recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI eARC/ARC til gammel receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDMI eARC/ARC til gammel receiver

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2023 kl. 21:34
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

...
Jeg tror så min forstærker er for gammel til CEC. 
Manual:

side 27 siger noget om CEC Wink
Mvh. JørgenT
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2023 kl. 21:59
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

...
Jeg tror så min forstærker er for gammel til CEC. 
Manual:

side 27 siger noget om CEC Wink

Det ser ud som om du har ret. Jeg har fuldstændig glemt at den har HDMI CEC, da jeg ikke har brugt det. 


Venlig hilsen
KB
Til top
hskjoldborg Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-Marts-2012
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hskjoldborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2023 kl. 14:56
Sorry for lige at highjacke tråden her men har lign problem

Har en Anchem 310 hvor jeg har ARC HDMI. Kører kun én HDMI til Forstærker via Samsung TV boks hvor jeg samler Xbox one S, streaming/Appletv - begge dele indbygget i TVét.

Samme problem. Får kun Digital Digital i lyd. Så på trod af min forstærker har ARC så har den ikke e-ARC. Vil ovenstående boks hjælpe på samme problem så jeg kan DTS HD og TRUE HD?
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2023 kl. 15:57
Nu har jeg fået boksen, og har rodet med det et stykke tid. Jeg kan ikke få det til at virke.

Anthem MRX 700 og LG OLED55C2.

For at få receiveren til at acceptere HDMI lyd ind i stedet for optisk, skal jeg også vælge HDMI som video out. Så går det galt på TV'et. Det slår HDMI CEC (SIMPLINK på LG) til og skifter til den HDMI indgang, som jeg bruger til receiverens setupmenu. Jeg kan ikke skifte tilbage til den HDMI indgang, hvor Apple TV sidder. 

Mens jeg sidder og skriver kommer jeg til at tænke på at jeg kan hive stikket ud, når jeg er færdig med opsætning af receiveren. Men det orker jeg ikke at prøve i dag.


Venlig hilsen
KB
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2023 kl. 16:00
Oprindeligt skrevet af hskjoldborg hskjoldborg skrev:

Sorry for lige at highjacke tråden her men har lign problem

Ingen problem. Ved fælles hjælp får vi det måske til at virke.

Boksen skulle hjælpe på vores problemer med lyden, men jeg har ikke fået det til at virke endnu.

Her er produktets hjemmeside. Via deres facebookside fandt jeg også nogle Youtubevideoer.
https://feintech.eu/en/collections/hdmi-audio-extractor/products/vax01202-hdmi-earc-audio-extractor-splitter
Fragten er billigst på Amazon.de


Redigeret af Brixen - 25-Januar-2023 kl. 16:04
Venlig hilsen
KB
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2023 kl. 17:06
Som bemærket tidligere har jeg heller ikke kunnet få HDMI cec til at virke. Med det mener jeg der sker alt muligt uforudset og utilsigtet, - primært at TV skifter til forkert input af sig selv. Den eneste løsning jeg har kunnet finde er, at gå alle menuer igennem og slå ALT HDMI cec fra. Så holder det op, men, man mister som nævnt mulighden for at nøjes med een forbetjening.

Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2023 kl. 19:34
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Som bemærket tidligere har jeg heller ikke kunnet få HDMI cec til at virke. Med det mener jeg der sker alt muligt uforudset og utilsigtet, - primært at TV skifter til forkert input af sig selv. Den eneste løsning jeg har kunnet finde er, at gå alle menuer igennem og slå ALT HDMI cec fra. Så holder det op, men, man mister som nævnt mulighden for at nøjes med een forbetjening.


Det er sikkert det samme som sker hos mig. Tv slår HDMI-CEC til, og skifter input. 
Jeg kan ikke slå HDMI-CEC fra igen på tv. 

Venlig hilsen
KB
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2023 kl. 05:49
CEC er påkrævet til ARC under HDMI-standarden. Men receiverens opsætningsmenu må da næsten kunne lukkes eller deaktiveres i dagligdagen?
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2023 kl. 08:54
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

CEC er påkrævet til ARC under HDMI-standarden. Men receiverens opsætningsmenu må da næsten kunne lukkes eller deaktiveres i dagligdagen?

Jeg huskede desværre forkert. Det er ikke receiverens menu, tv’et skifter til, men OPPO Blu-Ray på HDMI 3. Dvs. tv skifter til HDMI 3 og tænder Blu-Ray afspilleren. Jeg kan ikke skifte tilbage til Apple tv. 

EDIT: Forkert. Tv skifter HDMI 1, som er receiver, men kalder det OPPO blu-ray.



Redigeret af Brixen - 26-Januar-2023 kl. 11:20
Venlig hilsen
KB
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2023 kl. 09:35
Slå CEC fra på alle enheder.
Vær opmærksom på at det ikke nødvendigvis hedder CEC på de forskellige producenters udstyr.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2023 kl. 09:43
Med HDMI CEC tænder nyere LG TV desværre på den kilde, som de blev slukket på. Det er en underlig tilgang for det besværliggør, at man kan tænde TV'et vha. HDMI CEC kilder såsom afspillere. Engang skiftede LG TV korrekt til den HDMI CEC kilde, der tændte TV'et. For mit vedkommende kan det meget vel betyde, at mit næste TV ikke bliver fra LG.

Brixen: Det undrer mig dog, at du ikke kan skifte væk fra din Oppo? Altså med Apples fjernbetjening eller hvad? Kan HDMI CEC så ikke deaktiveres på din Oppo?
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2023 kl. 10:35
Jeg har lige prøvet igen, og opgiver at bruge den HDMI eARC converter. 

Rasmus, tv’et skriver at indgangen er OPPO, men OPPO sidder på HDMI 3, og det er ikke det tv’et skifter til. Det skifter til HDMI 1, hvor receiverens menu er. Og på tv kan jeg ikke skifte væk fra den indgang. 
Fejlene kommer straks LG er sat til HDMI CEC, og det gør det når jeg slår lydudgangen fra optisk til HDMI eARC.

Så jeg returnerer boksen. 
Venlig hilsen
KB
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu