recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lav download hastihed i forhold til 1000 mbits - l
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lav download hastihed i forhold til 1000 mbits - l

 Besvar Besvar Side  <1 678
Forfatter
Besked
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2022 kl. 08:40
Oprindeligt skrevet af Benny From Benny From skrev:

Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

[QUOTE=Benny From]Problemet er fundet, efter test med en bærbar Pc, blev det konstanteret, at forbindelsen er i orden, der blev målt en hastigheder 940 mbits på både download og og udload.


hvis din pc har usb 3 kunne du prøve med et ekstern netkort, det har jeg haft held med hvor der ikke kom fuld båndbredde på det interne 

men det er ingen garanti i din situation men et forsøg værd 


Umiddelbart tror jeg ikke selv på, at det kan løse problemet, idet jeg som nævnt kar prøvet med et nyt PCIE netværkskort.

Så hvorfor skulle det blive bedre med forbindelse igennem USB tilslutning ?




Og ligegyldig hvad, så har du jo fået bekræftet at du har den forbindelse, at du skulle have, og den båndbredde som din Pc allerede får/kan trække, det er jo rigeligt. Medmindre du har et meget seriøst projekt På din pc, så er det vel godt nok, som det er..

Det er sjældent folk har brug for hele deres 1000-forbindelse på én enhed (på nær gamere, men de overlever nok "kun" at have 700 de par gange om ugen, hvor de downloader spil/opdateringer..)
Så medmindre man har et semi-professionelt behov, så er det rigeligt med det du allerede har..

Og hvis du har behov fra mange enheder, ja så skal de jo nok udnytte den samlet båndbredde, selvom den enkelte enhed ikke kan udnytte den fulde båndbredde i sig selv..

Redigeret af NikolajDS - 07-December-2022 kl. 19:46
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2022 kl. 09:53
Oprindeligt skrevet af Benny From Benny From skrev:

Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

[QUOTE=Benny From]Problemet er fundet, efter test med en bærbar Pc, blev det konstanteret, at forbindelsen er i orden, der blev målt en hastigheder 940 mbits på både download og og udload.


hvis din pc har usb 3 kunne du prøve med et ekstern netkort, det har jeg haft held med hvor der ikke kom fuld båndbredde på det interne 

men det er ingen garanti i din situation men et forsøg værd 

Umiddelbart tror jeg ikke selv på, at det kan løse problemet, idet jeg som nævnt kar prøvet med et nyt PCIE netværkskort.

Så hvorfor skulle det blive bedre med forbindelse igennem USB tilslutning ?



Forstod det som at det var en bærbar derfor.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2022 kl. 09:58
Oprindeligt skrevet af NikolajDS NikolajDS skrev:

Oprindeligt skrevet af Benny From Benny From skrev:

Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

[QUOTE=Benny From]Problemet er fundet, efter test med en bærbar Pc, blev det konstanteret, at forbindelsen er i orden, der blev målt en hastigheder 940 mbits på både download og og udload.


hvis din pc har usb 3 kunne du prøve med et ekstern netkort, det har jeg haft held med hvor der ikke kom fuld båndbredde på det interne 

men det er ingen garanti i din situation men et forsøg værd 


Umiddelbart tror jeg ikke selv på, at det kan løse problemet, idet jeg som nævnt kar prøvet med et nyt PCIE netværkskort.

Så hvorfor skulle det blive bedre med forbindelse igennem USB tilslutning ?




Og ligegyldig hvad, så har du jo fået bekræftet at du har ene forbindelse at du skulle have, og den båndbredde som s din Pc allerede får, det er jo rigeligt, medmindre du har et meget seriøst projekt På din pc, så er det vel godt nok som det er..

Det er sjældent folk har brug for hele deres 1000-forbindelse på én enhed (på nær gamere, men de overlever nok "kun" at have 700 de par gange om ugen, hvor de download er spil/opdateringer..)
Så medmindre man har et semi-professionelt behov, så er det rigeligt med det du allerede har..

Og hvis du har behov fra mange enheder, ja så skal de jo nok udnytte den samlet båndbredde, selvom den enkelte enhed ikke kan udnytte den fulde båndbredde i sig selv..


kunne ikke skrives bedre, som privat person har man intet og bruge 1gbit til andet en pral over for vennerne, se hvor hurtig min forbindelse er men hvad kan det lige bruges til intet, som vores udbyder på fiber  fortalte forleden, en enhed (fx streaming box eller bærbar / tv) der streamer bruger omkring 30 mbit båndbredde så kan man selv regne ud hvad forbindelse man har brug for.
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2022 kl. 19:52
Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

Oprindeligt skrevet af NikolajDS NikolajDS skrev:

Oprindeligt skrevet af Benny From Benny From skrev:

Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

[QUOTE=Benny From]Problemet er fundet, efter test med en bærbar Pc, blev det konstanteret, at forbindelsen er i orden, der blev målt en hastigheder 940 mbits på både download og og udload.


hvis din pc har usb 3 kunne du prøve med et ekstern netkort, det har jeg haft held med hvor der ikke kom fuld båndbredde på det interne 

men det er ingen garanti i din situation men et forsøg værd 


Umiddelbart tror jeg ikke selv på, at det kan løse problemet, idet jeg som nævnt kar prøvet med et nyt PCIE netværkskort.

Så hvorfor skulle det blive bedre med forbindelse igennem USB tilslutning ?




Og ligegyldig hvad, så har du jo fået bekræftet at du har ene forbindelse at du skulle have, og den båndbredde som s din Pc allerede får, det er jo rigeligt, medmindre du har et meget seriøst projekt På din pc, så er det vel godt nok som det er..

Det er sjældent folk har brug for hele deres 1000-forbindelse på én enhed (på nær gamere, men de overlever nok "kun" at have 700 de par gange om ugen, hvor de download er spil/opdateringer..)
Så medmindre man har et semi-professionelt behov, så er det rigeligt med det du allerede har..

Og hvis du har behov fra mange enheder, ja så skal de jo nok udnytte den samlet båndbredde, selvom den enkelte enhed ikke kan udnytte den fulde båndbredde i sig selv..


kunne ikke skrives bedre, som privat person har man intet og bruge 1gbit til andet en pral over for vennerne, se hvor hurtig min forbindelse er men hvad kan det lige bruges til intet, som vores udbyder på fiber  fortalte forleden, en enhed (fx streaming box eller bærbar / tv) der streamer bruger omkring 30 mbit båndbredde så kan man selv regne ud hvad forbindelse man har brug for.


Personligt slog jeg til med det samme, da jeg kunne få 300/300 hos bolignet til 149.- om måneden (bor i parcelhus i Nordjylland), selvom det reelt var en nedgradering fra 500/500 hos kviknet til 289.- om måneden.
Jeg havde jo ikke brug for mere, og jeg tror, at jeg max'er min forbindelse ud en gang hvert anden måned, når jeg laver offsite backup fra min NAS, men det kører om natten, så det er jo ligegyldigt, at det nu tager en times tid mere..

Men folk er bange for, at med tre teenagere, som gamer og ser Netflix 4K hele tiden, ja så er 100/100 alt for lidt. Det er det reelt ikke til en alm. familie, som streamer/gamer meget, og hvis man har 250/250 og det ikke er nok, så har man enten selv et specielt job eller en teenager som torrent'er.

Og så den helt klassiske: Router og AP i én enhed til et kæmpe hus på 250 kvm = dårlig internet oplevelse på klienter i børneafdelingen.. "Jamen så må vi hellere få lidt mere internet ind i huset.." Confused

Redigeret af NikolajDS - 07-December-2022 kl. 19:53
Til top
suk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-November-2021
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér suk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2022 kl. 20:06
Oprindeligt skrevet af NikolajDS NikolajDS skrev:



Personligt slog jeg til med det samme, da jeg kunne få 300/300 hos bolignet til 149.- om måneden (bor i parcelhus i Nordjylland), selvom det reelt var en nedgradering fra 500/500 hos kviknet til 289.- om måneden.
Jeg havde jo ikke brug for mere, og jeg tror, at jeg max'er min forbindelse ud en gang hvert anden måned, når jeg laver offsite backup fra min NAS, men det kører om natten, så det er jo ligegyldigt, at det nu tager en times tid mere..

Men folk er bange for, at med tre teenagere, som gamer og ser Netflix 4K hele tiden, ja så er 100/100 alt for lidt. Det er det reelt ikke til en alm. familie, som streamer/gamer meget, og hvis man har 250/250 og det ikke er nok, så har man enten selv et specielt job eller en teenager som torrent'er.

Og så den helt klassiske: Router og AP i én enhed til et kæmpe hus på 250 kvm = dårlig internet oplevelse på klienter i børneafdelingen.. "Jamen så må vi hellere få lidt mere internet ind i huset.." Confused

Må indrømme jeg har 1000/1000, og selvom det er total overkill for os, så gider jeg ikke gå ned til næste niveau som hedder 300/300 for at sparer 80 kroner om måneden.

Der er dog også fordele, da jeg havde 500/500 og jeg downloadede store filer, så kunne man ikke spille imens uden lag, det er ikke et problem ved 1000/1000 da det er begrænset med tjenester som tilbyder fuld smæk for skillingen, og så slipper man for at sætte qos op.


Redigeret af suk - 07-December-2022 kl. 20:07
Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 814
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny From Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2022 kl. 08:42
Problemet er fundet og løst

Jeg havde købt et PCIE netværkskort TP Link tg 3468, og brugt win driveren, og fik samme "dårlige" resultat som onboard kortet, men efterfølgende fandt jeg en nyere driver på TP Link end win driveren, og værsgo 910 mbis i download /upload
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 678
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu