recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Epson TW7000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Epson TW7000

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Actor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2016
Sted: dk
Status: Offline
Point: 186
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Actor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Epson TW7000
    Sendt: 05-Februar-2023 kl. 13:00
Har, med hjælp fra mit tekniske geni af en søn, fået sat min nye Epson 7000 op. På alle områder en fornøjelse. Hvis han ikke havde brugt "keystone" havde halvdelen af billedet siddet oppe i loftet!!! Jeg har bemærket en funktion der hedder "auto iris" Nogen der ved hvad det er, eller er det lige så farligt som "keystone" :)
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2023 kl. 13:41
Har I ikke brugt "lens shift" til at få billedet på læredet?

Frank 
Til top
Actor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2016
Sted: dk
Status: Offline
Point: 186
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Actor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2023 kl. 14:13
jo, selvfølgelig Silly me. men vi finjusterede med keystone. Nu skal jeg ikke putte to grydesvampe bag lærredet mere!!!!

Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2023 kl. 19:31
Oprindeligt skrevet af Actor Actor skrev:

jo, selvfølgelig Silly me. men vi finjusterede med keystone. Nu skal jeg ikke putte to grydesvampe bag lærredet mere!!!!


Husk at du jo kan rette en del ind med fødderne på din projektor så du ikke fikser billedet digitalt
Til top
Actor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2016
Sted: dk
Status: Offline
Point: 186
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Actor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2023 kl. 22:17
Den hænger i loftet!!!??~
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2023 kl. 06:33
Oprindeligt skrevet af Actor Actor skrev:

Den hænger i loftet!!!??~

Stadig det samme. De fleste loft beslag kan du justere i hvert hjørne eller på selve beslaget 
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1928
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2023 kl. 06:51
Oprindeligt skrevet af Actor Actor skrev:

Den hænger i loftet!!!??~

LOLROOOOOLIG, nu. Der står jo ingen steder skrevet i første indlæg HVORDAN tingesten er monteret......


Redigeret af mnielsen - 06-Februar-2023 kl. 06:52
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Actor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2016
Sted: dk
Status: Offline
Point: 186
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Actor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2023 kl. 14:28
LOLSorry. Havde glem der var "emojies" Jeg har helt glemt at fortælle at Thomas fra Kalibrering.dk har gjort et kæmpearbejde på min gamle Sony. Det var jo ikke hans skyld at jeg idiot havde monteret projektor 30 cm fra centrum af lærred. Hans job var at kalibrere og prøve at få så godt et billede som muligt inden for rammerne af lærredet. Derfor de to grydesvampe. Det var helt mig selv som sagde at det kunne jeg sagtens leve med. Og det kunne jeg også i 3 årLOLLOLLOL. Men så ikke mereAngry
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2023 kl. 07:06
30 cm fra centrum af lærredet? - Kan ikke undgå at få fornemmelsen af, at i kke har forstået hvordan lens shift virker. 30cm forskydning burde i hvert fald ikke give anledning til at bruge keystone. Hverken med din nye eller gamle PJ.
Til top
Actor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2016
Sted: dk
Status: Offline
Point: 186
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Actor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2023 kl. 10:05



















Overdrivelse fremmer forståelsen!!LOLMåske var det kun 5 cm.Wink Nu står det knivskarpt og flot. Indenfor lærredets rammerTongue














o
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2023 kl. 02:31
Oprindeligt skrevet af Actor Actor skrev:

Jeg har bemærket en funktion der hedder "auto iris" Nogen der ved hvad det er, eller er det lige så farligt som "keystone" :)
"Iris" er det samme som en "blænde" på et kamera, som kan åbne og lukke sig, og dermed justere hvor meget lys, der kan passere igennem optikken.
Ved en projektor kan det forbedre sortniveauet, men hvis "Auto Iris" ikke er ordentligt lavet, kan der være forsinkelse på, som giver sig til udtryk ved skiftende scener, hvor de fleste så vil vælge at slå det fra, da det kan virke ret generende.
Det kan også larme en del ved nogle modeller, når iris bevæger sig, da det er forbundet til en motor, så prøv at lege med indstillingerne og vælg det du foretrækker...


Redigeret af Supergris - 03-November-2023 kl. 16:06
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
Actor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2016
Sted: dk
Status: Offline
Point: 186
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Actor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2023 kl. 21:19
Har prøvet det. Det eneste jeg kunne se var at billedet blev en bitte anelse mørkere. Så det er noget jeg ikke bruger fremover. Ellers meget fornøjet over hele set-uppet. Glimrenede billede. Total lydløs!! Jeg er på ingen måde projektor-expert, så jeg er nem at tilfredsstille! Mit surround består af  mine fonthøjtalere og to baghøjtalere til 400 kr stk!! Men jeg er mere kritisk med HI-Fi!WinkSmile

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu