recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken Android Boks til Sommerhuset?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken Android Boks til Sommerhuset?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2023 kl. 07:09
Hej.

Jeg har længe vidst, at Chromecast med Google TV's USB-C ethernet forbindelse internt, kun have en USB 2.0 hastighed på godt 300 Mbit/sek.

Citat: '
Ethernet via UtechSmart USB C Hub with Gigabit Ethernet
VPN On: Download = 76 Mbps & Upload = 59 Mbps
VPN Off: Download = 326 Mbps & Upload = 125 Mbps

WiFi
VPN On: Download = 71 Mbps & Upload = 43 Mbps
VPN Off: Download = 333 Mbps & Upload = 123 Mbps'


Men det der er nyt for mig er, at WiFi forbindelsen er lige så god.

Er der nogle der kan betræfte, at Chromecast med Google TV HD også har så godt et WiFi kredsløb,
at man normalt ikke behøver en trådet ethernet forbindelse?

Hilsen Carsten.  



Redigeret af csell - 24-Marts-2023 kl. 07:11
Til top
Queen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2009
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 91
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Queen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2023 kl. 09:17
Jeg bruger kun mobilt bredbånd - jeg har også prøvet Hotspot fra min telefon - har aldrig haft problemer.
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2023 kl. 17:15
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Er der nogle der kan betræfte, at Chromecast med Google TV HD også har så godt et WiFi kredsløb,
at man normalt ikke behøver en trådet ethernet forbindelse?

Hilsen Carsten.  

Hej Carsten,
jeg har brugt Chromecast med Google TV i 4K udgaven udelukkende tilsluttet med WIFI siden den kom frem i Tyskland og har aldrig følt behov for en trådet forbindelse.

Min CC er placeret ca 4 meter fra routeren med en gasbetonmur imellem.
Til top
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 658
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér OleA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2023 kl. 19:52
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af longjohn2 longjohn2 skrev:

Vil nok anbefale dig, at købe den et sted, hvor den let kan byttes, når du finder ud af at producenten faktisk har ret, når de siger output er 1080p.

Hej.

Nordicelectronics.dk

Pris 288 DKK
Billigste fragt 49 kr.

Citat: Opløsning
Op til 4K HDR, 60 FPS
Understøtter opløsninger på op til 4K og HDR (High Dynamic Range), så du får imponerende billedkvalitet.


Læs Mere...

Hilsen Carsten

 



Hvorfor ikke bare købe 4K modellen til 449,-?
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2023 kl. 21:39
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Det jeg søger er afspilning af AV1 / 4K@24fps / 10bit.
og Android ver 12.

4K udgaven har ikke  AV1 / 4K@24fps / 10bit.

Hilsen Carsten.
 


Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2023 kl. 11:30
Nå Carsten, har du fået købt en, og i så fald hvilken?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2023 kl. 17:41
Hej.

Vi tog i går, på en tidlig påsketur til Spanien.
Da jeg i dag gik forbi en lokal Media Markt, gik jeg ind og talte med dem, men jeg syntes ikke at jeg blev klogere.

Og Chromecast con Google TV (HD), var nede i 31,99€ i sidste uge på Amazon.es

Citat fra Jan 12 2023:
'A new Chromecast with Google TV is in the works, Jan 12 2023' 



Ellers har jeg fundet en 'Type C OTG Adapter 2 in 1 USB C to USB Female with 60W PD Charging Port Adapter For Google Pixel 4XL Google Chromecast Google TV'
til DKK 21,10 plus Shipping til Denmark DKK 18.07

Det vil jeg beskrive, som et 'Y' kabel som giver en ekstra USB port, beregnet lige netop til Chromecast med Google TV.

I linket har sælgeren byttet om på billederne. Det er den til DKK 21,10 der er den spændende.  



Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 30-Marts-2023 kl. 17:46
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2023 kl. 06:47
Hej.

Jeg har fundet en VLC Benchmark App, som Supports Android TV, ifølge:


VLC Benchmark:

Citat Mark Hutchison: 'This test runs 552 tests of the same video clip at different resolutions, framerates, bit depths, and file types.'


Jeg må vel hellere advare om at bruger kommentarerne siger, at App'en downloader mere end 4GB test data.

Jeg ved ikke om, der er en med en Chromecast med Google TV HD og et 4K TV, der har mulighed for at køre App'en?

Hilsen Carsten.

Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2023 kl. 13:28
Endnu en bunke gode grunde til at undgå android boksene fra de tvivlsomme producenter: https://www.youtube.com/watch?v=1vpepaQ-VQQ ;
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2023 kl. 15:13
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Endnu en bunke gode grunde til at undgå android boksene fra de tvivlsomme producenter: https://www.youtube.com/watch?v=1vpepaQ-VQQ ;

Hej.

Her er et par kommentarer.
Videoen er 11 dage gammel. Alligevel beskrives en T95 TV Box med en Allwinner H616 SoC, selvom den er udskiftet med en nyere H618 SoC med bl.a. AV1 decodning.
Hvad mon årsagen kan være til, at man beskriver mangler fra en gammel boks, i en helt ny Youtube video? 

For mere end 3 år siden så jeg 4K YouTube video ´Northern India 4K (UltraHD) 50/60fps', på min H96 Max Android Boks. 

( https://forum.recordere.dk/at-g-fra-en-tvpakke-til-streaming_topic160732_post1617854.html?KW=Youtube#1617854 )

Hvis personen ikke kan afspille 4K video. Vil jeg gætte på, at han gør et eller andet galt?
Jeg ved ikke, om det kan være bevidst?

Ellers syntes jeg at det er fint, der at findes bokse til forskellige formål og i forskellige pris lag.
Her et et link til en ny spændende Android TV boks, med en kraftig Amlogic S905Y4 SoC til $19.88 hos Walmart i USA:


Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 25-April-2023 kl. 15:32
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu