recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Trådløs Android Auto Adapter.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Trådløs Android Auto Adapter.

 Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2023 kl. 10:42
#KlausDM: Det er privatleaset bil, så nej.  Smile  Det med kortlæser lyder faktisk smart. Jeg tror ikke der er kortlæser i den her, men jeg kan da kigge efter.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2023 kl. 12:33
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Jeg er ikke sikker på om den kan det, ud fra billederne. Jeg synes bare det ser ud til at den har mulighed for at tilslutte enten med USB-C eller USB?
Ikke særlig tydeligt, men det ser ud som et stik i modsatte ende af USB-C, markeret med røde cirkler:






Men spørgsmål er om det kun er til opladning? 
Mvh. JørgenT
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2023 kl. 12:46
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Jeg er ikke sikker på om den kan det, ud fra billederne. Jeg synes bare det ser ud til at den har mulighed for at tilslutte enten med USB-C eller USB?
Ikke særlig tydeligt, men det ser ud som et stik i modsatte ende af USB-C, markeret med røde cirkler:






Men spørgsmål er om det kun er til opladning? 
Den får vel strøm gennem det usb til usb-c stik der allerede sidder imellem bil og enhed.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2023 kl. 13:06
Ja, måske. Min umiddelbare tanke var at det måske kun var for at give mulighed for at man tilslutte enten den ene eller den anden ende til bilen, afhængigt af hvilke type stik man har. Men der står jo godt nok: "...og med det medfølgende USB-C kabel kobles den hurtigt og enkelt til din bil." Men samtidigt står der i pakken indeholder: "1 x USB-A til USB-C kabel, 1 x USB-C til USB-C kabel".
Ok - for at få en bedre fornemmelse af hvad den kan, kan vi se på produkt hjemmesiden. Og brugervejledningen. Og her kan man se at man kan tilsutte telefonen enten kablet eller trådløst til adapteren (sådan forstår jeg det i hvert fald). Men jeg synes stadig det er uklart, hvad man kan bruge den kablede forbindelse til, i tilfældet med adapteren.


Redigeret af Thorvald - 08-Maj-2023 kl. 14:05
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2023 kl. 14:00
Du har stadigvæk for mange https i dine link, du skal fjerne det ene sæt når du bruger recorderes indsæt funktion. Wink
I Tech Spec fane skriver de:
Power Input
5V±0.2V 1.0A
Power Output
DC 5V±0.2V 1.0A
Power Consumption
0.75W

Det læser jeg som Power Output kun er til ladning af mobilen.
Men jeg kan tage fejl LOL



Mvh. JørgenT
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2023 kl. 14:08
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Du har stadigvæk for mange https i dine link, du skal fjerne det ene sæt når du bruger recorderes indsæt funktion. Wink
I Tech Spec fane skriver de:
Power Input
5V±0.2V 1.0A
Power Output
DC 5V±0.2V 1.0A
Power Consumption
0.75W

Det læser jeg som Power Output kun er til ladning af mobilen.
Men jeg kan tage fejl LOL


Det er da også mega irriterende at recordere.dk automatisk sætter https:// på. Når jeg står på en hjemmeside og kopierer url'en så kommer det hele jo med. Men det er rettet i de indlæg hvor jeg har links.

At den har et eller andet power output betyder vel ikke at stikket ikke kan bruges til noget andet end power output - eller? (Har ikke forstand på det).
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2023 kl. 14:12
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

At den har et eller andet power output betyder vel ikke at stikket ikke kan bruges til noget andet end power output - eller? (Har ikke forstand på det).


Du kan ikke kaskadekoble signaler fra USB. Du kan heller ikke koble dem i parallel. Så det eneste der virker er en USB hub.

Der er ingen grund til at indbygge en USB hub i det produkt du kigger på, da du alligevel skal forbinde trådløst.

For øvrigt, med det jeg læser omkring diverse trådløse USB adaptorer, så ville jeg ikke satse på sådan en.....

Find en lille USB hub og prøv den i det enlige stik du har i din bil. Du kan ikke ødelægge noget.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2023 kl. 14:22
#KlausDM: Ja, denne trådløse adapter virker både smart - og mindre smart. Jeg begyndte faktisk også at tænke på en USB-hub et stykke hen i denne tråd, men fik det ikke lige forfulgt. Det ville formodentligt være det enkleste i det setup jeg har - og det burde vel virke. Så må jeg se om ikke der i den næste bil er både indbygget trådløst Android Auto og 2 USB stik, i fører panelet.  Smile
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2023 kl. 15:19
Det er bare ikke sikkert at det virker gennem en usb hub…


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2023 kl. 06:15
Well - hvad er det jeg gerne evt. ville have til at virke gennem en USB-hub:

1. USB-hukommelse med musik på, til afspilning i bilen.
2. Oplade telefon (sekundært).
3. Køre navigation via Android Auto, som jeg kun kan med kablet forbindelse.

Jeg kan på sin vis godt forstå hvorfor du siger at det ikke er sikkert at 1 og 3 ville virke - fordi så skal bilens USB stik jo kunne håndtere 2 forskellige ting på samme tid (vel).
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2023 kl. 10:42
Jeg tor ikke at du kan få det til at virke igennem en USB-Hub.

Android Auto burde kunne give navigation og musik samtidig.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2023 kl. 16:02
Carplay kan sende navigation via google maps app, og musik via streaming app samtidigt til bilens medie skærm, når iPhone er kablet. Og så kan iPhone klare Saphe app på sin egen skærm også samtidigt.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu