recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bluesound erfaringer.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bluesound erfaringer.

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
archfrog Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Marts-2022
Sted: Hjørring
Status: Offline
Point: 57
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér archfrog Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2023 kl. 09:33
Jeg købte en BlueSound PowerNode for et par år siden, men måtte sende den tilbage.

Deres app var simpelthen utilregnelig.  Numre dukkede ikke op, andre forsvandt, og man kunne ikke bruge systemet til meget andet end at konkludere, at selv efter at de havde været på markedet i årevis havde de ikke fattet den gamle ting med at god hardware uden god software ofte er værdiløs (noget som mange bakser med at forstå, herunder f. eks. AMD og Asus).

At man seriøst kunne sende så ufærdig og ustabilt et produkt på markedet var faktisk chokerende.

Men dermed ikke sagt, at de ikke har rettet op på problemerne nu.  Jeg har bare ikke lyst til at prøve igen, men ellers får deres systemer stor ros af hvad jeg har læst.

Mit råd er:
Køb hjem med den vinkel, at du måske bliver nødt til, at sende tilbage igen.  Med lidt held virker tingene nu, men husk at købe på internettet og undlade at hente i butikken så du har 14+ dages returret.
Til top
Ham den anden Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-November-2022
Status: Offline
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham den anden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2023 kl. 17:13
Der er så sket meget på "et par år". Oplever ikke at der er noget der forsvinder. Har koblet BluOS appen op imod min Qobuz konto og min NAS hvor jeg har mine rippede CD'er liggende og der er ingen problemer der. 
Til top
stjernholm Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stjernholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2023 kl. 23:36
Jeg må bestemt også stille mig under fanen af bluesound tilhængere.   Synes især at Node N130 er en skøn lille maskine, der jo snildt kan kombineres med lige præcis det lyd du ønsker, om det er særlige forstærkere eller DAC`s.   Betjening og stabilitet har jeg kun oplevet som værende i top, også på den gamle 2i.    Alt kører på LAN og ikke WIFI skal jeg lige tilføje. 

Recordere har testet den her:  
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2023 kl. 05:48
Endnu en gang tak.

Jeg må prøve lidt hands on.
Til top
Darwin Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-Marts-2023
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Darwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2023 kl. 10:29
Jeg har sværget aldrig at købe Bluesound igen. Så mange problemer med at den hopper af netværket. Meen, kan du kable den, så er det sgu fin. Det kan jeg ikke pt efter at konen syntes vi skulle flytte lidt rundt, så jeg bøvler stadig med skidtet. Brugerfladen er efterhånden blevet ganske fin, ingen dealbreaker der.
Wifi: No go. for mit vedkommende
kan den Kables : tja, så kunne N130 godt friste selvom jeg har lovet mig selv ikke at kigge i den retning
Til top
Gofiland Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2017
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gofiland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2023 kl. 20:38
Jeg har haft Sonos og Bluesound i mange år.

Min erfaring er, at Sonos er det mest følsomme system, men virker dog stadig godt.

Bluesound node 2i som jeg har, den har været super stabil og deres app er rigtig god. Dog bruger jeg primært Roon.

Skulle jeg starte på et nyt multiroom system i dag, så blev det helt klart Bluesound og ikke Sonos...
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2023 kl. 22:39
@Gofiland

Kører du kablet eller wi-fi?
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2023 kl. 18:59
Kunne Harman Kardon Citation AMP være en mulighed?
Mvh Jesper
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2023 kl. 06:13
Jo. Den ser interesant ud.

Den kommer med i overvejelserne.

Foreløbig afventer jeg lige. Har lånt en forstærker, hvor jeg har tilslutte en apple airport.


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu