recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilke brugte højtalere til køkken?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilke brugte højtalere til køkken?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilke brugte højtalere til køkken?
    Sendt: 20-Marts-2023 kl. 13:16
Takker

men jeg ville netop gerne undgå disse - da beslutningsvejen dertil er lidt længere.
Det er lettere at afprøve sit setup med to højtalere der kan placeres forskelligt.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2023 kl. 14:35
Brugt indbygning er ikke svært når du er på recordere.dk


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2023 kl. 13:08
Hej

Jeg mangler noget mere lyd i køkkenet, gerne mere perspektiv og dynamik.
Men der skal samtidig være god lyd ved lav volumen.

Nogen der har forslag til det?

Jeg har i dag en Denon home højtalter i køkkenet. Den er ikke dårligere end tilsvarende Sonos.
Den er fin lyd, også ved lavt niveau, med god "fylde" i lyden - tale er tydelig.
Jeg har også en Denon receiver i stuen - og ham der byggede huset har trukket kabler fra stue til køkken (i loftet)

Jeg overvejer:
1. Ekstra Denon Home 150 enhed. Kan godt lide de har også har Spotify Connect og blutooth.

2. Et par tilsvarende Sonos i stedet for - kan lettere tale sammen med et smart home via Homey Pro.

3. To brugte højtalere, der er god ved lav volumen.

Jeg har et par B&W s685 i værkstedet. De har en fin lyd - men der skal skrues op og holdes afstand til dem. Så de virker ikke.

Har også overvejet noget indbygget, men det er nok svært at finde brugt - og få fruen til at synes det er smart at bore huller i loftet.
Det er nok også mest mig, der synes lyden skal opgraderes...
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu