recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple apps
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MitID på ny telefon (kørekort, el-biler og vaner).
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

MitID på ny telefon (kørekort, el-biler og vaner).

 Besvar Besvar Side  <1234 12>
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2023 kl. 15:39
Ah ok, så det med krypteringen havde ikke noget at gøre med overførslen direkte fra telefon til telefon?

Så den måde vi gjorde det på var sådan set rigtigt nok. Fejlen var bare mest at vi forventede at MitID ville virker umiddelbart, på den nye telefon. Men eksempelvis Sydbank netbank app, burde vel virke umiddelbart(?) - bortset fra at Sydbank vist har haft problemer med det her i weekenden, hvilken kan være hvorfor det ikke virker på hverken den nye eller den gamle telefon. Sjovt nok virker det på min telefon. Men måske Sydbank ikke er helt færdig med at arbejde med det. Men det er (vel?) off topic.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2023 kl. 16:35
Ok - tak for hjælpen. Det virker nu.  Smile
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2023 kl. 18:01
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

MitID skal aktiveres på den nye telefon. Det er nemmest, hvis den gamle tlf. ikke er nulstillet endnu.



Tak for link. Nu virker mit også! :-)
Til top
johnny57 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 952
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér johnny57 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2023 kl. 18:47
Nok derfor at MitID anbefaler at man har det på 2 enheder, F.eks en IPad også, så vil man kunne aktivere på den anden enhed.

Med venlig Hilsen

Johnny
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2023 kl. 20:15
Ja måske. Fordi man kan jo ikke logge ind på mitid.dk uden MitId........ Hvilket måske er både smart og mindre smart (men hvordan skulle man ellers logge sikkert ind, uden f.eks. NemID, når det helt udgår). Men hvis bare man ved det, kan man jo forholde sig til det.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2023 kl. 10:03
Husk kørekort skal også oprettes igen på ny telefon
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2023 kl. 10:19
Kørekort? På telefonen? Det har jeg aldrig hørt om før. Er man begyndt at lave elektroniske kørekort?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2023 kl. 10:41
I snart 2,5 år.

Redigeret af lunddal - 14-Marts-2023 kl. 10:41
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2023 kl. 10:41
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Kørekort? På telefonen? Det har jeg aldrig hørt om før. Er man begyndt at lave elektroniske kørekort?

LOL LOL LOL

Velkommen til 2020... Wink
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2023 kl. 10:54
Ja, nu er det altså 2023... Wink  LOL  Men det er faktisk første gang jeg hører om "kørekort på telefonen". Men jeg har jo også et almindeligt kørekort, så hvordan skulle jeg vide det. Det er klart at dem der har taget kørekort de sidste par år nok ved det.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2023 kl. 11:03
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Kørekort? På telefonen? Det har jeg aldrig hørt om før. Er man begyndt at lave elektroniske kørekort?


Du har mange overraskelser i vente......

Netbank
Mobilepay
MinSundhed
Sundhedskortet

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2023 kl. 11:13
Sikkert - men det er jo ikke noget man hører om. Men  LOL  LOL  - meget morsomt. Jeg kender udmærket Netbank, Mobilepay, sundhedsapp på mobilen (skridttæller osv.), men jeg har en svag anelse om at det ikke er det du tænker på her. Det et nok nærmere den hjemmeside man er på når man besvarer de ugentlige corona spørgsmål. Sundhedskortet?

Men nu er jeg heller ikke særligt app-fikseret hvad angår min mobil telefon. Jeg har ikke brug for en masse apps på mobilen. Sidder alligevel foran computeren en stor del af dagen og bruger (næsten) kun mobilen til tale, sms, lidt facebook/messenger, kamera og lidt andre småting, men jeg bruger generelt ikke mobil vildt meget.  Smile 
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu