recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lav download hastihed i forhold til 1000 mbits - l
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lav download hastihed i forhold til 1000 mbits - l

 Besvar Besvar Side  <1 23456 8>
Forfatter
Besked
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klander Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2022 kl. 22:20
Oprindeligt skrevet af Benny From Benny From skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Benny From Benny From skrev:

Teknikkeren målte hastigheden i det netværksstik som sidder 75 cm. fra computeren, til det samme som i fiberboksen - så det vil da ikke gøre nogen forskel at slæbe computeren med skærm hen til fiberboksen


Hvis teknikerens PC kunne lave speedtest med 1000/1000 i det netværksudtag du har ved din PC og du ikke kan, er det enten dit kabel mellem udtag og PC, eller din PC der er problemet.

Hvilken PC drejer det sig om?


Klaus
ps: er det 1000 mbit, eller 1000 Mbit hastighed du har?
der er faktor 1000000 i forskel.

Forbindelsen er en 1000/1000 mbits, som reelt og forventeligt omregnes til 900/900 mbit
 

Kablet der sidder mellem det sidste udtag og computer er det samme type kabel og stik som fra fiberboksen til udtaget - lavet af en proffer

Computeren er en Lenovo 

M82 Desktop (ThinkCentre) - Type 2929


med følgende spec.
Intel Core i3-3220 Processor
4GB
500GB 7200RPM S-ATA HDD
no diskette drive
PCI/PCIe Small Form Factor (4x3)
Intel HD Graphics
DVD Recordable
Gigabit Ethernet
Windows 7 Professional 64

Dog er windows skiftes til win 10 pro 64 og hardisken er skiftet til SSD


Den PC er jo ikke ligefrem en hurtig løber nærmere det modsatte, hvis du kender en ven der en moderne PC og lader ham teste med den så vil du nok se et helt andet resultat. Sorry men en den er altså ikke Ferrari nærmere en WV UP. 
Med Venlig Hilsen

Kurt


Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 814
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny From Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2022 kl. 08:24
Tak for alle svar i denne tråd - det er nok min computer som også lider af alderdom

Jeg undrer mig bare stadigvæk over, at maskinen kan håndtere upload i så høj hastighed men ikke på download siden
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2022 kl. 09:27
Har du et eksotisk antivirusprogram installeret? Så prøv at deaktivere det mens du tester.
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2022 kl. 11:57
Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Har du et eksotisk antivirusprogram installeret? Så prøv at deaktivere det mens du tester.


Læs første indlæg i tråden! Unhappy
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2022 kl. 12:14
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Har du et eksotisk antivirusprogram installeret? Så prøv at deaktivere det mens du tester.


Læs første indlæg i tråden! Unhappy


Ja, der står godt nok noget om det. Er du trist? Smile
Til top
fmeyer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Juni-2022
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér fmeyer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2022 kl. 00:45
" Intel Core i3-3220 Processor
4GB " Det setup kan ikke trækker 1/1 Gbps, derfor får du de lave hastigheder du får... /Frans 


Redigeret af fmeyer - 20-November-2022 kl. 00:12
Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 812
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér klander Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2022 kl. 10:02
eller prøv dette det er mere nøjagtig 

Med Venlig Hilsen

Kurt


Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2022 kl. 10:27
Har du prøvet nogle forskellige speedtest?

Jeg oplevede selv, at tjekditnet.dk viste halv download, men fuld upload i forhold til, hvad den burde vise..
Der står at de anvender speedtest.net
Men når man så gik ind på speedtest.net,så viste den fuld download og upload..

Og en speedtest app på Nvidia shield TV viste også fuld download/upload..
Men andre speedtest app viste halv download og fuld upload..

Så svaret kan ligge mange steder..

Redigeret af NikolajDS - 19-November-2022 kl. 10:29
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2022 kl. 09:10
En Gbit/s forbindelse er bestemt en god ting hvis man gamer lidt. Diverse opdateringer til spil kan let fylde 50-100 GB og spil i sig selv er blevet så store at der dårligt kan være 5-6 spil på 1 TB. Selv har jeg kun installeret de spil jeg rent faktisk spiller i stedet for at købe en stor disk og det betyder jeg løbende skal downloade via steam når jeg vil skifte spil.


Redigeret af bphhm - 21-November-2022 kl. 09:10
Til top
Bullerbasse Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 18-Oktober-2021
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bullerbasse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2022 kl. 11:03
Hej Benny

Ud fra et af dine tidligere svar lader det til at du ikke har en router korrekt tilsluttet.

Sådan bør det se ud:

Fiberboks- kabel til router - kabel til switch - kabel til PC

Hvis din PC er tilsluttet fiberboksen direkte (dvs gennem switchen) kan du sagtens opleve at up- eller download får problemer da du ikek har en router til at "styre sagerne"

Dett er ved antagelse at din fiberboks blot er en ONT/medieconverter og ikke indeholder en router (dvs er en kombiboks).

Din pc har et Intel 82579 netkort. Hvis du har være tinde på Lenovos hjemmeside og finde nyeste driver. Så burde PCen være rigligt til gigabit i både up- og download hvis du sætter 8 gb ram i . Med 4GB er dte ikke sikkert har jeg erfaret.

Du kan evt tage et billede og lægge af fiberboks, switch og router så vi kan se setuppet.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2022 kl. 13:55
Oprindeligt skrevet af Bullerbasse Bullerbasse skrev:


Hvis din PC er tilsluttet fiberboksen direkte (dvs gennem switchen) kan du sagtens opleve at up- eller download får problemer da du ikek har en router til at "styre sagerne"


Det må du gerne forklare nærmere.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 814
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny From Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2022 kl. 08:25
Oprindeligt skrevet af Bullerbasse Bullerbasse skrev:

Hej Benny

Din pc har et Intel 82579 netkort. Hvis du har være tinde på Lenovos hjemmeside og finde nyeste driver. Så burde PCen være rigligt til gigabit i både up- og download hvis du sætter 8 gb ram i . Med 4GB er dte ikke sikkert har jeg erfaret.

Du kan evt tage et billede og lægge af fiberboks, switch og router så vi kan se setuppet.

Der 12 gb ram i maskinen, så der er rigeligt med hukommelse
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu