recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Video Cam - Nyt Køb
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Video Cam - Nyt Køb

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Seal Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Seal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Video Cam - Nyt Køb
    Sendt: 05-Januar-2023 kl. 09:06
Hey Recordere!, Så gik mit ældgamle video camera kaput (Canon HF200). Benytter stadigt video camera eks. på ferie eller større ture med job osv., så video på mobile phone er ikke nok i sig selv ift mit behov, derfor søger jeg nu et nyt. Har specifikt øje på 2, nogen der har erfaringer, input, eller anbefalinging ift. at vælge et af disse 2? (3. alternativ ok, men gerne målt op i mod disse 2, og samme prisleje 4500-5500 dkr):


Samsung QE75Q9FN / BenQ W1070 / 110" Lærred
VU+ 4K Zero / HTPC NUC / Synology NAS 2415+ / PS4 Pro
Yamaha DSP5 / Yamaha NS700 5.1 Speaker Setup / ButtKicker LFE Kit


Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2023 kl. 12:23
https://www.bhphotovideo.com/c/compare/Panasonic_HC-VX1_4K_HD_Camcorder_vs_Sony_FDR-AX53_4K_Ultra_HD_Handycam_Camcorder_vs_Panasonic_HC-V770K_Full_HD_Camcorder/BHitems/1383052-REG_1211905-REG_1109405-REG


panasonic har et større filter Ø og f tallet er 1,8 dvs den tager mere lys ind i mørke

ved jpeg billeder er den på 25 mp hvor sony er lidt lavere. 

sony har hoved telefon udtag det har panasonic ikke 


Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2023 kl. 14:49
Hej.

Jeg kan ikke rigtigt forstå din sammenligning mellem et Panasonic HC-VX1EG (ca. 5000 dkr) og et Sony FDR-AX3 (ca. 5500 dkr). Jeg ville personligt sammenligne med et PANASONIC HC-VXF1.

Her er et link:

PANASONIC HC-VXF1
5.495,00  M/MOMS
(4.396,00 U/MOMS)


Quote:' Videokameraet Panasonic VXF1 vil sprede glæde hos 4K-videoentusiasten i familien med cinema-agtige optagelsesfunktioner. De semi-professionelle funktioner omfatter en elektronisk søger og knapper til hurtigt at indstille variabel hvidbalance, Focus Expand, Focus Peeking og Custom Autofocus samt en kontrolring på objektivet.'

Her er en YouTube på 6:28 med sammen ligning Sony FDR-AX53 og et PANASONIC HC-VXF1.


Jeg ved desværre ikke, hvordan et PANASONIC HC-VXF1 sammenligner med de andre.

Hilsen Carsten.

Til top
Seal Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Seal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2023 kl. 17:34
Hej Begge,

Røg i koncentreret arbejdsperiode, deraf mit sene svar, sorry!

Csell, du har helt ret - sammenligningen bør være mellem Sony AX-53 og Panasonics VXF1, og ikke VX1G som jeg lagde op til - thanks for heads up Thumbs Up

Har også kigget dit link, rigtig god video synes jeg, mange forskellige situationer skildret, og det link/klip har helt sikkert støttet mig ift. input og tanker i forbindelse med valg af ny camcorder! 


Jetdirect, tak for dine indspark, brugte din side også med den panasonic HC-VFX1, også ift. at læse data på de forskellige camcorders - og har kigget flere forskellige end som de 2 omtalte, god side :)


Har nu læst brugeranmeldelser på diverse sider Amazon.de/com Alatest.dk andre sites, og set en hel del UT video efterhånden, kigget forretningernes beskrivelser og udbud - Man bliver snart mere i tvivl nogen gange, i takt med hvor meget man graver i mulighederne :) 

Kigget på flere end nedenstående: 

Sony AX33/AX43/AX53/AX100/AX700
Panasonic VFX1/X1500
Canon XA60

Men disse (ovenstående) fik jeg noteret modellerne på, økonomisk svinger de så også fra 5k til 13k hvilket jo er et helt andet skridt men kiggede og overvejede om man skulle tage det nu for at få mere (hvis det nu bliver mit sidste camcorder fordi produktet uddør om 5år?) - fordele og ulemper ved alt, men når alt kommer til alt, har jeg valgt (99%) at gå efter Sony AX-53.

- Prislejet er bedre for nuværende (kan stadigt gå all in hvis nyt stort camcorder skulle komme)
- AX53 auto-balance system - BOSS (mange brugere melder om at nyere sony modeller ikke adapterer denne funktion som tidligere modeller eks AX43/AX53) - AX100/700 dobbel pris
- AX53 optagelse under nedsat belysning, er også min opfattelse at det gør sig bedre end de andre Sony modeller i samme prisleje
- AX53 Vs Pana VXF1, Bla pga BOSS, farvegengivelse er lidt en smagssag tænker jeg, men synes at Sony for mig virkede skarpere i sin gengivelse på visse områder (eks. link video fra CSell).

Så indtil videre er det Sony AX-53 + tilbehør (SD kort/Batteri+lader), det løber også op i en 8500,-
Det bliver en dyr påskeferie, men også spændende :)








Samsung QE75Q9FN / BenQ W1070 / 110" Lærred
VU+ 4K Zero / HTPC NUC / Synology NAS 2415+ / PS4 Pro
Yamaha DSP5 / Yamaha NS700 5.1 Speaker Setup / ButtKicker LFE Kit


Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2023 kl. 20:27
Overvej kraftig at købe et videokamera der også kan køre 4k 50fps. 
Specielt hvis der skydes action eller bare noget med mange bevægelser, ikke mindst til slowmotion optagelser.

Bare et link for illustration 24 vs 30 vs 60fps. men måske du godt er klar over det?

Skyder b.la. selv til sport action i 4K 100fps i 10bit 4.2.2, ser ret lækkert ud.



Redigeret af Potter - 14-Marts-2023 kl. 20:28
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Seal Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Seal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2023 kl. 12:08
Potter Ja men så er vi også oppe i en anden prisklasse ikke ?

Altså jeg venter med at betale 10+ kilo for Camcorder, da jeg pt. læser lidt fordele og ulemper ved de forskellige (sådan er det selvfølgeligt altid) - Men tanken er et CAM pt. til ca. 5-6000,- og afvente et "stor" køb når næste "generation" camcorder kommer på markedet.
Samsung QE75Q9FN / BenQ W1070 / 110" Lærred
VU+ 4K Zero / HTPC NUC / Synology NAS 2415+ / PS4 Pro
Yamaha DSP5 / Yamaha NS700 5.1 Speaker Setup / ButtKicker LFE Kit


Til top
Seal Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Seal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2023 kl. 12:59
Så blev der bestilt:

Sony-AX53 Camcorder
Sony-NPFV70 Batterier x 2 stk
Sony AC-VQV10 - Dobbeltlader V serie
Lexar PRO SD 256GB x 2 stk

Løb lige over 10K, men glæder mig over erstatningen af Canon Legria-HF200, som ellers har gjort det godt i rigtigt mange år - Fandt intet Canon produkt der kunne matche i dette prisleje.

God dag alle, og tak for alle indspark!
Samsung QE75Q9FN / BenQ W1070 / 110" Lærred
VU+ 4K Zero / HTPC NUC / Synology NAS 2415+ / PS4 Pro
Yamaha DSP5 / Yamaha NS700 5.1 Speaker Setup / ButtKicker LFE Kit


Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu