recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SACD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SACD

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2023 kl. 08:08
Oprindeligt skrevet af HenrikN HenrikN skrev:

Tror du bliver overrasket. Du kan altid prøve deres gratis sampler. Selvom ikke alle numrer måske er den stil du lytter til, så giver det en klar indikation.


Hvor finder vi deres gratis sampler?
Til top
Morten Bay Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Juli-2021
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten Bay Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2023 kl. 21:57
Jeg er typen, der lægger alt ind på en disk og lytter ad den vej. Jeg spillede keyboards i et Pink Floyd tribute band indtil for et par år siden, og DSotM var det første 5.1-mix (James Guthries mix fra Immersion-boksen), hvor jeg splittede alle sporene op, så jeg kunne snuppe visse lydeffekter ud ("And I am not frightened of dying, anytime will do, I don't mind...") og bruge dem live. Det er nu blevet lidt af en vane, når jeg lægger surround-mix ind på min server, at lægge sporene ind i splittet form, så jeg kan lytte ind på forskellige detaljer, hvis jeg får lyst (Jeg har endda lavet mine egne mix af enkelte tracks, hvor jeg ikke brød mig om det nye mix...dog ikke med Floyd, det vil være helligbrøde).

Hvis der kommer en Atmos-udgave af DSotM får jeg lidt af en udfordring i den retning :)
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2023 kl. 22:32
Morten, når du skiller kanalerne hvad bruger du så, måske Audacity (god til flerkanals wav filer)?
Jeg lægger også selv mine plader ind på en NAS og derfor er jeg meget mere glad for en blu-ray skive end en SACD skive (hvor man kun får CD sporet og ikke 5.1 sporet).
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
Morten Bay Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Juli-2021
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten Bay Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2023 kl. 16:42
Jeg bruger nemlig lige præcis Audacity nu, men primært fordi jeg lige p.t. arbejder på en Mac. Da min primære computer var en Windows-maskine, brugte jeg eac3to, fordi den klarer det i et hug uden at skulle eksportere hver enkelt track manuelt. Men hvis jeg først skal starte en virtuel Windows op i macOS for at bruge eac3to kan jeg lige så godt bruge Audacity :)

Hvilken afspller bruger du, når du streamer fra din NAS? Jeg bruger PlexAmp, når jeg er på farten, men jeg leder stadig efter en god løsning, der ikke transcoder, når jeg er derhjemme (og som jeg helst ikke skal starte en computer op for at bruge...)
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2023 kl. 20:15
NASsen fungere mest som lager og filerne afspilles primært med Lewao Blu-ray player, der sender filerne til Surround receiveren.
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
Audiophile Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-December-2020
Sted: København
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Audiophile Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2023 kl. 16:21
https://www.pinkfloyd.com/tdsotm50/
Med Atmos mix - can’t wait :-)
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2023 kl. 19:16
Kan forudbestilles fra fx iMusic til kr. 2000,-
Indeholder ikke SACD'en

Redigeret af BlueFox - 19-Januar-2023 kl. 19:16
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
Morten Bay Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Juli-2021
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten Bay Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2023 kl. 19:23
Ah, okay. Jeg leder stadig efter en app, der kan køre på et smart-TV, en Roku eller en Shield/Android TV, og som kan udføre den (i mine øjne) relativt simple opgave at vise, hvad der er på NAS'en, og så afspille i mindst 24/96 via HDMI eller optisk til min receiver - uden at transcode og uden at forsøge at finde metadata til filerne på nettet. Hvis nogen har et bud, hører jeg gerne om det.
Til top
Morten Bay Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Juli-2021
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten Bay Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2023 kl. 19:31
Nuuuuj, det bliver godt. Er dog lidt skeptisk overfor 2023-remasteren. Hvor meget bedre kan det lyde end James Guthries 2011-remaster? Så meget er der trods alt ikke sker de sidste 12 år ift. stereo-lydteknologi. Og der står ikke noget om, hvem der har forestået masteringen. Bare det nu ikke er overkomprimeret.

Men glæder mig til at høre Atmos-mixet. Resten er mere eller mindre Immersion-boksen, ser det ud til.
Til top
Audiophile Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-December-2020
Sted: København
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Audiophile Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2023 kl. 21:58
Pyh - det var da alligevel en slat, godt jeg snart har fødselsdag - det bliver vist gaven fra ham selv til ham selv 😀 og nu er drn bestilt hos Imusic, tak for tip - den koster næsten 300 mere på amazon.de…
Oprindeligt skrevet af BlueFox BlueFox skrev:

Kan forudbestilles fra fx iMusic til kr. 2000,-
Indeholder ikke SACD'en


Redigeret af Audiophile - 19-Januar-2023 kl. 23:30
Til top
Audiophile Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-December-2020
Sted: København
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Audiophile Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2023 kl. 23:14
Oprindeligt skrevet af Morten Bay Morten Bay skrev:

Nuuuuj, det bliver godt. Er dog lidt skeptisk overfor 2023-remasteren. Hvor meget bedre kan det lyde end James Guthries 2011-remaster? Så meget er der trods alt ikke sker de sidste 12 år ift. stereo-lydteknologi. Og der står ikke noget om, hvem der har forestået masteringen. Bare det nu ikke er overkomprimeret.

Men glæder mig til at høre Atmos-mixet. Resten er mere eller mindre Immersion-boksen, ser det ud til.

De har lagt Brain Damage ‘23 ud på Apple Music i lossless, lyder umiddelbart godt - power på bassen, meget detaljeret, flot perspektiv - lyder umiddelbart bedre end 2003 / 2011…men har lyttet på mobil/ hovedtelefon…
Til top
HenrikN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2023 kl. 17:46
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af HenrikN HenrikN skrev:

Tror du bliver overrasket. Du kan altid prøve deres gratis sampler. Selvom ikke alle numrer måske er den stil du lytter til, så giver det en klar indikation.


Hvor finder vi deres gratis sampler?

HDtracks.com Der er også andre sider med gratis sampler i DSD mv. Kan dog ikke lige huske dem. 
Mvh
Henrik Nielsen
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu