recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - fjerne login kode
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

fjerne login kode

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2022 kl. 08:06
Oprindeligt skrevet af MortenBby MortenBby skrev:

Jeg kunne da godt slukke routeren før jeg starter maskinen, men hvis det virker skal jeg så gøre det hver gang ? Og hvad hvis jeg senere starter når routeren er tændt. er det så ikke bare det samme som før?
Log In kravet må findes et sted i registreringsdatabasen hvor man også må kunne deaktivere det. Hvem har tjek på det?


Hvis din konto stadigvæk står som at være en online-konto, så genopret din MS-konto og gør som PerW skriver vedr. skift til lokal konto.

Så kan du bagefter lukke for MS-kontoen igen.

Redigeret af lunddal - 07-December-2022 kl. 08:09
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2022 kl. 08:33
Oprindeligt skrevet af MortenBby MortenBby skrev:

Hvis jeg opretter mig som lokal bruger har jeg vel ikke adgang til det jeg har liggende på harddisken som administrator?
Og lad mig tilføje, jeg har skam adgang til maskinen, men først efter at have logget på med pin kode.

Enten har du en MS bruger (og den kan jo være gratis) eller også har du en lokal bruger.

Hvis du nedlægger din Online bruger, er du nødt til at tage dine data ud og så oprette en ny lokal bruger og så ligge dine data ind igen.


Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2022 kl. 09:12
Ikke ifølge den guide, du selv linker til. Der omdannes kontoen til en lokal konto.
Til top
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenBby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2022 kl. 18:22
Nu har jeg lavet en lokal brugerkonto men jeg skal stadig logge ind med det nye password og jeg kan ikke se det indhold jeg har som administrator. Jeg skal altså lave den nye konto om til en administratorkonto men hvordan kan jeg være sikker på at jeg ikke skal bruge log in til den?

Jeg har noget svært ved at uddrage nogen klar løsning ud fra de mange svar jeg har fået, det forekommer temmeligt bøvlet uanset hvad jeg gør.Confused

Og jeg har stadig ikke fået noget svar på: Log In kravet må findes et sted i registreringsdatabasen hvor man også må kunne deaktivere det. Hvem har tjek på det?



Redigeret af MortenBby - 07-December-2022 kl. 18:41


Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
Steffen32 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2006
Sted: Hadsten Denmark
Status: Offline
Point: 771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steffen32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2022 kl. 15:41
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2022 kl. 16:28
"Brugere skal angive brugernavn og adgangskode for at bruge computeren" haves ikke på min Netplwiz. Desværre. Den har ikke været der i lang tid. Windows 10 Pro.
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenBby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2022 kl. 14:12
Har lige tjekket det og jeg har ikke denne mulighed i Windows 11 home


Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
JesperRou Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-August-2009
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperRou Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2022 kl. 14:31
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

"Brugere skal angive brugernavn og adgangskode for at bruge computeren" haves ikke på min Netplwiz. Desværre. Den har ikke været der i lang tid. Windows 10 Pro.


Jeg har også Win10 Pro og her virker det fint.
Der må være noget andet i din opsætning, som forhindrer det. Det er ikke en firma pc, eller lign, hvor det kan være slået fra i Group Policy?

Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2022 kl. 15:38
Oprindeligt skrevet af JesperRou JesperRou skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

"Brugere skal angive brugernavn og adgangskode for at bruge computeren" haves ikke på min Netplwiz. Desværre. Den har ikke været der i lang tid. Windows 10 Pro.


Jeg har også Win10 Pro og her virker det fint.
Der må være noget andet i din opsætning, som forhindrer det. Det er ikke en firma pc, eller lign, hvor det kan være slået fra i Group Policy?


Nej - ingen firma-PC... Det kan da godt være, det er slået fra i Gruppepolitik. Men, hvor f.....slår man det til igen?

Den ene, er en refurbished computer, købt i en computerbiks, i Aars. Den anden er en gammel XP-spand, som tidligere har kørt Windows 8.1, og nu er blevet opgraderet til Windows 10 - også Pro. Den er hulens langsom, men virker... Men samme historie på den - ingen mulighed for at fjerne adgangskode.


Redigeret af mnielsen - 10-December-2022 kl. 15:42
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
JesperRou Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-August-2009
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér JesperRou Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2022 kl. 18:11
Ved ikke om det løser det for dig, men andre har oplevet samme problem.

Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2022 kl. 18:45
Den mulighed er der ikke, og registreringsdatabasen skal jeg da slet ikke ind og rode i.
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2022 kl. 18:58
Nåh... Tog chancen, og brugte PowerShell-metoden i stedet for, med det i linket nævnte:

reg ADD "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\PasswordLess\Device" /v DevicePasswordLessBuildVersion /t REG_DWORD /d 0 /f

Så var den der med det samme - der skulle ikke engang trykkes på Enter.
På den anden computer skulle jeg godt nok trykke på Enter efter at have højreklikket i PowerShell...

Efter, at have fjernet fluebenet, skal man indtaste sit password 2 gange, trykke på OK, og så genstarte. Så nu er den ene af computerne da gjort kodefri!

Men hvad er hurtigst, på en gammel, langsom computer?
At indtaste sin adgangskode?
At vente på, at computeren automatisk gør arbejdet?
SVAR: At indtaste sin adgangskode er hurtigst!
Men skid og skål nu være med det... Man kan altid slå adgangskoden til igen, hvis det er...

VIGTIGT!!!!!!!

Fjerner man så endelig sin adgangskode, så bør man dog alligevel gemme sin kode evt. på et Word-dokument, på en USB-pind, eller andet sted. Fordi, man kan komme ud for at skulle indtaste koden efter en eller anden Windows-opdatering! Dette er af egen erfaring.


Redigeret af mnielsen - 10-December-2022 kl. 20:01
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu