recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Subwoofer på et lavt budget
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Subwoofer på et lavt budget

 Besvar Besvar Side  123 9>
Forfatter
Besked
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1489
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Subwoofer på et lavt budget
    Sendt: 30-Marts-2023 kl. 09:23
Nu jeg kommet til et tidspiunkt hvor jeg gerne vil prøve en subwoofer igen (penge tilbage i skat)

Jeg har nogen aktive studio monitors som ikke har samme fyldighed som f.eks  denons,b&o's trådløse højttalere som hifi klubben sælger (som jeg tilfældigt lyttede på i går), de har nok mere bas,mellemtone fylde end en subwoofer tilføjer, men stadig mere fylde end nogen studio monitors har.

Ifølge målinger går mine højtaler ihverfald ned til 70hz og lidt under før den falder, selv ved 50hz er der ok niveau

Fra ca 80 hz og ned, meget gerne en subwoofer med high passfilter som spiller ved 80hz istedet for som nogen gør starter ved 150hz (line out) som f.eks en dali swa12, da jeg kun har en udgang på min ultra kompakte rørforstærker

Gerne lukket sub så der der undgås port shuffling

Wharfedale SW-150 er på tilbud hos hififreaks til 1399kr bassrefleks, kan kun justere fra 85hz og ned og jeg ved ikke om der er high pass filter på linie level output




Anden sub som er ca 50% dyrer er Wharfedale WH-D10 som koster 1999kr, har lukket kabinet og high pass filter men kan ikke læse ved hvilken hz det er, om det er 150 eller 80hz


Begge sub er ikke pt på lager

Anden mulighed kunne være en brugt Cambridge Audio Minx X200 til 1200kr,  
kan heller ikke læse mig til om  line out er fuldt niveau. high pass filter og hvilken hz eller 
om den kun kan bruges til en ekstra subwoofer


Hvad kan anbefales ?

Hvorfor har mange ikke hifi subwoofer til under 2000kr (på tilbud ksoter billigste dali sub ca 2800kr), tape connection og hifiklubben har ingen og dem fra yamaha som avconnection sælger har ingen justeringsmuligheder, så hvis man skal tilpasse delefrekvensen kan man kun gøre det hvis man har f.eks en surround receiver, der er kun input (ligner minijack), volumen og power on/off, Polk Audio Monitor PSW 10e skulle have port shuffling og har kun line in


Redigeret af gasolin - 30-Marts-2023 kl. 09:25
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6081
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2023 kl. 15:22
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2023 kl. 15:34
Jeg har for nylig købt Wharfedale 150'eren og er yderst tilfreds med det den leverer sammen med mine Wharfedale Diamond 250
Mvh. 
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1489
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2023 kl. 15:38
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Subwoofer, B&W, ASW 700 - dba.dk

Kantophænget ser ikke for godt ud, det har ikke samme farve når jeg googler det og ser ud som om den har mærker på kant ophænget



Redigeret af gasolin - 30-Marts-2023 kl. 15:40
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4423
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2023 kl. 23:19
Hvad med denne: JBL LSR 310 S – Thomann International

Alternativt, så denne liste kan have nogle interessante: Subwoofers – Thomann International
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1489
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2023 kl. 23:44
Skal slet ikke op i nærheden af at betale 4000kr

Vil gerne have noget som komplimentere mine fronter for at få mere fylde i den helt dybe bass og som kan følge med lydstyrken, på ingen måder noget dyrt eller stort, men alligevel ikke noget som bare står hvor det er plads og små brummer uden rigtig at kan noget


Redigeret af gasolin - 30-Marts-2023 kl. 23:50
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6081
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2023 kl. 07:54
Du vil have den fede lyd men betale den tynde pris Wink
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1489
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2023 kl. 09:18
Så vidst jeg ved er der ikke noget i vejen med wharfedale og man kan altid købe brugt

Skal ikke bruge alle de penge jeg for tilbage i skat, kun nogen af dem hvis jeg finde noget 


Redigeret af gasolin - 31-Marts-2023 kl. 09:21
Til top
Morten HL Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-December-2019
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten HL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2023 kl. 09:48
Der er f.eks. disse Yamaha subwoofere. De er ganske vist ported, men det er de fleste billige subwoofere mig bekendt. De kræver ikke så meget forstærker effekt som subwoofere med lukket kabinet gør.

Yamaha NS-SW100 eller NS-SW050. De er begge på lager hos AV-Connection.  

Yamaha NS-SW100 subwoofer

Yamaha NS-SW100 subwoofer



LG CX 65"
Denon X6700 H
Dali Rubicon 6 JE
Dali Rubicon Center
Dali Menuet
Dali Fazon Sat (6 stk.)
Dali Sub P10-DSS (2 stk.)
ATV4 2022
Shield TV 2019
X BOX X
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1489
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2023 kl. 10:15
Skal på ingen måde have dem fra yamaha da de helt sikkert spiller for højt op i frekvensområdet, der er INGEN justeringsmuligheder en volumen, for bedste integration når der ikke er line out med høj passfilter skal man have en f.eks surround receiver og det har jeg ikke og er heller ikke noget jeg vil købe

Med mindre man har meget små højttalere så skal en subwoofer helst spille kun under 80hz alt over belaster den, påvirker max lydtryk

Der virker den billige wharfedale som et bedre køb https://hifi-freaks.dk/products/wharfedale-sw-150
Til top
HessiDude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2022
Sted: Skovby, Galten
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HessiDude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2023 kl. 10:52
No offence, men det lyder som om du har besluttet dig og gerne vil have vi bekræfter dig i dit valg.

Jeg har desværre ikke erfaring med den du henviser til, men umiddelbart virker disse 2 specs lidt modsigende.

Frequency Response: 35Hz to 110Hz
Low Pass filter range: 35–85Hz (10Hz steps

Mærkeligt at man ikke kan sætte cut-off højere når den kan gå højere. Måske jeg misforstår noget.

Jeg har til gengæld erfaring med Dali Concept Sub, DLS Sub 3.10 og QLN Sub 12. Alle 3 fra den prisklasse du efterspørger, og med god kontrol uden at være "brumme-maskiner". De går dog ikke vildt langt ned i frekvens, og det tror jeg ikke du vil kunne finde i den prisklasse uden at det netop bliver "brumme-maskiner". Jeg har også hørt nogle af B&W's subwoofere, men de plejer at være lidt dyrere, især hvis de skal være gode.

Her er en DLS Sub 3.10 på dba.dk. Den bør du kunne få til 1.000 - 1.500 kr. Den har den fornødne kontrol og kan tilføje noget til bunden af en hver højttaler. Men den går heller ikke specielt langt ned i frekvens... mener 32Hz (ved -3db) er det laveste inden den begynder af rulle stejlt af.


Redigeret af HessiDude - 31-Marts-2023 kl. 11:01
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2023 kl. 10:58
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu