|
Plex streamer kun 320P Apple tv 4K |
Besvar |
Forfatter | |
rafgut
Bruger Oprettet: 01-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 132 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 25-Februar-2023 kl. 18:48 |
Kære Recordere
Jeg har fået oprettet en Plex-server på min windows-pc og vil gerne streame rippede dvd'er og blu-rays til mit Apple TV 4K. Plex gider dog max at streame i 320P. Plex´s årsag er "ikke nok båndbredde". Men alle andre apps kører fint på min 300/300 Mbps forbindelse. Plex-app'en påstår der kun er 720kbps tilgængelig. Jeg har forsøgt at sætte alle streaming indstillinger til "max", for Home og internet stream i både Plex-server på PC og Plex-app på apple TV, men lige lidt hjælper det, den vil ikke væk fra 320P... Jeg vil gerne bare kunne streame i original-kvalitet fra min PC til mit Apple TV, og kun lokalt. Jeg har ikke behov for at kunne tilgå filmene når jeg ikke er hjemme. Lidt googling har foreslået det kan være jeg skal rode med router-indstillinger. Men håber der er en lidt nemmere løsning.
Nogen der har gode råd eller idéer til at oppe streaming kvaliteten i Plex? Mvh |
|
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4027 |
Funktioner
Tak(0)
|
Altså når Plex selv siger at båndbredden ikke er stor nok, så er der en flaskehals fra din computer til Apple tv. Så jeg ville tjekke om hvad hvordan forbindelsen er fra din computer, kører den wifi eller med kabel? Og hvis du får et godt resultat, ville jeg tjekke appen om du kører original. For hvis din maskine ikke er kraftigt nok til at transcode med undertekster, da dette kræver en del.
|
|
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
|
rafgut
Funktioner
Tak(0)
|
Computer og apple-tv kører på wifi.
Speedtest siger 300/300 på computeren. Jeg har forsøgt at sætte Plex-app til at køre "original", men den går altid tilbage til 320P. Det er en Huawei bærbar med Intel(R) Core(TM) i5-8265U CPU @ 1.60GHz 1.80 GHz og 8GB ram. |
|
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4027 |
Funktioner
Tak(0)
|
Okay. Så ville jeg sætte din computer til kabel. For nu kender jeg ikke dit wifi. Men det der skal en helvedes god wifi til at kunne sende stream afsted og modtager stream på sammen wifi enhed.
|
|
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
|
rafgut
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har en helt almindelig d-link et eller andet router. Men jeg fandt denne guide: https://www.howtogeek.com/303282/how-to-use-plex-media-server-without-internet-access/ og tilladte alle IP-adresser på lokalt netværk og nu kører det i original kvalitet, selv over et gennemsnitligt wifi :)
Men stadig tak for forslag! Mvh |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |