recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Farvepatron tom, vil ikke printe sort/hvid
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Farvepatron tom, vil ikke printe sort/hvid

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Farvepatron tom, vil ikke printe sort/hvid
    Sendt: 16-Marts-2023 kl. 08:56
Jeg har en Lexmark CS410dn laserprinter. Magenta patronen er gået tom (det undrer mig, da jeg stort set aldrig printer i farver). Nu vil den ikke printe sort/hvid p.g.a. den tomme farvepatron. Jeg troede kun dette skete for blækprintere.
Er der en måde jeg kan omgå dette og printe i sort/hvid.
De to andre farvepatroner bliver jo også tomme på et tidspunkt, og de er ret dyre.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Kristian3th Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Oktober-2010
Sted: Vsj
Status: Offline
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kristian3th Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2023 kl. 10:35
Nogle gange kan blækprintere bruge farver til at printe sort/hvid. Hvis du sætter din printindstilling til specifikt at printe i sort/hvid, kan det måske lykkes?
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2023 kl. 10:53
Hej Flemming!
Måske kan du bruge følgende beretning til noget:
Jeg har en farvelaserprinter fra HP og oplevede på et tidspunkt farvefejl (pletter) på printene.
Jeg kontaktede HP's kundeservice, der oplyste, at status og al aktivitet blev registreret i printerens hukommelse. Man fortalte, at en patron skulle levere fejlfrie print, indtil der var 20% tilbage. Ellers ville den blive ombyttet uden beregning. Der var tilsyneladende ikke problemer med forældelse. 
Jeg lavede derfor et print af status og aktivitetsdata og scannede nogle farveprint, hvor man kunne se printfejlene fra to af patronerne. Det hele sendte jeg via e-mail til HP's kundeservice sammen med diverse numre på printer og patroner. Der var selvfølgelig tale om originalt HP udstyr.
Et par dage efter modtog jeg to nye farvepatroner fra HP uden beregning.

Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2023 kl. 11:07
Og når du printer angiver du at der skal printes i sort/hvid på printeredriveren.

Det er ikke nok at printet kun er sort hvidt
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2023 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Og når du printer angiver du at der skal printes i sort/hvid på printeredriveren.

Det er ikke nok at printet kun er sort hvidt


Printeren er naturligvis sat til at printe sort/hvid. Dog forstår jeg ikke at den kan bruge farve på et sort/hvidt print, selv hvis den ikke var indstillet til kun at printe sort/hvid.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2023 kl. 11:28
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Hej Flemming!
Måske kan du bruge følgende beretning til noget:
Jeg har en farvelaserprinter fra HP og oplevede på et tidspunkt farvefejl (pletter) på printene.
Jeg kontaktede HP's kundeservice, der oplyste, at status og al aktivitet blev registreret i printerens hukommelse. Man fortalte, at en patron skulle levere fejlfrie print, indtil der var 20% tilbage. Ellers ville den blive ombyttet uden beregning. Der var tilsyneladende ikke problemer med forældelse. 
Jeg lavede derfor et print af status og aktivitetsdata og scannede nogle farveprint, hvor man kunne se printfejlene fra to af patronerne. Det hele sendte jeg via e-mail til HP's kundeservice sammen med diverse numre på printer og patroner. Der var selvfølgelig tale om originalt HP udstyr.
Et par dage efter modtog jeg to nye farvepatroner fra HP uden beregning.


Mange tak for forslag. Jeg kan nok desværre ikke bruge det til noget, da printeren slet ikke vil printe uden en ny farvepatron. Derfor håbede jeg der var et trick, så man kunne omgå dette og stadig printe sort/hvid.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2023 kl. 15:29
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Jeg har en Lexmark CS410dn laserprinter. Magenta patronen er gået tom (det undrer mig, da jeg stort set aldrig printer i farver). Nu vil den ikke printe sort/hvid p.g.a. den tomme farvepatron. Jeg troede kun dette skete for blækprintere.
Er der en måde jeg kan omgå dette og printe i sort/hvid.
De to andre farvepatroner bliver jo også tomme på et tidspunkt, og de er ret dyre.

Flemming
Ved ikke om dette link kan hjælpe:

Mvh. JørgenT
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu