recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SACD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SACD

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2023 kl. 10:10
Oprindeligt skrevet af Guld medlem Guld medlem skrev:

Oprindeligt skrevet af Guld medlem Guld medlem skrev:

Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Jeg har The Dark Side of the Moon på både vinyl, cd og SACD og synes at SACD udgaven er en oplevelse i sig selv. Lyden er  bare bedre ikke mindst pga Surround. Den er jo oprindelig optaget i 4 kanaler (quadrofoni) så med SACD får man det fulde udbytte. Det kræver nok et anlæg i den øvre ende 😉
Kan kun anbefale SACD udgaven.
Tak for svaret.

Jeg glæder mig til at høre den i 5.2 Clap
Jeg har nu lånt en del SACD på biblioteket deriblandt Dark Side. Jeg må sige, at jeg ikke er imponeret af surround lyden på den, men mere glad for lyden på nogle skriver med Depeche Mode.
Som Potter skriver, skal udstyret man afspiller på være af høj karat, og det er også min erfaring. Det er ikke tilstrækkeligt med en SR forstærker til 15k og højttalere i samme prisklasse, vi skal højere op.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2023 kl. 15:09
Oprindeligt skrevet af Audiophile Audiophile skrev:

Og tilsidst her en advarsel, pas på med at købe DSOTM og WYWH Immersion boksene brugt, der er en fejl på mange af de blu-ray skiver der er med, DSOTM BD kan ikke afspilles og WYWH BD har 3 høje click på sidste track. Jeg har haft begge fejl, men har fået byttet begge skiver via producenten - men ganske besværligt og irriterende…


Jeg fik bytte min. skulle blot sende kopi af kvittering og vist vise et billede af skiven og så gik der lang tid, men der kom en ny uden beregning.
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2023 kl. 15:17
Oprindeligt skrevet af Guld medlem Guld medlem skrev:

[QUOTE=Guld medlem][QUOTE=filmfreak]
Jeg har nu lånt en del SACD på biblioteket deriblandt Dark Side. Jeg må sige, at jeg ikke er imponeret af surround lyden på den, 

Det kan jeg så slet ikke genkende.
Til top
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 408
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbond Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2023 kl. 19:09
En kæde er ikke stærkere end det svageste led... altså giver det ingen mening at afspille en højopløst audio skive, SACD, på et anlæg som ikke kan gengive lyden Wink

Bond Cool

Til top
HenrikN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2023 kl. 20:35
Oprindeligt skrevet af Guld medlem Guld medlem skrev:

Oprindeligt skrevet af HenrikN HenrikN skrev:

Ofte ja. Kender dig ikke pågældende album på SACD. Men har du anlægget, bør du ofte kunne høre forskel. Men, nogle gange er selve indspilningen ikke af højeste kvalitet, og så nytter det ikke noget. Det bliver aldrig bedre end kilden. Men prøv at downloade noget i høj opløsning. Kan du høre forskel, så er dit anlæg ok :) 
Der findes samles hos fx. HDTracks mfl. Har du først hørt det, bliver man afhængig :) 
Ved ikke om jeg har så gode ører, at jeg kan høre forskel. Nok mere den surround lyd jeg er nysgerrig på.

Tror du bliver overrasket. Du kan altid prøve deres gratis sampler. Selvom ikke alle numrer måske er den stil du lytter til, så giver det en klar indikation.
Mvh
Henrik Nielsen
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2023 kl. 10:15
Der kommer en ny DSotM box: 
https://www.youtube.com/watch?v=t3kU5uAEsa8



Så er den annonceret og første lytte prøve ligger på YouTube!
https://www.youtube.com/watch?v=996Myqoi4gE




Redigeret af BlueFox - 19-Januar-2023 kl. 11:57
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
Audiophile Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-December-2020
Sted: København
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Audiophile Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2023 kl. 10:48
Oprindeligt skrevet af BlueFox BlueFox skrev:

Der kommer en ny DSotM box: 
https://www.youtube.com/watch?v=t3kU5uAEsa8


Kan ikke rigtig se nogen annoncering her, i hvert fald er det jo ikke noget officielt, blot en masse spekulation fra en tilfældige click baiter…
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2023 kl. 13:51
Oprindeligt skrevet af Audiophile Audiophile skrev:

Oprindeligt skrevet af BlueFox BlueFox skrev:

Der kommer en ny DSotM box: 
https://www.youtube.com/watch?v=t3kU5uAEsa8


Kan ikke rigtig se nogen annoncering her, i hvert fald er det jo ikke noget officielt, blot en masse spekulation fra en tilfældige click baiter…
Han nævner en bog, han nævner forlaget, han nævner udgivelsesdatoer i UK og USA, han nævner at bogen bliver fulgt op af en pladeboks udgivelse.
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
Audiophile Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-December-2020
Sted: København
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Audiophile Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2023 kl. 17:52
Du nævner selv en DSotM box, personen i videoen skriver "DSOTM 50th Anniversary 'Deluxe' Box Set ANNOUNCED!!". Jeg har ikke kunnet finde nogle annonceringer af dette, der er masser af rygter på diverse fora, men ikke noget konkret - så videoen er ren click bait og inderholder intet bekræftet vedr. en box. Jeg regner da også med, at der er noget på vej - men med Animals var de 4 år om det efter mix var klar...
Og - ja det er korrekt at der er en bog på vej, den kan bestiles og købes d. 1. marts på Amazon og 100 andre steder, men den har jo ikke noget at gøre med den nævnte box...i hvert sælges de ikke sammen indtil videre...
Et af de vedholdende rygter er at boksen vil indeholde et Atmos mix, hvilket jo giver god mening da den jo allerede findes i adskillige surround versioner...

Læs f.eks. her:
https://www.loudersound.com/news/pink-floyd-dark-side-book-and-box-set-on-way-to-celebrate-50th-anniversary

På Pinkfloydz.com kan man se denne oversigt, som nogle mener bekræfter Atmos udgivelsen/boxen...





Oprindeligt skrevet af BlueFox BlueFox skrev:

Oprindeligt skrevet af Audiophile Audiophile skrev:

Oprindeligt skrevet af BlueFox BlueFox skrev:

Der kommer en ny DSotM box: 
https://www.youtube.com/watch?v=t3kU5uAEsa8


Kan ikke rigtig se nogen annoncering her, i hvert fald er det jo ikke noget officielt, blot en masse spekulation fra en tilfældige click baiter…
Han nævner en bog, han nævner forlaget, han nævner udgivelsesdatoer i UK og USA, han nævner at bogen bliver fulgt op af en pladeboks udgivelse.
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2023 kl. 18:38
Nej men så lader du bare værd med at tro på det og så er vi alle glade. :-)

mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2023 kl. 21:52
Pink Floyds officielle facebook gruppe viser nu dette billede blinkende i takt til hjerteslag lyden der indleder albummet.



https://www.facebook.com/pinkfloyd

Tro på det - eller lad være! Wink


Tilføjet:
https://www.brain-damage.co.uk/latest/pink-floyd-release-the-dark-side-of-the-moon-50th-anniversary-t.html



Redigeret af BlueFox - 16-Januar-2023 kl. 23:38
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
Audiophile Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-December-2020
Sted: København
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Audiophile Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2023 kl. 22:47
Jeg tror gerne på det og venter spændt på annonceringen 😀 og det må meget gerne være med det ventede Atmos mix 😀
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu