recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Netatmo vejrstation
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Netatmo vejrstation

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Glazzy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-September-2021
Status: Offline
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Glazzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Netatmo vejrstation
    Sendt: 15-November-2022 kl. 07:15
Hej Forum

Jeg vil gerne have en vejrstation som kan stå i mit hus i Sverige og som jeg kan aflæse når jeg også er i DK. Kan denne det? Hvis ikke, hvad skal jeg så bruge?


På forhånd tak Smile
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2022 kl. 07:43
Ja, det kan den (hvis der er wifi i huset), men det er kun luftfugtighed, temperatur og barometer der er i udendørs stationen. Vil du have regn og vind skal der tilkøbes enheder.
Til top
Glazzy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-September-2021
Status: Offline
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Glazzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2022 kl. 08:13
Der er wifi deroppe. Kan man så åbne appen hjemmefra og aflæse temperatur mm?

Det burde også være rigeligt, det er primært temperaturen jeg vil vide Smile


Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2022 kl. 08:37
Ja både via app og webside, og du kan også se andres vejrstationer 
Mvh Jesper
Til top
Glazzy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-September-2021
Status: Offline
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Glazzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2022 kl. 08:38
Super, tusind tak for svar. 

God dag Smile
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2022 kl. 11:00
Netatmo udstiller jo alle deres enheder (ved ikke om man kan fravælge det). Men er er kortet over alle der har reg. deres enhed. Dvs. se om der evt. er en er nærheden : https://weathermap.netatmo.com/
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2022 kl. 16:06
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Netatmo udstiller jo alle deres enheder (ved ikke om man kan fravælge det). Men er er kortet over alle der har reg. deres enhed. Dvs. se om der evt. er en er nærheden : https://weathermap.netatmo.com/
Det kan fravælges, og det er i øvrigt kun de udendørs målinger der bliver delt
Mvh Jesper
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2022 kl. 21:43
Jeg droppede Netatmo og skiftede til Weatherflow.

Det har jeg ikke fortrudt en eneste gang.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
ZackGem Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZackGem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2022 kl. 11:50
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Jeg droppede Netatmo og skiftede til Weatherflow.

Det har jeg ikke fortrudt en eneste gang.


Hvad var bevæggrunden?

Jeg overvejer selv et skifte. Ikke fordi jer er utilfreds med Netatmo. De er kallibreret meget præsist, og er meget stabile. Men jeg er begrænset i max. antal enheder. Man kan ikke tilføje mere end regn + vind og så 3 ekstra indendørsstationer. Så mangler til de sidste værelser :-)
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2022 kl. 12:07
Oprindeligt skrevet af ZackGem ZackGem skrev:

Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Jeg droppede Netatmo og skiftede til Weatherflow.

Det har jeg ikke fortrudt en eneste gang.


Hvad var bevæggrunden?

Jeg overvejer selv et skifte. Ikke fordi jer er utilfreds med Netatmo. De er kallibreret meget præsist, og er meget stabile. Men jeg er begrænset i max. antal enheder. Man kan ikke tilføje mere end regn + vind og så 3 ekstra indendørsstationer. Så mangler til de sidste værelser :-)

Jeg droppede Netatmo fordi holdbarheden på regn og vindmåler er langt under par - På begge enheder er plastik'en ødelagt efter max 2 batteriskift. Weatherflow virker meget bedre i samlekvalitet og lades op 80% af året af solen, de sidste 20 klarer jeg med en batterypack om kører ved siden af. Det er en meget bedre vejrstation for mig. Og så integrerer en helt fantastik med min Homey.

Og deres app og webapp er genial.


Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Packer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Maj-2007
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 527
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Packer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2022 kl. 14:34
Hej

Er glad for mit Netatmo. Har også opsat det sådan at jeg får notifikation om temperatur fald/stigning via IFTTT på min mobil.

/Jesper
Til top
ZackGem Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZackGem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2022 kl. 19:47
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Oprindeligt skrevet af ZackGem ZackGem skrev:

Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Jeg droppede Netatmo og skiftede til Weatherflow.

Det har jeg ikke fortrudt en eneste gang.


Hvad var bevæggrunden?

Jeg overvejer selv et skifte. Ikke fordi jer er utilfreds med Netatmo. De er kallibreret meget præsist, og er meget stabile. Men jeg er begrænset i max. antal enheder. Man kan ikke tilføje mere end regn + vind og så 3 ekstra indendørsstationer. Så mangler til de sidste værelser :-)


Jeg droppede Netatmo fordi holdbarheden på regn og vindmåler er langt under par - På begge enheder er plastik'en ødelagt efter max 2 batteriskift. Weatherflow virker meget bedre i samlekvalitet og lades op 80% af året af solen, de sidste 20 klarer jeg med en batterypack om kører ved siden af. Det er en meget bedre vejrstation for mig. Og så integrerer en helt fantastik med min Homey.

Og deres app og webapp er genial.




Ok. Jeg har så modet mine, så de køre med fast strøm. Så skal aldrig skifte batteri :-)
Køre nu på 3 år ind til videre.
Min eneste "klage", er som nævnt at man ikke kan have flere enheder tilknyttet setupet.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu