recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tad The Lost Explorer 1+2 (Bluray) - Svær at finde
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tad The Lost Explorer 1+2 (Bluray) - Svær at finde

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tad The Lost Explorer 1+2 (Bluray) - Svær at finde
    Sendt: 30-November-2022 kl. 15:44
Jeg kunne godt tænke mig at købe Tad the Lost Explorer filmene på blu-ray. Jeg kan finde en af dem på dvd i Danmark, men jeg ved de første 2 film er udgivet på blu-ray med nordiske sprog (herunder dansk) og det ser ud som om de har været til salg i Norge og Sverige. 

Desværre kan jeg ikke finde dem til salg nogle steder - hverken brugte eller nye. Er der nogen der kender gode sites i henholdsvis Sverige og Norge der sælger brugte blu-ray's og hvor der kunne være en chance for at finde dem? 



Redigeret af hedberg - 30-November-2022 kl. 15:48
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2022 kl. 17:06
Den kan ses på Filmstriben. Jeg kan heller ikke finde den. 

Venlig hilsen
KB
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2022 kl. 18:49
Er du helt sikker på, at de er kommet på Blu-ray i Norden? Ifølge Blu-ray.com er de ikke, men den er selvfølgelig heller ikke altid komplet, den database de har.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2022 kl. 19:20
Det kan være jeg tager fejl. Så den på Amazon.se og i forbindelse med at jeg søgte efter den var et af resultaterne en .torrent fil med hvad der lignede et “rip” af en norsk Blu-ray med den, men det kan jo være en kreativ sjæl der har lavet den ved at kombinere en engelsk Blu-ray med nordiske lydspor fra dvd’en. 

Øv! Hader at Blu-ray næsten er ved at dø i Danmark og at 4K Blu-ray aldrig rigtigt kom i gang. 




Redigeret af hedberg - 30-November-2022 kl. 19:27
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2022 kl. 20:48
Umiddelbart passer lydsporet fra en PAL DVD ikke på en Blu-ray, men det ville ikke være første gang, at en udgivelse der aldrig nåede ud på markedet kunne findes på nettet.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2022 kl. 21:14
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Den kan ses på Filmstriben. Jeg kan heller ikke finde den. 

Tak Brixen, Jeg er desværre lidt sart :-) 

Jeg foretrækker at eje filmene, så jeg ikke er afhængig af om streaming tjenesterne har filmen "i morgen" - og så ikke mindst i den bedre kvalitet som blu-ray tilbyder. 




Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2022 kl. 10:03
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Umiddelbart passer lydsporet fra en PAL DVD ikke på en Blu-ray

Ja, det er jo de gamle udfordringer med med PAL vs NTSC som stadig spøger. 

Kan desværre ikke rigtigt holde ud at se på de gamle DVD'er mere, men omvendt så kan jeg godt lide mange af de gamle danske lydspor. Så når der ikke findes andre muligheder, så laver jeg indimellem sådanne udgaver til mig selv hvor jeg tager et dansk lydspor fra f.eks. en DVD og samler med et HD/UHD videospor. Det er efterhånden lidt siden, men jeg mener det er Besweet jeg plejer at bruge til at konvertere med.

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

men det ville ikke være første gang, at en udgivelse der aldrig nåede ud på markedet kunne findes på nettet.

Jeg er godtnok træt af hvordan filmrettigheds systemet virker. Kan vi ikke snart få EU udgaver af filmene, så den samme blu-ray kan sælges på tværs af Europa med alle tekster, lydspor m.m. 


Redigeret af hedberg - 01-December-2022 kl. 10:30
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2023 kl. 18:07
Den eneste der findes på dansk lader til at være 1'eren og kun på DVD. Blu-ray udgaver findes kun i udlandet, så måtte købe 1+2 hos amazon.de og de kom så i dag via mailboxde.com (Amazon ville sgu ikke sende den ene af dem direkte til mig - det skal jo ikke være nemt at købe film :-) ). Nr. 3 skulle gerne komme fra Spanien en af dagene. 

Nr. 1 har engelsk og tysk lydspor, 2'eren har engelsk, tysk, hollansk, fransk, italiensk, japansk, polsk, portugisisk, russisk og spansk. 3'eren ser umiddebart ud til kun at have spansk lydspor og jeg kan ikke rigtigt finde den i andre lande end Spanien. 





Redigeret af hedberg - 22-Februar-2023 kl. 18:22
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2023 kl. 18:21
Slet

Redigeret af hedberg - 22-Februar-2023 kl. 18:21
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2023 kl. 08:46
De kan også købes i Apple TV appen (og iTunes) til 148 kroner for to af dem. Det er danske udgaver, hvor man kan vælge imellem dansk, engelsk og spansk sprog. Det er i HD-opløsning og 5.1 lyd (inkl. det danske lydspor).



Redigeret af Rasmus Larsen - 23-Februar-2023 kl. 08:46
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2023 kl. 09:13
Tak for tippet. Jeg kan sagtens se det smarte i sådan en tjeneste, men jeg er dog ikke fan af at købe film digitalt i sådan et lukket økosystem. 

Hvis jeg vil eje en film, så køber jeg den fysisk. Den kan jeg gøre med hvad jeg vil (og ikke mindst fordi jeg også foretrækker den højere kvalitet som BD tilbyder i forhold til streaming). 




Redigeret af hedberg - 23-Februar-2023 kl. 09:18
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu