recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste 4K aka UHD udgivelser?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste 4K aka UHD udgivelser?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ReZel Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-April-2019
Sted: space
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ReZel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bedste 4K aka UHD udgivelser?
    Sendt: 01-Maj-2023 kl. 13:34
Ikke sikker på jeg fik lavet det her indlæg i den rigtige kategori så flyt gerne hvis det ikke er

Har besluttet mig for at købe en UHD afspiller men ville gerne købe et par UHD film også for at få noget ud af den nye afspiller og mit 4K LG OLED TV

Problemet er jeg har ingen ide om hvad for nogle udgivelser der er gode og hvad for nogle der er dårlige jeg har siddet og kigget på dem her på Laserdisken

Midway (Roland Emmerich) (4K UHD)
Hacksaw Ridge (4K UHD)
Gladiator (2-disc) (4K UHD)
Saving Private Ryan (4K UHD & Blu-ray)
Darkest Hour (Gary Oldman) (4K UHD)
Matrix Trilogy, The (4K UHD)
Black Hawk Down (4K UHD)
300 (4K UHD)

Sad og kiggede på nogle andre som de to gamle Tomb Raider film og de to GI Joe film men Tomb Raider skulle ikke være særlige gode

Når jeg taler om bedste udgivelser så snakker jeg ikke nødvendigvis om gode film jeg ved godt der er flere på den liste der ikke er de bedste film lavet det er ikke det jeg spørg om eller går efter

Det er hvad film der ser bedst ud og sad og så nogle reviews på youtube og udgivelser svinger rigtig meget fra film der ikke ser en pind bedre ud fra 1080P BD til udgivelser der ser bedre ud end nogensinde før

Der er også Lord of the rings serien på UHD men der syndes jeg boxsets er alt for dyrt samme med Transformers serien og med Resident Evil boxset

Hvis der er nogle der kan eller vil hjælpe med det sætter jeg pris på det tak
PS jeg ikke interesseret i nogle nyere film det er primært ælder film jeg går efter så fra 2016 og før


Redigeret af ReZel - 01-Maj-2023 kl. 20:44
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2023 kl. 14:04
Du kan få lidt inspiration i Flatpanels 4K-database, hvor du både kan søge på årti, genre og IMDB-score - samt om det er redigeret i 4K eller blot opskaleret.

Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2023 kl. 14:17
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2023 kl. 17:45
Der er efterhånden ved at være mange ægte 4K UHD udgivelser som b.la. kan bruges til show off.

Men selv mange af de opskaleret 2k master til 4K ser ret nu fanatiske ud.

Mange af de ældre film som er skudt på film kan være ret så lække at se på,

Men film som:
Planet Earth 2
Blade Runner 2049
Passenger
1917
Dune
Max Max Fury Road
The Revenant
Saving Private Ryan
2001 A Space Odysssey
Alita
The Martian
Dunkirk
Joker

Hvad med lyden?






 
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
ReZel Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-April-2019
Sted: space
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ReZel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2023 kl. 19:36
Nu har jeg bestilt Glory og V for Vendetta på UHD lige til og starte med vil ikke købe alt for mange til og starte med

Har aldrig set Glory faldt over den på Youtube ved et tilfælde og som historiker så er den interessant
V for Vendetta er en af mine favoritter og det er meget lang tid siden jeg har set den sidst

Lawrence of Arabia på 4K var kun en extreme limited edition og den er udgået nu medmindre jeg vil betale $200 US for den så har bestilt den på normal blu-ray i stedet for

Amazon link
https://www.amazon.com/Lawrence-Arabia-Anniversary-Limited-Steelbook/dp/B09TLBJNPT/ref=sr_1_2?crid=BL144HPF66H2&keywords=lawrence+of+arabia+4k&qid=1682962778&sprefix=lawance+of+a%2Caps%2C175&sr=8-2

Har nogle andre favoritter jeg også har bestilt på normal blu-ray da de har udgivdet dem på UHD

Jeg solgte alle mine film for en del år siden jeg skulle flytte og have ikke plads til og tage dem med og skulle bruge penge så solgte alt hvad jeg ejede af live action spille film så jeg starter mere eller mindre helt forfra nu

Links til Laserdisken skulle bestille fra dem under alle omstændigheder


Håber at normale BD film kommer til og se bedre ud på den nye afspiller også

Saving Private Ryan, Gladiator og Black Hawk Down bliver nok de næste jeg køber på UHD

PS det ser ud til det er billigere og hente UHD film hjem fra US men så skal man bare slågs med skod fragtfirmaer


Redigeret af ReZel - 01-Maj-2023 kl. 19:42
Til top
Raskolnikov Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Raskolnikov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2023 kl. 10:36
Dune ser fantastisk ud på UHD BD! 

Det samme for Arrow og Criterions udgivelser. 
Til top
ReZel Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-April-2019
Sted: space
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ReZel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2023 kl. 12:04
Vil ikke se den nye Dune før del 2 er udkommet
Til top
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 658
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér OleA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2023 kl. 05:06
Begge Blade Runner film kan anbefales.
Apocalypse Now
 


Redigeret af OleA - 05-Maj-2023 kl. 05:13
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2023 kl. 08:56
Sidst jeg var i US, købte jeg b.la. My Fair Lady, som jeg blev anbefalet at købe. 
Jeg så den først forleden, den korte, den er altså i en liga for sig selv.

4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
ReZel Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-April-2019
Sted: space
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ReZel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2023 kl. 08:29
Har bestilt en Magnetar UDP800 fra Cilo.dk plus de to UHD film fra Laserdisken så nu er der ikke penge til noget andet før juni

Har stadig nogle og 20 BD ståene jeg ikke har fået set siden jeg købte dem så håber de ser bedre ud på den nye afspiller
Til top
hautho Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 31-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hautho Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2023 kl. 11:10
@ReZel Den maskine ser godt nok fed ud........way out of my pricerange...........

Får man så meget value for money ved så dyr en maskine? i så fald vil jeg begynde at spare op ;-) 
Lenovo U410 / LG OLEDB6V 55" / Panasonic DMR-BCT84 1TB /Panasonic TXP42GA11 (børne TV) / Onkyo TX-NR636 / ARGON Højtalere / Windows10 / Sony Xperia Z5 / WD Live / STOFA / ChromeCast Ultra
Til top
ReZel Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-April-2019
Sted: space
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ReZel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2023 kl. 12:24
Oprindeligt skrevet af hautho hautho skrev:

@ReZel Den maskine ser godt nok fed ud........way out of my pricerange...........

Får man så meget value for money ved så dyr en maskine? i så fald vil jeg begynde at spare op ;-) 

Sory jeg er på ferie på Malta så har ikke set din besked før nu men som svar til dit spørgsmål så har jeg valgt og købe den afspiller fordi det en af de få afspillere der kan gøres region kode fri så den kan afspille DVD og BD fra andre regioner end EU

I EU der køre vi med region 2 på DVD og der er 5-6 andre der ikke kan afspilles blandt andet fra USA der køre med region 1

Samme med Blu-Ray der køre vi EU med region B og USA og Japan køre med Region A og der er også en region C

Køber man en film fra USA så kan den ikke afspilles i Danmark der kommer en besked op der siger den er region låst til x kode og du må ikke se den med den afspiller du har

Tro jeg har omkring 70 Blu-Ray boxsets der multi region altså både er på A og B nogle og 50 der er fastlåst til A og så nogle og 20 der er fastlåst til region B så en total pain in the ass

Der er så IKKE region koder på 4K Blu-Ray det er blevet afskaffet gudskelov for det tak

Det er billigere og hente 4K Blu-Ray film til Danmark fra Amazon end og købe dem i Danmark selv med fragt og moms

Jeg køber som sagt masser af film fra USA og Japan da de ikke udgiver dem i EU så jeg købte for 9 år siden en Oppo BDP-103D med chip i så den kunne skifte region kode så jeg kunne afspille dem jeg købte fra USA og Japan

Den afspiller jeg har kan ikke afspiller UHD aka 4K Blu-Ray så hvis jeg skulle købe en ny 4K Blu-Ray  afspiller så skulle jeg beholde den gamle Oppo afspiller lige meget hvad og jeg orker ikke og have 2 afspillere stående

En region fri 4K Blu-Ray afspiller der kan alt hvad jeg ville har ikke existeret før nu med den Magnetar UDP800 der er kommet nu

Oppo have en model der hed UDP203 som kunne alt hvad jeg ville men jeg stod på venteliste i et halvt år tilbage i 2018 og jeg fik den aldrig da de bare stoppede med og lave dem

Hvad angår Magnetar UDP800 så er den bygget på samme chipset SOC og firmware som den gamle Oppo UDP203 så det er en bedre version af den afspiller jeg aldrig fik og jeg slod til for jeg vil ikke gemmen det cirkus igen med og stå på en venteliste og aldrig få en afspiller

Som andet svar til dit spørgsmål så er det en af de hvis ikke DEN bedste afspiller du kan købe den kan afspille CD, DVD, Blu-Ray, 4K Blu-Ray og endda også SACD og DVD-A som er CD formater der blev lavet som efterfølger til CD men aldrig blev til noget

Den kan også afspille næsten alle lyd og video formater via netværk så hvis du har en film i MP4 eller en ISO fil så kan Magnetar også afspille dem dog er der talt om i reviews at firmware godt kunne gøres bedre

De gamle Oppo UDP203 koster i dag 15.000 kr og op BRUGT på Ebay og andre siger mere end doblet op pris fra ny så den Magnetar UDP800til 12.699 kr region kode fri er faktisk ikke så dyrt som det virker som

Jeg undskylder stavefejl jeg sidder på min crappy bærbar på et hotel nede på Malta

PS her er to reviews hvis du vil se dem den første er en dansker
https://www.youtube.com/watch?v=DAXjbMG42RY&t=
https://www.youtube.com/watch?v=7fixzuJOWzo

Hvis du ikke syndes du har brug eller vil betale extra for region fri så koster den låste 11.999 kr
https://www.cilo.dk/magnetar-udp800-blu-ray-uhd-4k.html

Der er også en UDP900 på vej der nok kommer til og koste omkring 18.500 kr
https://magnetar-audio.eu/bluray-player-udp-900/

Den er så over min prisklasse


Redigeret af ReZel - 12-Maj-2023 kl. 12:42
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu