recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - fjerne login kode
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

fjerne login kode

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenBby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2022 kl. 13:57
Powershell?? Hvor skriver du det, er det inde i registreringsdatabsen? Prøv at beskriv hvad du gør helt konkert.
Er der grund til at tro det vil virke med windows 11?


Redigeret af MortenBby - 11-December-2022 kl. 13:58


Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2022 kl. 14:04
Nu kender jeg desværre ikke Windows 11, men i Windows 10, skal man højreklikke på Start - også kaldet Windows-ikonet.
Klik på Windows PowerShell (Admin)

Hvad jeg gjorde, beskrev jeg i mit indlæg, på side to i denne tråd... Om det virker på Windows 11, kan jeg så ikke svare på.


Redigeret af mnielsen - 11-December-2022 kl. 14:12
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
nicoleise Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-November-2022
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nicoleise Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2022 kl. 17:07
Oprindeligt skrevet af MortenBby MortenBby skrev:

Powershell?? Hvor skriver du det, er det inde i registreringsdatabsen? Prøv at beskriv hvad du gør helt konkert.
Er der grund til at tro det vil virke med windows 11?

PowerShell er en terminal/kommandoprompt, ligesom cmd blev brugt til før. Du kan højreklikke på start ikonet eller holde Windows tasten inde og trykke X for åbne en systemmenu, hvor bl.a. PowerShell kan åbnes fra. Eller trykke og slippe start knappen og så skrive PowerShell. 

Kommandoen tilføjer en nøgle til registreringsdatabasen, der instruerer Windows om, at enheden skal bruges uden kodeord. Men du kan ikke uden videre regne med, at samme nøgle vil give samme resultat på Win11, ligesom disse manuelle indskrivninger af værdier o registreringsdatabasen ofte overskrives ved opdateringer og lignende. 

Man kunne fx også i Win 8 og frem slå den meningsløse "låseskærm" (virkede ligesom på en telefon, og man kunne først taste adgangskode eller pin, når man havde skubbet låseskærmen væk, fx med musen). Det gjorde man på samme måde ved at tilføje noget til registreringsdatabasen, men ved flere af de større opdateringer efterfølgende, ophørte det med at virke. 

Man kan sagtens prøve, men inden du prøver, bør du søge på nettet og finde ud af, om den pågældende nøgle bør virke i din version af Windows. Kan du ikke finde den bekræftelse, er det nok lidt risikabelt at tilføje den.
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2022 kl. 16:50
Nu kommer jeg nok lidt sent, men Windows Login Unlocker kan håndtere den slags problemer, inkl. at "løsrive" et login fra en Microsoft konto. Findes bl.a. her:
https://archive.org/details/win-pe-10-login-unlocker-v-1.6
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenBby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2022 kl. 14:00
Har du prøvet det af eller kender nogen der har? I øvrigt er det til windows 10 så jeg kan næppe bruge det.


Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2022 kl. 17:20
Ja, jeg har prøvet det og nej, det er ikke kun til Windows 10. Hvis du i øvrigt tror, at Windows 11 er markant anderledes end Windows 10, så kan du godt tro om igen. Internt er der ikke de store forskelle. Microsoft starter jo ikke ved nul hele tiden. Ligesom de fleste andre Windows versioner, så kunne Windows 11 (og måske særligt den) lige så godt have været en service pack til Windows 10.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2022 kl. 18:00
Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Ja, jeg har prøvet det og nej, det er ikke kun til Windows 10. Hvis du i øvrigt tror, at Windows 11 er markant anderledes end Windows 10, så kan du godt tro om igen. Internt er der ikke de store forskelle. Microsoft starter jo ikke ved nul hele tiden. Ligesom de fleste andre Windows versioner, så kunne Windows 11 (og måske særligt den) lige så godt have været en service pack til Windows 10.

Det kan det jo ikke (Bare være en slags servicepack til Windows 10) Man kan jo ikke bruge Windows 11 på ret mange computere... Ikke uden diverse "hacks". Det er jo ikke BARE lige at kaste det på.
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2022 kl. 20:02
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Det kan det jo ikke (Bare være en slags servicepack til Windows 10) Man kan jo ikke bruge Windows 11 på ret mange computere... Ikke uden diverse "hacks". Det er jo ikke BARE lige at kaste det på.


Til orientering bruger jeg altså Windows 11 på min stationære computer som jeg byggede i foråret 2016, altså for snart 7 år siden.Wink

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenBby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2022 kl. 18:38
Jeg har været inde på siden med Windows Unlocker og kan se der kun har været én der bedømte programmet. Den tilhørende video på Youtube er totalt ubrugelig. I stedet for tale er der heavymetal for fuld drøn.
Ikke særlig troværdigt.


Redigeret af MortenBby - 21-December-2022 kl. 18:39


Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu