recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI eARC/ARC til gammel receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDMI eARC/ARC til gammel receiver

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HDMI eARC/ARC til gammel receiver
    Sendt: 31-Januar-2023 kl. 11:12
Oprindeligt skrevet af Thunderbear0000 Thunderbear0000 skrev:

Ud fra dokumentationen til firmwareopgraderingen på https://www.anthemav.com/products-archived/model=mrx-700/page=reviews ser det ud til det giver CEC, og der står også noget med ARC.

Måske er det værd at prøve?

Det ARC, der er nævnt, er Anthem Room Correction, så der er ikke noget at gøre. 
Jeg har dog Dolby Digital surround, og nøjes med det for nu.

Venlig hilsen
KB
Til top
Thunderbear0000 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-Maj-2011
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thunderbear0000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2023 kl. 10:41
Ud fra dokumentationen til firmwareopgraderingen på https://www.anthemav.com/products-archived/model=mrx-700/page=reviews ser det ud til det giver CEC, og der står også noget med ARC.

Måske er det værd at prøve?
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2023 kl. 12:57
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Jeg tror altså ikke, at det er dit LG TV, der er synderen, Brixen. Jeg tror det er den der boks, du fik sat til, der laver ballade i HDMI-kæden. 

Jeg bruger selv eARC og CEC på mit LG GX hver dag. Ud over, at det – efter min opfattelse – starter på den forkerte HDMI-port, så virker det uden problemer.

OK Rasmus. Du har nok ret i at det er den boks jeg prøvede, som er synderen. Den er returneret til Amazon, og jeg nøjes med Dolby Digital ved streaming.
Venlig hilsen
KB
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2023 kl. 12:51
Jeg tror altså ikke, at det er dit LG TV, der er synderen, Brixen. Jeg tror det er den der boks, du fik sat til, der laver ballade i HDMI-kæden. 

Jeg bruger selv eARC og CEC på mit LG GX hver dag. Ud over, at det – efter min opfattelse – starter på den forkerte HDMI-port, så virker det uden problemer.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2023 kl. 12:46
Oprindeligt skrevet af Peteredderkop Peteredderkop skrev:

Burde en HDFury arcana ikke kunne klare jobbet?


Jeg ved det ikke. Den er også noget dyrere en den jeg prøvede.
Problemet er mit LG tv. Det går amok i at skifte indgange lige så snart HDMI eARC bliver slået til.


Redigeret af Brixen - 27-Januar-2023 kl. 12:46
Venlig hilsen
KB
Til top
Peteredderkop Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-Januar-2023
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peteredderkop Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2023 kl. 12:21
Burde en HDFury arcana ikke kunne klare jobbet?

Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2023 kl. 09:12
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

55" Panasonic JZ1000 har også været solgt til 6.666 kroner nærmest lige siden Black Friday og frem til midten af januar.

Hvis I vil følge lidt med i prisudviklingen på TV-skærme, så har vi som Munch nævner Tilbudsjagten på Flatpanels. Den opdateres hver uge.

Det var netop den oversigt jeg holdt øje med, og købte et LG C2. Og jeg tænkte ikke på at jeg måske kunne få bedre lyd med den gamle receiver. 
Venlig hilsen
KB
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2023 kl. 04:57
55" Panasonic JZ1000 har også været solgt til 6.666 kroner nærmest lige siden Black Friday og frem til midten af januar.

Hvis I vil følge lidt med i prisudviklingen på TV-skærme, så har vi som Munch nævner Tilbudsjagten på Flatpanels. Den opdateres hver uge.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4265
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2023 kl. 23:25
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Jo men når to Panasonic TV ejere skriver at det kan lade sig gøre på deres TV. Så er det for at du skal vælge det mærke næste gang, og de er ikke engang dyrere en LG’s Wink
Har du et godt bud på et godt Panasonic 55” til under 9.999 kr?
Og om 6 år eller mere, hvad findes der så?

Ikke lige nu, men JZ 980 har været nede 7000,- i slut 2022. Du kan holde øje med tilbudene på flatpanels.


Redigeret af Munch - 26-Januar-2023 kl. 23:28
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2023 kl. 21:20
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Jo men når to Panasonic TV ejere skriver at det kan lade sig gøre på deres TV. Så er det for at du skal vælge det mærke næste gang, og de er ikke engang dyrere en LG’s Wink
Har du et godt bud på et godt Panasonic 55” til under 9.999 kr?
Og om 6 år eller mere, hvad findes der så?



Redigeret af Brixen - 26-Januar-2023 kl. 21:22
Venlig hilsen
KB
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4265
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2023 kl. 20:03
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Ok. Lyder besynderligt at man ikke kan slå HDMI cec permanent fra. Det er velkendt at cec er en af de dårligst implementerede "standarder" i forbrugerelektornik, som tit og ofte laver flere problemer end den løser. Hvis ikke man kan dét, så ved jeg ikke hvad du kan gøre, andet end at prøve at fjerne HDMI kablet mellem AVR HDMI out til TV HDMI in, som nævnt oven for.
Man kan ikke slå HDMI CEC fra uden også slå eARC fra på LG tv.

Jeg har opgivet og sendt konverteren retur. Selv om jeg fjerner HDMI kabel mellem receiver og tv kommer der ingen lyd ud. 

På mit Panasonic Oled TV er CEC slået fra, og iøvrigt på alle tilsluttede bokse. Men ARC fungerer glimrende mellem TV og reciever. Mens TV er tændt, kan jeg tænde reciever Marantz SR 7011, og lyden blir sendt via ARC til reciever, mens TV højttaler automatisk afbrydes.

Det kan jeg så ikke gøre af flere årsager:

Først, så understøtter min receiver hverken ARC eller eARC. det kræver den konverter som Mefisto skrev om, for at det understøttes.

Det andet problem er mit LG tv, som kun vil sende lyd ud af eARC, når HDMI CEC er slået til.

Når HDMI CEC er slået til på tv, skifter det selv input, og jeg kan ikke slå tilbage til det input, jeg selv ønsker. 
Jo men når to Panasonic TV ejere skriver at det kan lade sig gøre på deres TV. Så er det for at du skal vælge det mærke næste gang, og de er ikke engang dyrere en LG’s Wink
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2023 kl. 19:53
Nu er det selvfølgelig for sent, men hvis du vitterlig ikke kan slå cec fra uden også at slå eARC fra, så kunne du måske have reddet det med en "HDMI cec less" adapter (lille dims til 100,- man sætter på enden af et HDMI kabel, som afbryder pin 13, som fører cec signalet). Så får cec i TV ikke et signal at reagere på. Workaround to workaround .. I know Ermm

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu