recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung  BD-E8900N
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung BD-E8900N

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Peer Juul Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-November-2022
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peer Juul Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung BD-E8900N
    Sendt: 26-Januar-2023 kl. 14:00
Hej

Jeg er ejer af denne ældre sag, en Samsung BD-E8900N, HDD optager. Den har altid virket upåklageligt, men nu er den gået i selvsving. Den tænder og slukker i et væk. Tænder slukker -tænder slukker.
Den er blevet umulig at betjene.
Er der nogen herinde, der har et bud på hvad den fejler, så vil jeg være taknemlig for respons. 
Mvh. Peer Juul Rasmussen
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2023 kl. 14:59
Et gæt ud af det blå Smile Udtørrede elektrolytter, specielt i strømforsyning. Wink
Mvh. JørgenT
Til top
Peer Juul Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-November-2022
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peer Juul Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2023 kl. 15:10
Tak for svar. Så du mener, at en ny strømforsyning kan klare det? 
Hvis ja, så skal jeg jo på en eller anden måde finde ud af, om man kan få sådan en ny.

Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2023 kl. 15:23
Du kan nok ikke få sådan en mere.

Men måske en lokal elektronik mand løse opgaven. 

Så forslået er det nok defekte kondensatorer som nogle gange kan skiftes billigt.

Søg evt på nettet   Andre har sikkert samme problem 
Til top
Peer Juul Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-November-2022
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peer Juul Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2023 kl. 15:44
Tak for svar. Jo, jeg sidder netop og leder på nettet og har fundet ud af, at de emner ligger uden for mine evner ind i elektronikkens verden. Må se om jeg kan finde en lokal, der kan se på den.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2023 kl. 15:56
Oprindeligt skrevet af Peer Juul Peer Juul skrev:

Tak for svar. Så du mener, at en ny strømforsyning kan klare det? 
Hvis ja, så skal jeg jo på en eller anden måde finde ud af, om man kan få sådan en ny.
Nok ikke til at finde en ny, så skift af elektrolyt kondensatorer i stedet.
De koster ikke mange kroner, hvis det er fejlen. Problemet er timeløn og garanti på reparationen ved værksteder,
Så en gør-det-selv opgave for dem som mestrer skruetrækker og loddekolbe. Wink
Kunne ikke lige finde for din model, men her noget Youtube for lignende.

Se specielt ved 1:45 min hvordan kondensatorer med problem kan komme til at se ud med tiden:


Mvh. JørgenT
Til top
Peer Juul Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-November-2022
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peer Juul Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2023 kl. 16:21
Tak for info. Ja, det så jo simpelt ud, men jeg er ikke helt ferm med loddekolbe osv. og som han siger til sidst, hvis du ikke er helt med på den, så spørg en, der kan. Det tror jeg vil gøre. Må se om jeg kan finde en i Karlslunde.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2023 kl. 17:39
TOTALT Off topic.......

Hvorfor er elektroniske apparatur egentligt så store? Det hele kan jo fylde LANGT mindre, når nu der ikke er megen teknik indeni.


Redigeret af mnielsen - 26-Januar-2023 kl. 17:40
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2023 kl. 18:53
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

TOTALT Off topic.......

Hvorfor er elektroniske apparatur egentligt så store? Det hele kan jo fylde LANGT mindre, når nu der ikke er megen teknik indeni.
De startede med at være fyldt op! Men så kom micro chipsene... Wink
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2023 kl. 19:06
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

TOTALT Off topic.......

Hvorfor er elektroniske apparatur egentligt så store? Det hele kan jo fylde LANGT mindre, når nu der ikke er megen teknik indeni.
De startede med at være fyldt op! Men så kom micro chipsene... Wink

Ja - så vidt, så godt... MEN! Med microchip'ene, så burde størrelsen på kabinetterne følge efter!! Eller, en advarsel bagpå: "Du bør ikke tage toppen af - du risikerer stor skuffelse!"LOL
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2023 kl. 19:37
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

TOTALT Off topic.......

Hvorfor er elektroniske apparatur egentligt så store? Det hele kan jo fylde LANGT mindre, når nu der ikke er megen teknik indeni.
De startede med at være fyldt op! Men så kom micro chipsene... Wink

Ja - så vidt, så godt... MEN! Med microchip'ene, så burde størrelsen på kabinetterne følge efter!! Eller, en advarsel bagpå: "Du bør ikke tage toppen af - du risikerer stor skuffelse!"LOL
Jo men hvis der står en afspiller i halv størrelse ved siden af en i rack mål 43 cm bred. Og de koster det samme og kan det samme. Så tror jeg folk vælger den der ser ud af mest Tongue
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2023 kl. 22:01
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

TOTALT Off topic.......

Hvorfor er elektroniske apparatur egentligt så store? Det hele kan jo fylde LANGT mindre, når nu der ikke er megen teknik indeni.


De skal af med varmen, og det kan de ikke komme hvis kabinettet skrumper til absolut minimum.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu