recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Proceslinie.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Proceslinie.

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Proceslinie.
    Sendt: 20-Januar-2023 kl. 18:14
Jeg har været ved at genindstallere min computer efter en nulstilling. Det jeg så tænker på, er de programmer, som jeg laver links til nede i proceslinien - i stedet for at have dem liggende på skrivebordet. De fleste af programmerne åbner i deres eget ikon, men nogle programmer - eller som det ser ud lige nu - måske især programmer, der reelt er internet baserede (links). F.eks. åbner Google Chrome ikke i sit eget ikon, men laver et nyt ikon på proceslinien. Det samme gælder "Beskeder på nettet", som jeg meget gerne ville have til at åbne i sit eget ikon. Internet Explorer - som jeg ikke bruger - åbner f.eks. i sit eget ikon.

Findes der en indstilling af en slags, man kan lave, for at få det, der ikke åbner i sit eget ikon, til at åbne i sit eget ikon??


Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2023 kl. 10:48
Jeg forstår ikke dit spørgsmål og tror faktisk ikke at der er ret mange der gør.

Flemming 
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2023 kl. 11:23
Ok.  Smile  Så lad mig prøve at forklare lidt mere:

På mit billede af proceslinien er der en blå streg under de åbne programmer. Hvis vi tager programmerne fra højre, så er der ikoner / genveje for følgende programmer:
1) Software995 (pdfedit995).
2) Skype.
3) Calculatis (Stora Enso's online beregningsprogram til CLT elementer).
4) WPS Office.
5) Paint Shop Pro.
6) WhatsApp.
7) Thunderbird.
8) Beskeder på nettet.
9) 3 og 8, som er åbnet (åbner i Google Chrome).
10) Google Chrome.

Det man kan se er, at 1, 2, 4-7 åbner uden at åbne et nyt ikon. Dvs. disse ting åbner i (eller oveni) deres eget ikon (det gør Internet Explorer for i øvrigt også). Men når jeg åbner 3, 8 eller 10, så åbner de i et nyt Google Chrome ikon og åbner "oveni" dette - i stedet for at åbne "oveni" deres egne ikoner.

Kan man ikke få dem til det? Det kunne godt se ud til at det primært, måske udelukkende er ting, der åbner i Google Chrome. Men der kan måske være andre programmer, som jeg ikke har lagt ind endnu, der måske også åbner et nyt ikon på proceslinien, i stedet for at åbne "oveni" det originale ikon.


Redigeret af Thorvald - 21-Januar-2023 kl. 11:24
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2023 kl. 11:46
Opret en mappe på din computer.
Opret dine genveje i den mappe.
Højreklik på genvejene og se om du kan vælge et nyt ikon til de enkelte genveje.

Hvis du kan det, trækker du genvejene med de nye ikoner ned i processlinjen.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2023 kl. 12:42
Idéen var nok egentlig god nok. Nu prøvede jeg med "Beskeder på nettet" og "Calculatis". Men selvom man giver dem et andet ikon, end deres oprindelige ikon, starter de stadigvæk blot som en ny fane i Google Chrome, i stedet for at starte "for sig selv" hver for sig.

Det er jo heller ikke sikkert man kan. Måske kunne jeg vælge at starte en af dem i Internet Explorer i stedet for i Chrome, hvis ikke der er andre muligheder.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2023 kl. 12:50
Om der er et nyt faneblad, eller nyt vindue, må være en indstilling i Chrome.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2023 kl. 13:13
Ja, måske. Når jeg har åbnet det, kan jeg jo godt flytte det til et nyt vindue, sådan at hvis jeg åbner noget andet Internet, så forbliver det for sig selv. Men det er ikke permanent. Men det er jo også lige så meget det at kunne skifte mellem de forskellige ting separat, på proceslinien. Men det ville jo kræve at de bliver i deres eget ikon, når man åbner det.

Gad vide - hvis nu man laver genvejen og så under egenskaber, under "start i" linker til den specifikke genvej. Ved ikke om det ville virke, men jeg kan da prøve.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2023 kl. 13:22
Prøvede det, men det ser ikke ud til at gøre nogen forskel.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2023 kl. 14:14
Mens Google Chrome er åbent (Med den blå streg under...) Kan du så højreklikke på det ikke-aktive Google Chrome-ikon - UDEN den blå streg under, og klikke på Frigør fra proceslinie?

Hvis ja, så derefter, højreklik på det Google Chrome-ikon med den blå streg under, og så klik på Fastgør til procceslinie?
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2023 kl. 14:32
Ja, det kan jeg godt. Men hvis jeg så åbner en ny google chrome, så åbner den godt nok et andet vindue end "beskeder på nettet". Men begge ligger under samme ikon og "beskeder på nettet" er ikke åbnet "i sit eget ikon". Jeg begynder at tro at man ikke rigtigt kan det jeg tænker på. Jeg synes bare at i hvert "beskeder på nettet" åbnede på en anden måde før nulstillingen af computeren. Findes "Beskeder på nettet" (eller noget meget tilsvarende) som et desktop program?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2023 kl. 15:03
Det er jo samme ikon, da det er samme program der åbner: Google Chrome.

Jeg ka ikke se problemet.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2023 kl. 15:14
Well, der er sådan set to ting i det:
- Det ene er at Google Chrome åbner et nyt ikon, i stedet for at åbne som et "underikon" (som jo er Windows standard indstilling for proceslinien). Dvs. hvis man har lagt Google Chrome på proceslinien, og man åbner Google Chrome, er der to Google Chrome ikoner.
- Det andet issue er, at jeg betragter eller gerne ville kunne betragte Calculatis (som er et online beregningsprogram som jeg bruger meget) og "Beskeder på nettet" som programmer og ikke Internet links. Og som jeg gerne ville kunne åbne og have åbne for sig selv på proceslinien, ligesom de andre programmer, såsom Thunderbird, Office eller andet - uafhængigt af hvad jeg ellers laver på Internettet.

Hvis man ellers kunne. Men det er nok fordi det netop reelt er Internet links, at det er svært at få det til at virke anderledes. Det ville bare være smart hvis man kunne.

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu