recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bluesound erfaringer.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bluesound erfaringer.

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bluesound erfaringer.
    Sendt: 03-Marts-2023 kl. 06:59
Hej.

Jeg er på udkig efter en forstærker der bl.a. understøtter AirPlay 2 og Spotify.

Umiddelbart er der Sonos amp og Bluesound powernode, hvis man ønsker noget diskret der ikke fylder i stuen.

Det lader til at Bluesound er lidt bedre hvad angår lydkvalitet. 

Sonos har et ganske godt ry med hensyn til brugervenlighed. Tjekker man lidt rundt på nettet får bluesound ikke meget ros for stabilitet og brugervenlighed.

På trustpilot fraråder de fleste Bluesound.


Det skal siges at Sonos heller ikke får flotte ord på Trustpilot.

Jeg sætter brugervenlighed over lydkvalitet, da hele familen skal bruge systemet. Spørgsmålet er bare om Sonos amp har nok hi-fi kvalitet til jeg kan leve med den.

Det bliver selvfølgelig ikke købt noget, før jeg har lyttet på begge muligheder.

Hvad er jeres erfaring?


Redigeret af Mufti - 03-Marts-2023 kl. 07:23
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2023 kl. 15:59
Datteren har Sonos Amp og og 2 stk. Sonos One og hun har også købt de flade højtalere som IKEA sælger. Hun er så nået dertil at IKEA højtalerne er placeret i stuen, og Amp og Dali Oberon højtalerne er endt i soveværelset. One er placeret i køkken og på badeværelse.
Det fungerer for hende. Det tog hende ikke mange minutter at installere app og hun har efterfølgende selv fået systemet til at spille både sammen og hver for sig i hele huset.

Jeg har selv Bluesound N130 i stuen og Bluesound pulse mini i køkken og soveværelse. Og har ingen planer om at flytte over til Sonos. Jeg oplever ikke problemer med brugervenlighed, men der kommer en stor opdatering i april, så hvem ved om det så giver udfordringer - Jeg tror det ikke.
Til top
Ham den anden Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-November-2022
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham den anden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2023 kl. 20:25
Vær obs på at Bluesound snart frigiver BluOS 4.0 som har fået en ordentlig overhaling på brugergrænsefladen. Jeg har en NAD C368 med Bluesound modul installeret i stuen, deres pulse soundbar+ ved tv’et og en pulse 2 mini i kontoret. Det spiller uden problemer. Har dog oplevet et par bump ifm opsætningen og den proces. Men når det først er installeret kører det. 
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2023 kl. 05:47
Tak for input.

Blev bare lidt bekymret da jeg læste på trustpilot. Her får både bluesound og Sonos en på hatten.
Til top
Ham den anden Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-November-2022
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham den anden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2023 kl. 07:35
Men hvad går kritikken på? Dårlig software, produkter, kundeservice ?

Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2023 kl. 07:51
Kritikken går mest på at systemet er svært at betjene. Flere nævner at deres enheder forsvinder i appen og systemet er ustabilt.
Til top
Ham den anden Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-November-2022
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham den anden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2023 kl. 09:47
OK. Tror at den nye version retter op på det med svær betjening. Det er ikke det mest intuitive system men jeg synes man finder vej i det efter lidt tid. Ser meget frem til 4.0 opdateringen. 

Der er lidt info her:



Redigeret af Ham den anden - 04-Marts-2023 kl. 09:48
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2023 kl. 10:37
Det der bekymrer mig mest er at så mange oplever Bluesound ustabilt.


Til top
Ham den anden Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-November-2022
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham den anden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2023 kl. 10:41
Har oplevet at min højtaler i kontoret mister forbindelsen kortvarigt men det skyldes dårlig wifi dækning i mit hus. Den kobler som regel selv på igen inden musikken stopper. Ellers oplever jeg ikke problemer.
De er også god til at komme med opdateringer ikke kun til OS men selve højtalerne. 
Til top
axelrodi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 28-September-2009
Status: Offline
Point: 100
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér axelrodi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2023 kl. 18:05
Jeg har haft min Bluesound i et halvt års tid, ingen problemer.
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2023 kl. 19:34
Jeg har både Sonos og Bluesound enheder i hjemmet.

Min oplevelse at når det kommer til ren brugervenlighed vinder Sonos klart, søgning på tvære af tjenster osv.

Bluesound har så nogle klare fordele på lydkvaliteten på deres Node vs Port, Noden spiller op til 192/24 hvis man har de behov, hvor Port topper ved 48/24.

Jeg har en masse Sonos enheder i hjemmet, og jeg oplever sjældent problemer med forbindelser til enheder, hvor imod min Node er lidt mere fintfølende med signal.
Det tilskriver jeg at Sonos enhederne kører på deres eget Sonos Mesh, hvor hver enheder fungere som en form for forstærker/repeater.
Hvor min Node "kun" bruger mit almindelige WIFI.

Har på flere forums fået at vide at jeg bare skal kable den, men når de sælger dem som trådløse streaming enheder så burde de også virke sådan, og jeg har et ret udbygger trådløst netværk (Linksys Velop AX4200 på en 1000/1000 fiber forbindelse)

Jeg oplever på min Node et lag når der skiftes imellem tjenester, da man ikke kan søge på tværs af tjenester endnu, så er det som om at alt skal hentes på ny i Qobuz og Tidal, hvorimod Sonos springer rundet i menuerne uden noget lag.

Jeg er tæt på at skifte min Node ud med endnu en Port, og så leve med at jeg ikke kan få rigtig high res afspillet, og må nøjes med de 48/24 som Qobuz som de eneste indtil videre leverer som maximum til Sonos.

Men jeg afventer lige den kommende version 4.00, som Bluesound har lovet er lige om hjørnet.


Redigeret af Jever - 04-Marts-2023 kl. 19:58
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2023 kl. 07:22
Tak for input.

Nu ved jeg hvad jeg kan forvente. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu