et gamer værelse. 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2022 kl. 09:44
Dali oberon on-wall plus en god forstærker.
Glem de der billige kinaforstærkere fra bekent.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu