recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mærkeligt mail problem - to får samme mail
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mærkeligt mail problem - to får samme mail

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mærkeligt mail problem - to får samme mail
    Sendt: 05-Februar-2023 kl. 17:09
Mine forældre har hver deres iPad og iPhone. Desuden en PC som nærmest kun bruges af min far. De har hver deres email.

Når jeg sender en mail til min mor, får min far den også. Det sker også når andre sender mails til min mor. Dog kun på iPad. 

Hvad sker der med det?


Redigeret af kaizer - 05-Februar-2023 kl. 17:13
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2023 kl. 17:45
Din mors mail er formentlig sat op til at forwarde eller kopiere beskeder til din far
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2023 kl. 18:03
Oprindeligt skrevet af longjohn2 longjohn2 skrev:

Din mors mail er formentlig sat op til at forwarde eller kopiere beskeder til din far

Men er det ikke noget man skal indstille for at den gør det? Det sker vel ikke bare automatisk. Og hvorfor kun til hans iPad og ikke til samme mailkonto på hans iPhone?

Hun har lige fået ny iPad, og kort tid efter kunne hun ikke sende mails. Hun fik besked på at der ikke var kontakt til outlook serveren eller lign. Det endte med vi slettede hendes mail og konfigurerede den igen. Det tog en halv time før den havde hentet hendes mails, men til gengæld kunne hun sende mails igen. 


Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2023 kl. 19:37
Du er nødt til at fortælle lidt mere, hvor ligger deres mail, hvilken mail app bruges der?
Mig bekendt findes der ikke en funktion i Outlook appen til iOS, som kan videresende automatisk, det skal gøres i webklienten.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2023 kl. 19:58
Mon ikke din far også bruger din mor’s mail 
Altså har kontoen på sine enheder 
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2023 kl. 16:35
Jeg havde glemt denne tråd.

Problemet er der stadig. Ofte når min mor får en mail, modtager min far den også. Dog ikke alle mails. Og det går aldrig den anden vej. 

De har begge iPads og iPhones. De har begge Outlook. De har hver deres e-mail konto, som de altid har haft.

Så vidt jeg husker fra sidst jeg fik en ny iPad, sættes mailen op ved at trykke på mail ikonet. Derefter får man en liste frem over udbydere. Så vælges den mail man bruger, man logger ind og så skulle det gerne køre.

Det er sådan de har gjort på deres iPad’s. Og sådan jeg gjorde da jeg satte mail op på min iPad.

Når min far så sletter en af de modtagne mails der er til min mor, ryger de i slettet mappen på min mors konto.

Et andet problem er, at efter vi satte mailen op på hendes nye iPad, er alle hendes mapper tomme. Hun har 20-30 mapper i sin mail hun selv har lavet, og der skulle være noget i stort set alle. Mapperne er der stadig, men der er ingen indhold. Går man ind i mapperne og “trækker ned” kommer der intet indhold frem. Den skriver bare “ingen post” og “lige opdateret” i bunden.

Tilgår hun sin mail på PC, er alle mails i alle mapperne.




Redigeret af kaizer - 17-Marts-2023 kl. 16:52
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2023 kl. 18:24
Har de også hvert sit Apple-id? Hvis ikke, er det måske fejlen. 
Venlig hilsen
KB
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2023 kl. 18:35
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Har de også hvert sit Apple-id? Hvis ikke, er det måske fejlen. 

Ja, hvert sit apple id.

Alt er delt helt op.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2023 kl. 18:46
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Alt er delt helt op.

Åbenbart ikke Wink

Hvor har de mailkonti?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2023 kl. 18:59
Microsoft, Outlook.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2023 kl. 08:45
Tjek i Indstillinger > Mail > Konti om ikke din mors mail har sneget sig ind på din fars iPad.

Det er også der, du kan sætte, hvor langt tilbage, mails gemmes på telefonen. Hvis den står til to uger, og din mor har ældre mails i de mapper, du omtaler, vil de ikke blive vist.

Bruger de Outlook på iPad, så tjek der, om der ikke er mere end én konto oprettet.
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2023 kl. 09:17
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Tjek i Indstillinger > Mail > Konti om ikke din mors mail har sneget sig ind på din fars iPad.

Det er også der, du kan sætte, hvor langt tilbage, mails gemmes på telefonen. Hvis den står til to uger, og din mor har ældre mails i de mapper, du omtaler, vil de ikke blive vist.

Bruger de Outlook på iPad, så tjek der, om der ikke er mere end én konto oprettet.

Det kigger jeg på næste gang jeg er på besøg.

Er der forskel på om man bruger Outlook applikationen, eller om man har konfigureret mail som jeg beskrev tidligere? 

De tilgår deres mail via mail ikonet i bunden af skærmen.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu