recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lav download hastihed i forhold til 1000 mbits - l
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lav download hastihed i forhold til 1000 mbits - l

 Besvar Besvar Side  123 8>
Forfatter
Besked
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 814
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny From Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lav download hastihed i forhold til 1000 mbits - l
    Sendt: 16-November-2022 kl. 10:55
Har problemer med download hastigheden på min stationære PC.

Jeg har en fiber forbindelse igennem Fibia på 1000/1000 mbits, Jeg har testet flere gange på en direkte kabelforbindelse hvor jeg får et resultat som viser, at jeg kun har omkring 600 mbits på download, og ca. 800-900 mbit i upload.

Jeg syntes selv, at 600 mbits er lige i underkanten af hvad jeg forvente, eller er jeg bare hysterisk ?

Alle forbindelser er i orden, og alle led som kabler switch netkort osv. er gigabit

Fibia har været forbi et par gange, første gang testede teknikkeren forbindelsen på fiberboksen, det samme som jeg målte på computeren, han skiftede fiberboksen uden resultat. Den næste teknikker lagde forbindelsen om, og kunne nu måle ca. 900 mbits på både download og upload, og på det sidste stik i væggen hvor jeg får forbindelse til computeren.

Han konkluderede, at det er min PC som fejler, men hvor fejler den ?

Det er for mig utroligt at der er så stor forskel på download og upload..

Jeg selvfølgelig også prøvet slå alt sikkerhed fra, når jeg testede

Jeg havde før en forbindelse 500/500 mbis, hvor der stort set ikke var forskel på Download og uplosd hastigheden, det er først efter forbindelsen er blevet sat op til 1000/1000 mbits at problemet er opstået

Til orientering har min nabo samme forbindelse og leverandør uden problemer, han har fuld speed på begge sider, vi bor begge i parcelhus


Redigeret af Benny From - 06-December-2022 kl. 12:50
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2022 kl. 11:14
selv om du skriver at alle led er i orden hos dig 

så er det nok der svaghederne ligger,  dårlig switch, kabler af tvivlsom kvalitet og et netkort kan ødelægge de gode hastigheder
Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 814
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny From Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2022 kl. 11:22
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

selv om du skriver at alle led er i orden hos dig 

så er det nok der svaghederne ligger,  dårlig switch, kabler af tvivlsom kvalitet og et netkort kan ødelægge de gode hastigheder

Alle, kabler, switch, netværkskort, stik osv er gigabit

Det er stadigvæk en gåde for mig, at der mistes 2-300 mbits på download siden når uplod er i orden, jeg er selvfølgelig klar over at man ikke forvente samme download hastighed som uolad, men jeg syntes satdigvæk at det er for meget tab
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2022 kl. 12:04
Oprindeligt skrevet af Benny From Benny From skrev:


Til orientering har min nabo samme forbindelse og leverandør uden problemer, han har fuld speed på begge sider, vi bor begge i parcelhus


Har du en bærbar med netværksstik?

Hvis ja, så tester du først derhjemme og derefter hos naboen og sammenligner resultater....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 814
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny From Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2022 kl. 12:07
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Benny From Benny From skrev:


Til orientering har min nabo samme forbindelse og leverandør uden problemer, han har fuld speed på begge sider, vi bor begge i parcelhus


Har du en bærbar med netværksstik?

Hvis ja, så tester du først derhjemme og derefter hos naboen og sammenligner resultater....


Klaus

desværre ikke en mulighed, da vi ikke har en bærbar der kan håndtere høje hastigheder 


Redigeret af Benny From - 16-November-2022 kl. 12:08
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2022 kl. 12:10
Oprindeligt skrevet af Benny From Benny From skrev:

desværre ikke en mulighed, da vi ikke har en bærbar der kan håndtere høje hastigheder 


Så må du slæbe den stationære.....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2022 kl. 14:49
Oprindeligt skrevet af Benny From Benny From skrev:

Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

selv om du skriver at alle led er i orden hos dig 

så er det nok der svaghederne ligger,  dårlig switch, kabler af tvivlsom kvalitet og et netkort kan ødelægge de gode hastigheder

Alle, kabler, switch, netværkskort, stik osv er gigabit

Det er stadigvæk en gåde for mig, at der mistes 2-300 mbits på download siden når uplod er i orden, jeg er selvfølgelig klar over at man ikke forvente samme download hastighed som uolad, men jeg syntes satdigvæk at det er for meget tab

Selv om du skriver de er gigibit.    Så kan de sagtens være dårlige til hurtige hastigheder. 

Hvad med at tage pc helt hent til fiber boks og kun have et kabel 

Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 814
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny From Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2022 kl. 08:16
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Oprindeligt skrevet af Benny From Benny From skrev:

Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

selv om du skriver at alle led er i orden hos dig 

så er det nok der svaghederne ligger,  dårlig switch, kabler af tvivlsom kvalitet og et netkort kan ødelægge de gode hastigheder

Alle, kabler, switch, netværkskort, stik osv er gigabit

Det er stadigvæk en gåde for mig, at der mistes 2-300 mbits på download siden når uplod er i orden, jeg er selvfølgelig klar over at man ikke forvente samme download hastighed som uolad, men jeg syntes satdigvæk at det er for meget tab

Selv om du skriver de er gigibit.    Så kan de sagtens være dårlige til hurtige hastigheder. 

Hvad med at tage pc helt hent til fiber boks og kun have et kabel 


Teknikkeren målte hastigheden i det netværksstik som sidder 75 cm. fra computeren, til det samme som i fiberboksen - så det vil da ikke gøre nogen forskel at slæbe computeren med skærm hen til fiberboksen
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2022 kl. 08:53
Oprindeligt skrevet af Benny From Benny From skrev:

Teknikkeren målte hastigheden i det netværksstik som sidder 75 cm. fra computeren, til det samme som i fiberboksen - så det vil da ikke gøre nogen forskel at slæbe computeren med skærm hen til fiberboksen


Hvis teknikerens PC kunne lave speedtest med 1000/1000 i det netværksudtag du har ved din PC og du ikke kan, er det enten dit kabel mellem udtag og PC, eller din PC der er problemet.

Hvilken PC drejer det sig om?


Klaus
ps: er det 1000 mbit, eller 1000 Mbit hastighed du har?
der er faktor 1000000 i forskel.


Redigeret af KlausDM - 17-November-2022 kl. 08:55
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 814
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny From Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2022 kl. 09:02
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Benny From Benny From skrev:

Teknikkeren målte hastigheden i det netværksstik som sidder 75 cm. fra computeren, til det samme som i fiberboksen - så det vil da ikke gøre nogen forskel at slæbe computeren med skærm hen til fiberboksen


Hvis teknikerens PC kunne lave speedtest med 1000/1000 i det netværksudtag du har ved din PC og du ikke kan, er det enten dit kabel mellem udtag og PC, eller din PC der er problemet.

Hvilken PC drejer det sig om?


Klaus
ps: er det 1000 mbit, eller 1000 Mbit hastighed du har?
der er faktor 1000000 i forskel.

Forbindelsen er en 1000/1000 mbits, som reelt og forventeligt omregnes til 900/900 mbit
 

Kablet der sidder mellem det sidste udtag og computer er det samme type kabel og stik som fra fiberboksen til udtaget - lavet af en proffer

Computeren er en Lenovo 

M82 Desktop (ThinkCentre) - Type 2929


med følgende spec.
Intel Core i3-3220 Processor
4GB
500GB 7200RPM S-ATA HDD
no diskette drive
PCI/PCIe Small Form Factor (4x3)
Intel HD Graphics
DVD Recordable
Gigabit Ethernet
Windows 7 Professional 64

Dog er windows skiftes til win 10 pro 64 og hardisken er skiftet til SSD


Redigeret af Benny From - 17-November-2022 kl. 09:06
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2022 kl. 09:39
Oprindeligt skrevet af Benny From Benny From skrev:

Kablet der sidder mellem det sidste udtag og computer er det samme type kabel og stik som fra fiberboksen til udtaget - lavet af en proffer


LOL LOL

Altså, har du overhovedet tjekket med et andet kabel, eller ej?
For det lyder godt nok som om, at fordi der står "godkendt til..", eller noget er lavet af "en proffer" (hvad end det så betyder?), så er fejlen ikke der.
Som bekendt, så laver ALLE fejl ind imellem, så tjek med et andet kabel!
Og derefter - som Klaus siger - slæb den ind til naboen og prøv den på naboens net!

Derudover kan en PC som er 10 år gammel, godt begynde at halte...


Redigeret af Flippo - 17-November-2022 kl. 09:43
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2022 kl. 09:55
Er indstillinger på netværkskort korrekte, er de nyeste drivere installeret? 
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu