recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Trådløs Android Auto Adapter.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Trådløs Android Auto Adapter.

 Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2023 kl. 10:30
Har du prøvet at google "Android Auto Music App"

Og se hvilke App der har understøttelse for Android Auto??

Det er ikke alle apps der er godkendt til at blive brught når man kører bil.

Ja det kan godt være at du skal bruge en anden App og hvad så. 

Sådanne er det jo når man vælger en producent der ikke vil sørge for at det virker. 
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2023 kl. 11:47
Oprindeligt skrevet af SterionX SterionX skrev:

  ..... Ser ud som om der er lidt forvirring om hvad Carplay / AA egentlig er... I bund og grund er begge systemer bare en fjernstyring af telefonen... Det er telefonen der genererer det skærmbillede du ser i bilen... Det er også telefonen der afspiller det musik du hører gennem begge systemer... ... /Sterion

Som svar på at der ikke er nogen der har sagt at skærmbilledet på infotainment skærmen skulle være en kopi af telefonen. Det troede jeg faktisk lidt, bl.a. baseret på ovenstående. Jeg synes også at der er andre der har sagt noget lignende, men jeg har ikke kigget efter, fordi det er ikke super vigtigt.  Smile
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2023 kl. 11:51
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

 Jeg synes nu ikke, at der er nogen, der har sagt, at det vil være en kopi af telefonen.

Men derudover synes jeg, at du komplicerer tingene mere end nødvendigt.

Få nu musikken ind i en musik app, så kan alt styres via AA.

Nej, jeg synes netop ikke at jeg komplicerer tingene. Det ville jo netop være enklest og mest ligetil, hvis man bare kunne sætte sin mobil til med kabel og så spille musik på infotainment som om det var en USB hukommelse man havde sat til, samt bruge AA's navigation.

Men det kan man altså åbenbart ikke, viser min test - hvorfor jeg enten kan gøre som jeg skrev før, eller finde en musik app, der kan styres via AA.  Big smile
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2023 kl. 11:54
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Har du prøvet at google "Android Auto Music App"

Og se hvilke App der har understøttelse for Android Auto??

Det er ikke alle apps der er godkendt til at blive brught når man kører bil.

Ja det kan godt være at du skal bruge en anden App og hvad så. 

Sådanne er det jo når man vælger en producent der ikke vil sørge for at det virker. 

Jeg ved ikke helt hvem dette indlæg er rettet mod. Jeg har jo ikke valgt en producent der ikke vil sørge for at det virker. Jeg har valgt en bil, der tilfældigvis har AA - som jeg på det seneste er begyndt at bruge lidt - hvorfor disse spørgsmål begynder at dukke op. Andet er der ikke i det.  Big smile
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2023 kl. 12:01
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

 Jeg synes nu ikke, at der er nogen, der har sagt, at det vil være en kopi af telefonen.

Men derudover synes jeg, at du komplicerer tingene mere end nødvendigt.

Få nu musikken ind i en musik app, så kan alt styres via AA.


Nej, jeg synes netop ikke at jeg komplicerer tingene. Det ville jo netop være enklest og mest ligetil, hvis man bare kunne sætte sin mobil til med kabel og så spille musik på infotainment som om det var en USB hukommelse man havde sat til, samt bruge AA's navigation.


Når du en dag får prøvet AA korrekt, vil du nok finde ud af, at det netop er mere enkelt
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2023 kl. 12:07
Nu har jeg installeret Musicolet på min mobil - så må vi se hvordan det gebærder sig på AA.  Smile
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2023 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

 Jeg synes nu ikke, at der er nogen, der har sagt, at det vil være en kopi af telefonen.

Men derudover synes jeg, at du komplicerer tingene mere end nødvendigt.

Få nu musikken ind i en musik app, så kan alt styres via AA.

Nej, jeg synes netop ikke at jeg komplicerer tingene. Det ville jo netop være enklest og mest ligetil, hvis man bare kunne sætte sin mobil til med kabel og så spille musik på infotainment som om det var en USB hukommelse man havde sat til, samt bruge AA's navigation.

Men det kan man altså åbenbart ikke, viser min test - hvorfor jeg enten kan gøre som jeg skrev før, eller finde en musik app, der kan styres via AA.  Big smile


Øh jo man kan. Du vælger bare at ignorere den vejledning du får at flere brugere... Wacko
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2023 kl. 15:07
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

  Øh jo man kan. Du vælger bare at ignorere den vejledning du får at flere brugere... Wacko

Nej, det kan man ikke. I hvert fald ikke med den musikafspiller, der følger med telefonen - så vidt jeg kan se. Jeg ved ikke om der er andre måder at afspille musikken på. I hvert fald er det ikke muligt via infotainment.

Hvad er det du mener jeg har overset?  Big smile
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2023 kl. 15:18
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Nej, det kan man ikke. I hvert fald ikke med den musikafspiller, der følger med telefonen - så vidt jeg kan se. Jeg ved ikke om der er andre måder at afspille musikken på. I hvert fald er det ikke muligt via infotainment.


Hvis du vil køre android auto, finder du den musikafspiller android auto viser på skærmen og bruger den. Starter den ud med at ville afspille podcasts, kan du formodentligt skifte den over til at finde den musik du har lagret på telefonen.
Hvis du lagrer musikken på din telefon, kan du så afspilel den på telefonen?

Musikafspilleren indbygget i din "radio" kan du ikke bruge via Android auto, da Android Auto er en "forlængelse af din telefon".


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2023 kl. 15:25
Jeg har prøvet at få android auto til at afspille musikfilerne, der er kopieret ind på telefonen, når telefonen er kablet til bilens USB stik. Men det kan man ikke umiddelbart - så vidt jeg kan se. Og ja, musikken spiller ellers fint nok direkte på telefonen, f.eks. via Huawei's egen musik app, som telefonen antageligt er født med.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2023 kl. 19:11
🤦‍♂️

Tog ca. 20 sekunder på YouTube!!

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2023 kl. 21:04
Tak for tipset.  Smile

Hmmm - jeg har ikke lagt mærke til sådan et hovedtelefon ikon på min infotainment. Lad os vente med at diskutere det yderligere. Jeg må lige prøve igen, på et tidspunkt, når jeg har mulighed, og hvis jeg ikke finder noget tilsvarende, skal jeg nok tage billeder af skærmen.  Smile

Redigeret af Thorvald - 12-Maj-2023 kl. 21:04
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu