recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - app der starter android tv ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

app der starter android tv ?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: app der starter android tv ?
    Sendt: 14-Marts-2023 kl. 10:23
Jamen der er det Netflix, Viaplay, sportify og den slags.
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2023 kl. 08:58
ok hvad er det for en abbonements streaming app der kan det ? 
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2023 kl. 08:49
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

ok - ja planen er at tv’et skal tænde hver dag kl 13:50 og slukke 14:20 i det tidsrum skal der køres en time timer så børnene kan se hvornår at man må være indenfor :)

Ved godt det lyder latterligt - men der er en del medarbejdere der bliver bombarderet med spørgsmål om hvornår man må gå ind og hvis der fandtes en sådan automatik ville det da være skæppeskønt. Har aldrig rodet med Google Home - men netværket kører via Google wifi - så tænker at det måske er noget der skal rodes med. 

Kan den også indstilles til at sætte en bestemt app igen eller en app f.eks på et Apple tv ?

Ellers går det jo nok at man hver dag selv skal åbne for appen. Men kunne da være kæmpe luksus med automatik :)
jeg ved men kan med det abonnements streamings apps. men et er jo så med henblik på streaming.
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2023 kl. 08:07
ok - ja planen er at tv’et skal tænde hver dag kl 13:50 og slukke 14:20 i det tidsrum skal der køres en time timer så børnene kan se hvornår at man må være indenfor :)

Ved godt det lyder latterligt - men der er en del medarbejdere der bliver bombarderet med spørgsmål om hvornår man må gå ind og hvis der fandtes en sådan automatik ville det da være skæppeskønt. Har aldrig rodet med Google Home - men netværket kører via Google wifi - så tænker at det måske er noget der skal rodes med. 

Kan den også indstilles til at sætte en bestemt app igen eller en app f.eks på et Apple tv ?

Ellers går det jo nok at man hver dag selv skal åbne for appen. Men kunne da være kæmpe luksus med automatik :)
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2023 kl. 07:59
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

[hvilken som helt Android tv kan indgå i et Google Home. Så længe man har Google Home på sin mobil. Og kræver intet andet da Google Home er ren cloud


Okay, tak, det var det der manglede format jeg kunne få det til at hænge sammen.

Altså skal forzajuves børnehave/fritidstilbud bare have en mobiltelefon med Google Home, eller kan det ske automatisk, uden at mobiltelefonen er der, når først det er programmeret?


Klaus
nu syntes jeg ikke at han skrev noget om sit arbejde denne gang. Men bare fjernsynets er i det pågældende home. Behøves der ikke mere
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2023 kl. 05:59
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

[hvilken som helt Android tv kan indgå i et Google Home. Så længe man har Google Home på sin mobil. Og kræver intet andet da Google Home er ren cloud

Okay, tak, det var det der manglede format jeg kunne få det til at hænge sammen.

Altså skal forzajuves børnehave/fritidstilbud bare have en mobiltelefon med Google Home, eller kan det ske automatisk, uden at mobiltelefonen er der, når først det er programmeret?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2023 kl. 00:05
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

[ja det kan den. Så længe det er et Android tv. Så kan man godt lave en rutine, der tænder enkelte enheder. Jeg har sågar en rutine der tænder min kaffemaskine, når jeg slå mit vækkeur fra


Så det er en tjeneste der kører på dit tv der tænder din kaffemaskine?

Altså et hvilket som helst tv med Android kan køre google Home, eller kræver det en seperat boks, eller en mobiltelefon at kunne få fjernsynet med Android styresystem til at tænde?



Klaus
hvilken som helst Android tv kan indgå i et Google Home. Så længe man har Google Home på sin mobil. Og kræver intet andet da Google Home er ren cloud

Redigeret af T-Duck - 14-Marts-2023 kl. 05:58
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2023 kl. 00:03
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

[ja det kan den. Så længe det er et Android tv. Så kan man godt lave en rutine, der tænder enkelte enheder. Jeg har sågar en rutine der tænder min kaffemaskine, når jeg slå mit vækkeur fra


Så det er en tjeneste der kører på dit tv der tænder din kaffemaskine?

Altså et hvilket som helst tv med Android kan køre google Home, eller kræver det en seperat boks, eller en mobiltelefon at kunne få fjernsynet med Android styresystem til at tænde?



Klaus
nej det er Google Home på telefonen, der når jeg slå min alarm fra når den ringer. Så tænder den strømmen for kaffemaskinen
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2023 kl. 23:03
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

[ja det kan den. Så længe det er et Android tv. Så kan man godt lave en rutine, der tænder enkelte enheder. Jeg har sågar en rutine der tænder min kaffemaskine, når jeg slå mit vækkeur fra

Så det er en tjeneste der kører på dit tv der tænder din kaffemaskine?

Altså et hvilket som helst tv med Android kan køre google Home, eller kræver det en seperat boks, eller en mobiltelefon at kunne få fjernsynet med Android styresystem til at tænde?



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2023 kl. 22:34
Nemmere kan det ikke gøres med en Android tv
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2023 kl. 22:33
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

er det nemt med Google Home ?

Jeg har lige tjekket Sony tv og den har en timer indbygget …

Jeg er dog også på jagt efter en indbygget “time timer” i tv’et eller Google PLAY som kan starte hver dag 13:50 og hver dag slutte kl 14:20 - så det bliver nok for krævende.  
ja det er nemt.









Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2023 kl. 22:26
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Altså alle de grumspring når Google Home kan det op efterlyser


Kan google Home køre på de enkelte tv?
Hvordan ville du sætte det op?


Klaus
ja det kan den. Så længe det er et Android tv. Så kan man godt lave en rutine, der tænder enkelte enheder. Jeg har sågar en rutine der tænder min kaffemaskine, når jeg slå mit vækkeur fra
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu