recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ny projektor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ny projektor

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Actor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2016
Sted: dk
Status: Offline
Point: 186
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Actor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: ny projektor
    Sendt: 18-Januar-2023 kl. 12:04
Hi guys!
Nu er jeg dødtræt af at skulle sætte grydesvampe bag mit lærred hver gang jeg skal se film, fordi min Sony VPL-HV 45 ikke har keystone. Jeg har kig på en Optoma UHZ50. Kan fås fra ca. 19.000. Den har et støniveau på 27db, hvor min Sony har 23 db! Den hænger i loftet ca 3 meter fra mig og jeg kan overhovedet ikke høre den. What to do?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2023 kl. 12:56
Du skal ordne lærredet så du slet ikke har brug for at bruge keystone. Det ødelægger billedet fuldstændig.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
Actor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2016
Sted: dk
Status: Offline
Point: 186
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Actor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2023 kl. 13:43
Desværre nogo. Lærred hænger forenden af stuen og projektoren i loftet, 3/2 m derfra. Det kan der ikke laves om på. Jeg er ikke hysterisk m billedkvaliteten. Nogen der har erfaring med Optoma?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2023 kl. 18:34
Det må da være muligt at justere projektor og lærred.  

Eller er alt totalt skævt incl hele stuen 
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2023 kl. 19:24
Sålænge PJ kan hænge vinkelret på lærredet og har passende lens-shift og zoom, er det ikke nødvendigt med keystone. Det er kun hvis du skal vippe eller dreje PJ væk fra vinkelret, for at få billedet ind på lærredet at keystone er nødvendigt. Tænker du skal læse maualen til din sony, eller få en med erfaring til at hjælpe dig.
Til top
Actor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2016
Sted: dk
Status: Offline
Point: 186
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Actor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2023 kl. 21:56
Jeg havde Thomas til at calibrere og indstille projektor. Perfekt billede men
han kunne ikke gøre noget undtagen ved hjælp af to grydesvampeLOL Projektor og lærred hang allerede da han ankom. Skulle nok have ventet med hænge projektor op til han kom. Sket er sket! NU VIL JEG HAˋ EN NY.
Keystone eller ej. Nogen der har erfaring med Epson EH TW7400?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2023 kl. 06:16
Hvad med at købe et nyt beslag til nuværende projektor og montere den rigtigt.

Keystone er kun til data projektorer hvor det bare er dødsyg præsentation der skal vises 
Til top
Actor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2016
Sted: dk
Status: Offline
Point: 186
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Actor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2023 kl. 07:05
Ikke noget dårligt forslag! Men du kender garanteret også den kriblende fornemmelse af nyt? Den gamle er "kun" HD og kunne være spændende m. 4K!
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2023 kl. 11:29
Oprindeligt skrevet af Actor Actor skrev:

Ikke noget dårligt forslag! Men du kender garanteret også den kriblende fornemmelse af nyt? Den gamle er "kun" HD og kunne være spændende m. 4K!

Helt sikkert lækkert med 4K    men fik forståelse at du var ligeglad med billede kvalitet grundet du var villig til at bruge keystone
Til top
Actor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2016
Sted: dk
Status: Offline
Point: 186
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Actor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2023 kl. 16:39
Er ikke ligeglad med billedkvalitet, men tror godt jeg kan leve med lidt keystone. Alternativt skal jeg pille loftsbeslag ned og flytte det 30 cm til højre. Der er højt til loftet og det er skråt og jeg er gammelLOLLOL!!! Har kig på en Epson. Nogle forslag?
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2023 kl. 17:26
Oprindeligt skrevet af Actor Actor skrev:

Er ikke ligeglad med billedkvalitet, men tror godt jeg kan leve med lidt keystone. Alternativt skal jeg pille loftsbeslag ned og flytte det 30 cm til højre. Der er højt til loftet og det er skråt og jeg er gammelLOLLOL!!! Har kig på en Epson. Nogle forslag?
Hvad har man sønner til LOL
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Actor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2016
Sted: dk
Status: Offline
Point: 186
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Actor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2023 kl. 19:17
Endda 2Clap  Den ældste har lovet at hjælpe m. indstillinger m.m. Men jeg er også doven. Hvorfor flytte hele lor..., hvis det kan løses m keystone! Ingen forslag til Epson i 10-15000 klassen? Eller er Epson no-go?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu