recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mit første smart TV :)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mit første smart TV :)

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2023 kl. 12:36
Jeg har ikke tjekket på HLG, faktisk, så dér må jeg melde pas. Jeg tror dog heller ikke du støder på indhold i HLG-format derude Smile
Til top
edinger Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-November-2006
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér edinger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2023 kl. 13:49
Denne film-trailer på YouTube er HLG-format: https://youtu.be/qEVUtrk8_B4. Geek
MVH Edinger

Samsung QE55QN93A + Waoo AirTies 7410X + Denon DRA-585RD + Fiio Taishan D03K + Panasonic DMP-BD60 + B&W DM602 + Audio Pro Avanti SW200
Til top
edinger Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-November-2006
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér edinger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2023 kl. 11:30
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Husk også på, at selv hvis du finder en måde at køre lyden til receiver og TV-skærm samtidig, så vil de jo ikke spille i samspil. TV'et og receiver vil hver køre stereo-output. Nogle TV-skærme (Samsung QN90-serien kan ikke, ud over delvist med Samsung-soundbarer) kan agere dedikeret center-kanal i en opsætning, men ofte bliver de underdimensionerede ift. særskilte højttalere forbundet til receiver.

Jeg har konstateret, at TV'ets optiske lydudgang ikke bliver deaktiveret, selvom jeg har valgt lyd fra TV'ets egne højttalere!? Dvs. jeg kan faktisk få lyd fra TV'ets højttalere og stereoanlægget samtidig. Det er dog ikke brugbart, idet det samlede lydbillede er "dåseagtigt" - ved ikke om det skyldes, at de to lydkilder ikke er i synk?
MVH Edinger

Samsung QE55QN93A + Waoo AirTies 7410X + Denon DRA-585RD + Fiio Taishan D03K + Panasonic DMP-BD60 + B&W DM602 + Audio Pro Avanti SW200
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2023 kl. 12:53
Det kan godt være, at det skyldes manglende synkronisering – der må næsten være en YouTube video derude med testtoner, der kan bekræfte det. Det kan også være, at den falder tilbage på laveste fællesnævner for lyden for at muliggøre det. Jeg har ikke så meget erfaring med dual lydoutput fra TV-skærme.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu