recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste 4K aka UHD udgivelser?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste 4K aka UHD udgivelser?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2023 kl. 12:43
UHD BD’s er ikke kodede. 

Faldt lige over en kodefri til alm BD, UHD afspiller til en helt anden pris hvis den da stadigvæk kan fås.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2023 kl. 13:10
Det bliver snart muligt at gøre Panasonic UB420, 450, 820 og 9000 regionsfri helt gratis.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
ReZel Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-April-2019
Sted: space
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ReZel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2023 kl. 14:32
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

UHD BD’s er ikke kodede. 

Faldt lige over en kodefri til alm BD, UHD afspiller til en helt anden pris hvis den da stadigvæk kan fås.

Ved godt 4K Blu-Ray ikke har koder skrev jeg også

Hvad angår den afspiller fra Laserdisken så købte jeg en og den røg retur samme dag den er på ingen måde særlig god der er ikke noget display og remote er mikroskopisk og det er næsten umuligt og se hvad der står eller ikke og ramme to knapper

Den laver også en del støj og er ikke super hurtige til og læse skriver så det var derfor jeg sendte den retur

Der burde Magnetar UDP800 på alle måder være langt bedre har ikke prøvet den endnu
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Det bliver snart muligt at gøre Panasonic UB420, 450, 820 og 9000 regionsfri helt gratis.

Hvordan? så vidt jeg ved så er Blu-Ray hardware region låst så det kræver en chip medmindre der er kommet nogle form for software der kan gå uden om det?

Igen der er Magnetar UDP800 på alle måder bedre også bedre end Panasonic´s 9000
Panasonic kan heller ikke afspille SACD pg DVD-A og jeg har faktisk en af hver


Redigeret af ReZel - 12-Maj-2023 kl. 14:40
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2023 kl. 16:23
ReZel, hvor køber du film?
For et par år siden købte jeg UHD-film fra amazon.de for at undgå diverse gebyrer 
Men filmene blev sendt fra UK Angry med voldsomme gebyrer, så jeg afviste at modtage dem
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2023 kl. 16:29
Oprindeligt skrevet af ReZel ReZel skrev:

Hvordan? så vidt jeg ved så er Blu-Ray hardware region låst så det kræver en chip medmindre der er kommet nogle form for software der kan gå uden om det?


Det har altid været muligt at gøre Panasonics (seneste, i hvert fald) UHD-afspillere religionsfri via software. Nu bliver det så gratis. Forhåbentlig meget snart.

https://www.avforums.com/threads/lets-try-again-to-put-the-free-in-regionfreedom.2441584/
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2023 kl. 16:42
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

ReZel, hvor køber du film?
For et par år siden købte jeg UHD-film fra amazon.de for at undgå diverse gebyrer 
Men filmene blev sendt fra UK Angry med voldsomme gebyrer, så jeg afviste at modtage dem


Så har du ikke været forsigtig med hvem du købte dem fra. Handler du hos (tysk) Amazon, og ikke en ekstern sælger, bliver det aldrig sendt fra UK.

Redigeret af Naiera - 12-Maj-2023 kl. 16:45
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
ReZel Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-April-2019
Sted: space
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ReZel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2023 kl. 17:07
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

ReZel, hvor køber du film?
For et par år siden købte jeg UHD-film fra amazon.de for at undgå diverse gebyrer 
Men filmene blev sendt fra UK Angry med voldsomme gebyrer, så jeg afviste at modtage dem

Jeg køber det meste af mine film/serier fra Amazon i USA og nogle gange også fra Amazon i Japan men det er ikke ret mange  i Japan der gider sende til EU så det er ikke så tit medmindre det er en og anden super limited edition man kun kan få i Japan eller albums fra Aldious, Wagakki Band, Yousei Teikoku eller nogle af de andre jeg høre

Skal jeg købe fra England så er jeg stoppet med Amazon UK efter de røg ud af EU jeg er gået over til Laserdisken.dk som godt kan hente nogle UK releases hjem

Koster mere fra Laserdisken end Amazon UK gjorde i gamle dage men er stadig mindre end Amazon UK gør i dag nu hvor der skal told moms og alt det andet fis oven i

Kan også ske jeg bestiller CD´ere fra Imusic.dk men de tar forever så der skal man være indstillet på og vente meget længe nogle gange

CDON bestilite jeg meget fra før i tiden men har ikke gjort det i nogle år
De har både film og musik

PS hvis du vil købe UHD film så er det faktisk billigere og hente dem hjem fra Amazon i US men du får så ikke danske texter på dine film

Hvad jeg ikke kan lide ved Amazon er de har to fragt muligheder en billige en der er langsomere der bruger Bring og en dyrere en der kun tar ca en uge men som bruger UPS som er totalt lort

Når du køber fra Amazon i USA fra Amazon selv eller en af deres partner så betaler du 20% moms på forhånd til Amazon som så betaler den når de lander i Tyskland eller hvor i EU de nu gør

Du skal IKKE til og betale 25% dansk moms eller vente flere uger på de får tid til og kigge på din pakke og behandle den

Du spare 4-5% i moms på en masse tid og det er ikke ulovligt da du har betalt moms i EU det er bare i Tyskland eller whatever i stedet for Danmark og du spare også det 160 kr´s mafia gebyr PostNord opkræver

Hvis du køber fra Laserdisken er du med til og støtte en rigtig god dansk butik og du er med til og give de store selskaber fingeren da de mange gange har prøvet og lukke Laserdisken

De har påstået Laserdisken ikke måtte sælge Laserdisc i Danmark til påstande om parallelimport og ulovlige releases og alt muiligt andet der aldrig ville holde over for en dommer men de får lov og slippe afsted med på grund af de har penge

Søtter man Laserdisken er man med til og give grådige firmere og advokater fingeren

Laserdisken var også med til og forsøge og overtale EU til og gøre region koder ulovlige så de er super i min bog men som Imusic så kan det nogle gange tage meget lang tid jeg har ventet på en serie jeg i bestilite i starten af april der kom for et par dage siden


Redigeret af ReZel - 12-Maj-2023 kl. 19:39
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2023 kl. 17:30
Prisen hos Amazon UK har ikke ændret sig på grund af Brexit. Ikke direkte, i hvert fald. Det fungerer præcis på samme måde som før, hvor de skifter deres VAT ud med vores moms. Brexit, corona, inflation, osv. har selvfølgelig har negativ indflydelse på forsendelsesomkostningerne.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2023 kl. 17:32
Oprindeligt skrevet af ReZel ReZel skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

UHD BD’s er ikke kodede. 

Faldt lige over en kodefri til alm BD, UHD afspiller til en helt anden pris hvis den da stadigvæk kan fås.

Ved godt 4K Blu-Ray ikke har koder skrev jeg også
Ja da, ved et unaturligt sammenfald, tilføjede du en linie om det, samtidigt med jeg postede mit indlæg. Rent tilfælde LOL
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
ReZel Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-April-2019
Sted: space
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ReZel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2023 kl. 19:32
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Prisen hos Amazon UK har ikke ændret sig på grund af Brexit. Ikke direkte, i hvert fald. Det fungerer præcis på samme måde som før, hvor de skifter deres VAT ud med vores moms. Brexit, corona, inflation, osv. har selvfølgelig har negativ indflydelse på forsendelsesomkostningerne.

Man skulle ikke betale 160 kr i gebyr til PostNord i gamle dage fra England og så vente flere dage hvis ikke uger på de sender opkrævning til en

Det er primært derfor jeg stoppede med og købe fra Amazon UK priser som du siger er ikke meget højere det er fragten og PostNord gebyr
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af ReZel ReZel skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

UHD BD’s er ikke kodede. 

Faldt lige over en kodefri til alm BD, UHD afspiller til en helt anden pris hvis den da stadigvæk kan fås.

Ved godt 4K Blu-Ray ikke har koder skrev jeg også
Ja da, ved et unaturligt sammenfald, tilføjede du en linie om det, samtidigt med jeg postede mit indlæg. Rent tilfælde LOL

Jeg tænkte nok nogle ville sige 4K Blu-Ray er kodefrit så fik det skrevet ind bag efter det første
Er super der ikke er koder på dem så kan man hente fra USA uden man er låst ude


Redigeret af ReZel - 12-Maj-2023 kl. 19:40
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2023 kl. 19:57
Man skal heller ikke betale gebyr til PostNord i dag.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
ARTISTEN Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 468
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ARTISTEN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2023 kl. 14:09
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Der er efterhånden ved at være mange ægte 4K UHD udgivelser som b.la. kan bruges til show off.

Men selv mange af de opskaleret 2k master til 4K ser ret nu fanatiske ud.

Mange af de ældre film som er skudt på film kan være ret så lække at se på,

Men film som:
Planet Earth 2
Blade Runner 2049
Passenger
1917
Dune
Max Max Fury Road
The Revenant
Saving Private Ryan
2001 A Space Odysssey
Alita
The Martian
Dunkirk
Joker

Hvad med lyden?






 
Lyden er nok det bedste ved uhd Blu Ray på filmen a star i born sikke en lyd og selvfølglig billede der stråler lady gaga


Redigeret af ARTISTEN - 15-Maj-2023 kl. 14:11
Hjemmebio er fedt:Pioneer SC-LX87,buttkicker,dali blue 6006, OPPO 95,QED kabel og JBL N24 i bag.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu