recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Simpel IR-remote som kan "lære"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Simpel IR-remote som kan "lære"

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4413
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Simpel IR-remote som kan "lære"
    Sendt: 12-December-2022 kl. 16:27
Hej,

Jeg har et meget simpelt behov, men er usikker på hvad der findes.

Skal bruge en helt simpel fysisk IR-remote som opfylder:
  • Knapper skal være baggrundsbelyste
  • Alle knapper skal være "assignable" hvor den lærer fra hvad en anden remote sender ud
  • Der skal både være en power on og en power off (ikke en enkelt "Power").
Kan man få hvad jeg søger?
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2022 kl. 17:23
Det med to power knapper bliver meget svært, men Logitech modeller kan lære både on og off.

Flemming 
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2022 kl. 19:29
Prøv hos koz.dk.   

Der er måske noget du kan bruge 
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4413
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2023 kl. 14:53
Rebooter lige denne i tilfælde af, at flere læse den som måtte have input.

Har et meget simpelt krav: Hver enkelt knap skal være assignable og lære fra en anden remote. (De to power-knapper er ikke kritisk)

Kan det virkelig passe, at der ikke findes noget? Det skal ikke være en masse presets og fabrikat-koder. Plain and simple er kravet.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2023 kl. 15:36
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2023 kl. 16:37
Jeg bruger denne til at vælge On/Of, Input selects (bruger knapperne A-F),  og Vol fra køkken (Zone 2) på min Denon AVR-X4000, igennem IR extender. 
CH dobbeltknap har jeg vist ikke brugt til noget endnu.
Men ingen baggrunds belysning. On Off knapper kan du frit selv vælge. Wink

En anden med flere knapper, som jeg har indkøbt - men ikke fået testet endnu, men vil forvente samme funktion.
Learn Procedures kan ses i billeder serie.

Den er voldsomt dyr med forsendelse. LOL
Mvh. JørgenT
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2023 kl. 07:01
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

 Har et meget simpelt krav: Hver enkelt knap skal være assignable og lære fra en anden remote.

Hej.

Du skriver ikke noget om hvor mange assignable taster du skal bruge?

Men her er et link til den G30S remote, som vi selv bruger. Den koster DKK 79,32 plus Shipping DKK 58,01 From Spain to Danmark via CAINIAO WAREHOUSE EXPRESS SHIPPING: 


Den har både en USB dongle og 33 assignable taster. ( den findes også i en udgave med kun 19 assignable taster ).

Her er et andet link, hvor man på billed 6 kan se, hvordan man programmerer de 33 assignable taster:


Man skifter mellem USB donglens og de assignable taster på den eneste tast, som IKKE er assignable. Den har til gengæld en grøn eller rød lysdiode.

Hilsen Carsten.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2023 kl. 07:37
Jeg købte for nyligt en One For All Zapper+. Jeg har sat funktioner fra min scaler, Blu-ray-afspiller, forstærker, DAC og Mac Mini på den. Det fungerer fremragende. Den koster cirka 150,- ved billigste forhandler på Pricerunner.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4413
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2023 kl. 00:44
Jeg har købt denne: Køb One for all Universal fjernbetjening - URC 2981 på Av-Cables.dk

Den ligger i pakkeboksen, så har ikke fået testet den. Den minder om de ting der er postet. Jeg giver tilbagemelding når jeg har be- eller afkræftet at det virker som forventet.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2023 kl. 09:21
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Jeg har købt denne: Køb One for all Universal fjernbetjening - URC 2981 på Av-Cables.dk

Den ligger i pakkeboksen, så har ikke fået testet den. Den minder om de ting der er postet. Jeg giver tilbagemelding når jeg har be- eller afkræftet at det virker som forventet.
Kan se at nogle butikker skriver den har indlæringsfunktion, men synes ikke manual omtaler det på den måde:

Så er da spændt på at høre resultatet Smile
Mvh. JørgenT
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2023 kl. 13:08
Zapper+ kan lære...
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4413
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2023 kl. 11:01
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Jeg har købt denne: Køb One for all Universal fjernbetjening - URC 2981 på Av-Cables.dk

Den ligger i pakkeboksen, så har ikke fået testet den. Den minder om de ting der er postet. Jeg giver tilbagemelding når jeg har be- eller afkræftet at det virker som forventet.
Kan se at nogle butikker skriver den har indlæringsfunktion, men synes ikke manual omtaler det på den måde:

Så er da spændt på at høre resultatet Smile

Der står om det her: OFA 8 | One For All
Men ja, det er ikke i manualen. Går det helt galt, er omkostningen minimal Smile
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu